2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

طرز تهیه کامل کوکوی بادمجان؛ غذای حاضری آسان

با دو دستور پخت متفاوت برای کوکوی بادمجان در اینجا آشنا شوید. در فیلمی که می بینید از بادمجان کبابی استفاده و در ادامه روش دیگری نیز برای تهیه این غذا شرح داده شده است.

دوات آنلاین -برای هر کسی ممکن است شرایطی پیش بیاید که وقت کافی برای آشپزی و درست کردن پلو و خورش نداشته باشد. در این جور مواقع رفتن سراغ فست فودهایی مثل سوسیس و کالباس گزینه چندان مناسبی نیست و بهتر است یک غذای آسان را بپزید. کوکوی بادمجان پیشنهاد خوبی به نظر می رسد که در فیلم بالا از برنامه به خانه بر می گردیم دستور پخت آن با استفاده از بادمجان کبابی توضیح داده شده و در ادامه نیز می توانید روشی دیگر برای درست کردن این غذای حاضری و خوشمزه را بخوانید:

فیلم طرز تهیه و دستر پخت کوکوی بادمجان را ببینید

مواد لازم برای کوکوی بادمجان

به نوشته ایرنا زندگی شما برای درست کردن کوکوی بادمجان به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان: ۵ عدد

تخم مرغ:  ۲ الی ۳ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیر رنده شده: ۱ قاشق چایخوری

نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

کوکوی بادمجان یک غذای حاضری خوشمزه است

دستور پخت و طرز تهیه کوکوی بادمجان

۱. ابتدا باید پیاز رو با سایز درشت رنده کرده و بعد آبش را می‌گیریم.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت دلمه بادمجان تبریزی

 

۲. بادمجان‌ها را پوست کنده و با سایز درشت رنده می‌کنیم. در صورتی که نیاز به گرفتن تلخی بادمجان بود حتما قبل از رنده کردن به بادمجان‌های پوست‌کنده نمک بزنید و اجازه دهید تلخی‌اش برود و بعد رنده کنید.

 

۳. حالا پیاز رنده شده، بادمجان رنده شده و کمی روغن رو داخل ماهیتابه می‌ریزیم و با حرارت ملایم تفت می‌دهیم.

 

فیلم: طرز تهیه بادمجان شکم پر

 

۴. وقتی پیاز و بادمجان کمی نرم شدند و آب انداختند حرارت را کمی زیاد می‌کنیم تا آب آنها کشیده شود و نمک، فلفل و زردچوبه هم به مواد می‌زنیم و دوباره تفتشان می‌دهیم.

 

۵. وقتی موادمان خوب پختند و آبشان کشیده شد و کمی هم سرخ شدند سیر را هم اضافه کرده و دو الی سه دقیقه تفت می‌دهیم. حالا اجازه می‌دهیم تا مخلوطمان سرد شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکوی ماست

 

۶. وقتی مخلوط سرد شد داخل کاسه‌ای می‌ریزیم و با تخم‌مرغ‌ها و کمی نمک مخلوط می‌کنیم. بهتر است ابتدا دو عدد از تخم‌مرغ‌ها را بریزیم و مخلوط کنیم و اگر کم بود و مایه منسجم نشده بود سومی را اضافه کنیم.

 

۷. حالا داخل ماهیتابه روغن ریخته و اجازه می‌دهیم تا خوب داغ شود و بعد مایه کوکو را داخلش می‌ریزیم و در ماهیتابه را هم می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا کوکو با حرارت ملایم بپزد.

 

۸. حالا کوکو را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر هم طلایی شود، در این مرحله احتیاجی نیست در ماهیتابه بسته باشد

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.