2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مهدی طارمی یک بار دیگر علیه یاران رونالدو

مهدی طارمی یک بار دیگر علیه یاران رونالدو

یووه در دیدار رفت برابر پورتو انتظار دیدار راحت‌تری را داشت غافل از اینکه مهاجم ایرانی این تیم از مدافعان بانوی پیر هم ترسی ندارد و در همان دقیقه نخست بازی گل اول تیمش را به ثمر رساند.

دوات آنلاین -دیدارهای برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب با انجام دو مسابقه آغاز می‌شود که در تورین یوونتوس میزبان پورتو است و دورتموند نیز در زمین خود پذیرای سویای اسپانیا خواهد بود. پورتو به‎عنوان تنها میزبان پیروز مرحله رفت این رقابت‌ها با کسب یک تساوی هم می‌تواند به رویای خود برای حضور در جمع 8 تیم پایانی این رقابت‌ها دست یابد اما کریس رونالدو و یارانش به‎راحتی اجازه نخواهند داد تا این تیم پرتغالی به هدف خود برسد و بازی دشواری را برای همبازیان مهدی طارمی رقم خواهند زد.

 

فرهیختگان نوشت: در سیگنال ایدونا پارک هم دورتموند که این روزها روندی نسبتا بهتر در مقایسه با ابتدای فصل دارند پس از کسب یک برد ارزشمند در اسپانیا شانس خوبی برای حضور در مرحله بعد این رقابت‌ها دارند و امیدوارند با کمک ستاره‌های تهاجمی خود به‎خصوص ارلینگ هالند یک مرحله دیگر در اروپا به پیش بروند.

 

امید به سرعت طارمی

یووه در دیدار رفت برابر پورتو انتظار دیدار راحت‌تری را داشت و تصور می‌کرد با توجه به نتایج این تیم در لیگ و حضور در رتبه دوم جدول می‌تواند نتیجه‌ای قابل ‎قبول در زمین حریف کسب کند. غافل از اینکه مهاجم ایرانی این تیم از مدافعان بانوی پیر هم ترسی ندارد و در همان دقیقه نخست بازی گل اول تیمش را به ثمر رساند. پیرلو که در زمان این گل هنوز کاملا روی نیمکتش مستقر نشده بود خیلی زود دریافت که بازی بسیار سختی را پیش‎رو دارد. در ادامه تلاش‌های این تیم برای فرار از شکست نتیجه نداد و بازی 2 بر یک به سود پورتو خاتمه یافت. تک‎گل گل فدریکو کیه‌زا در دیدار رفت می‌تواند در مسابقه امشب بسیار سرنوشت‌ساز باشد و یووه امیدوار است به لطف گل زده در خانه حریف بتواند شانس بیشتری برای حضور در دور بعد داشته باشد. بازگشت کریس رونالدو به وطنش با نتیجه خوبی همراه نبود و حالا این ستاره پرتغالی باید در مسابقه امشب ثابت کند که هنوز هم قادر است در شرایط دشوار تیم‌هایش را از بحران خارج کند.

 

پورتو در تورین احتمالا به‎دنبال استفاده از سرعت طارمی در ضدحملات خواهد بود تا بتواند به لطف هوش بالای این ستاره ایرانی باز هم به حریف ضربه بزند. برونو آلوس، کاپیتان سابق این تیم درمورد شرایط کنونی پورتو می‌گوید: «تیم اوضاع بسیار خوبی دارد و نفراتی در اختیار دارد که می‌توانند شرایط بازی را عوض کنند. مهدی طارمی بازیکن بسیار خوب و توانمندی است و خرید او در ابتدای فصل سبب شد تا قدرت تیم در فاز تهاجمی افزایش پیدا کند. خسوس کورونا و په‌په نیز نقش مهمی در موفقیت‌های اخیر تیم داشته‌اند. په‌په در این سن و سال همچنان یکی از نفرات تاثیرگذار تیم است و نشان می‌دهد که با تمرین منظم و داشتن یک زندگی سالم و حرفه‌ای می‌توان حتی در سنین بالا هم به فوتبال ادامه داد.»

