2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه دو نوع نرگسی خوشمزه با  بادمجان و اسفناج

طرز تهیه دو نوع نرگسی خوشمزه با بادمجان و اسفناج

دستور پخت نرگسی اسفناج و نرگسی بادمجان را در این مطلب بخوانید و یاد بگیرید.

دوات آنلاین -نرگسی را معمولا با اسفناج درست می کنند و بعضی ها گردو هم به آن می زنند اما نوع دیگر نرگسی که با بادمجان تهیه می شود هم بسیار خوشمزه است. دستور پخت هر دو غذا که از غذاهای حاضری و مناسب برای شام هستند در ادامه آمده است.

دستور پخت نرگسی بادمجان را یاد بگیرید

نرگسی بادمجان؛ خوشمزه و دوست داشتنی

چه موادی لازم داریم

3 عدد بادمجان

1 عدد گوجه فرنگی

1 عدد تخم مرغ

فلفل، نمک و زردچوبه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

 

طرز تهیه

طبیعتا باید اول بادمجان ها را پوست بگیریم. بعد آنها را به مدت نیم ساعت در آب نمک بخوابانید. این کار برای آن است که تلخی احتمالی بادمجان گرفته شود. بعد از نیم ساعت آنها را خوب بشویید و صبر کنید تا آب شان گرفته و خشک شوند.

 

حالا نوبت آن است که بادمجان ها به شکل حلقه ای با ورقه ای خرد و آنها را سرخ کنید.

 

بعد نوبت به گوجه فرنگی می رسد. آنها را هم  حلقه ای یا ورقه ای ببرید و در روغن تفت دهید. یادتان نرود به گوجه نمک، فلفل و زردچوبه بزنید.

 

غذای حاضری: کال جوش را چه طور درست می کنند

 

در مرحله بعدی بادمجان‌ها را روی گوجه فرنگی بگذارید و در تابه را ببندید. صبر کنید تا آب گوجه گرفته شود. بعد نوبت به تخم مرغ می رسد البته تخم مرغ را باید در ظرفی دیگر بشکنید و با نمک و فلفل خوب هم بزنید. بعد روی بادمجان و گوجه ها بریزید. کمی صبر کنید تا تخم مرغ هم خوب پخته شود. بعد از آن غذای شما حاضر است.

طرز تهیه نرگسی اسفناج چگونه است

نرگسی اسفناج؛ یک غذای بسیار مفید

به نوشته تبیان نرگسی اسفناج غذای بسیار مفید و مقوی برای بدن است. اسفناج موجود در این غذا ، مقدرا قابل توجهی ویتامین (ب3) دارد و همین ویتامین داروی مهمی برای برطرف کردن بیماری پلاگر است. همچنین  اسفناج برای زنان در دوران عادت ماهانه که در معرض فقر آهن هستند، بسیار مهم است و تعداد گلبولهای قرمز خون را افزایش می دهد .اسفناج آهنی را در اختیار بدن قرار می دهد که کالری بسیار کمتری دارد و کاملا فاقد چربی است.

 

چی لازم داریم

اسفناج 500 گرم

تخم مرغ 4 عدد

پیاز  2 عدد

سیر  سه تا چهار حبه

نمک و فلفل، زردچوبه یه میزان لازم

روغن یا کره  به میزان لازم

 

دستور پخت

ابتدا اسفناج ها را تمیز کنید و بشویید سپس داخل قابلمه ای بریزید. در قابلمه را ببندید و 15 دقیقه با حرارت ملایم اجازه دهید اسفناج ها بپزند. نیازی نیست که برای پختن اسفناج ؛آب به آن اضافه کنید.

 

آشپزی: طرز تهیه کامل کوکوی بادمجان

 

در مدتی که اسفناج می پزد در ظرف دیگری پیاز را  به صورت خلالی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم و سبک شود. سپس سیرهارا رنده کنید و به پیاز اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا سیرها هم نرم شوند.

 

پس از سرخ شدن پیاز و سیر باید اسفناج پخته را اضافه کنید و چند دقیقه باهم تفت دهید. پس از تفت دادن نمک و فلفل و زردچوبه  را هم به مواد اضافه کنید و در انتها نیز تخم مرغ ها را روی اسفناج ها بشکنید و با حرارت کم اجازه دهید تخم مرغ ها بسته شوند.

 

 به همین سادگی نرگسی اسفناج آماده شده و می‌توانید این خوراک ساده و خوشمزه را همراه با برنج و ماست سیر و یا نان نوش جان کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.