 

پورتو در مسابقه رفت به‎خوبی ستاره‌های نامدار حریف را مهار کرد و اجازه هنرنمایی به آنها نداد. این نمایش خوب در خانه این امیدواری را در هواداران ایجاد کرده که در بازی برگشت هم بتوانند حریف را در دام تاکتیک خود اسیر کرده و راهی مرحله بعد شوند. کارلوس ماچادو، کارشناس پرتغالی درباره شرایط این تیم می‌گوید: «نتیجه 2 بر یک خیلی مطمئن نیست و بسیار شکننده است اما پورتو در زمین خود نشان داد که قادر است بازی یووه را مهار کند و اجازه ندهد تا این تیم عملکرد مدنظرش را در زمین ارائه کند. آنها در بیشترین زمان مسابقه بهتر از حریف ظاهر شدند و بر بازی مسلط بودند. حتی این شانس را داشتند که بازی را 3 بر صفر پیش بیفتند. بی‌شک کریس رونالدو و همبازیانش در مسابقه برگشت انگیزه زیادی برای جبران این شکست دارند و فشار زیادی روی دروازه پورتو ایجاد خواهند کرد. بااین‎حال، کونسیسائو نشان داده که می‌تواند روند بازی‌ها را آن‎طور که خودش دوست دارد به پیش ببرد.»

 

استراحت به رونالدو

پیرلو در نخستین فصل حضورش در یوونتوس هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و درحالی‎که این تیم در 9 سال گذشته معمولا با اقتدار قهرمان می‌شد حالا با صدر جدول فاصله دارد و ممکن است نتواند دهمین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرد. به همین دلیل هافبک سابق تورینی‌ها بیشتر به‎دنبال موفقیت در لیگ قهرمانان است و شاید به همین دلیل در جریان دیدار روز شنبه برابر لاتزیو در لیگ که با برتری 3 بر یک بیانکونری همراه بود، رونالدو را نیمکت‌نشین کرد و در 20 دقیقه پایانی او را به زمین فرستاد.

 

الساندرو دل‌پیرو، ستاره سابق یووه درباره این دیدار و همچنین نیمکت‌نشینی رونالدو می‌گوید: «من انتظار چنین بازگشتی را از یووه نداشتم، چراکه آنها در هفته‌های اخیر از نظر فیزیکی در شرایط بدی قرار دارند و فکر نمی‌کردم بتوانند با وجود عقب افتادن از تیمی مثل لاتزیو، درنهایت این حریف را شکست دهند. به نظرم عدم استفاده از رونالدو در ترکیب اصلی نیز حرکتی هوشمندانه از سوی پیرلو بود. او در این مسابقه به 6 بازیکن تیمش استراحت داد و بااین‎حال بازی را برد. حالا این نفرات برای دیدار حساس تیم در اروپا کاملا آماده‌اند و می‌توانند در بهترین شرایط باشند. لاتزیو شروع خوبی برابر یووه داشت اما در ادامه توانستیم به بازی مسلط شده و سه گل بزنیم. این برد خبر خوبی در آستانه مصاف با پورتو است. ما در دیدار برگشت برابر این تیم پرتغالی باید یک نمایش عالی ارائه کنیم. گل کیه‌زا در زمین حریف باعث شد شرایط کاملا به سود ما تغییر کند و حالا شانس بهتری برای صعود داریم. البته اگر پورتو همان استراتژی دیدار رفت را داشته باشد و به همان خوبی بازی کند، کار برای بیانکونری بسیار سخت خواهد شد. تیم در هفته‌های اخیر امتیازات حساسی را از دست داد اما حالا به نظر می‌رسد در شرایط خوبی قرار گرفته است.»

 

تنها نگرانی کونسیسائو در این مسابقه مصدومیت و غیبت احتمالی په‌په است اما در سوی دیگر زمین یوونتوس غایبان بیشتری دارد. جورجو کیه‌لینی و ماتیس دلیخت تقریبا از مصدومیت رها شده‌اند اما بعید است در این مسابقه به میدان بروند. بونوچی، آرتو و کوادرادو در دیدار با لاتزیو دقایقی بازی کردند و برای دیدار امشب مشکلی ندارند. بااین‎حال، پائولو دیبالا همچنان مصدوم است، تست کرونای رودریگو بنتانکور مثبت شده و دانیلو هم به‎دلیل محرومیت برابر پورتو غایب است. به این ترتیب احتمالا باز هم شاهد زوج موراتا-رونالدو در خط حمله این تیم خواهیم بود. قضاوت این دیدار را بیورن کوئیپرز هلندی برعهده دارد که پیش از این در این فصل مسابقه پورتو برابر منچسترسیتی در هفته پنجم مرحله گروهی این رقابت‌ها را برعهده داشته است که بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.