2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
قتل برادرزن در دعوا بر سر مهریه همسر

قتل برادرزن در دعوا بر سر مهریه همسر

مدتی قبل پدر همسرم از دنیا رفت و برادرزنم از من خواست مهریه خواهرش را پرداخت کنم. چندبار از او فرصت خواستم. او روز حادثه برای گرفتن مهریه به سراغم آمد و...

دوات آنلاین -مرد جوانی که بر سر پرداخت مهریه با برادرزنش درگیر و او را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، صبح روز گذشته در شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد.

 

به نوشته روزنامه ایران رسیدگی به این پرونده از آبان ماه سال گذشته با گزارش یک درگیری مرگبار در یک ساختمان نیمه کاره در البرز به پلیس آغاز شد.

 

مأموران پس از حضور در صحنه و بررسی‌های اولیه متوجه شدند که درگیری بین برادرزن و شوهرخواهر بر سر پرداخت مهریه بوده است. در ادامه پیکر نیمه جان مسعود 26 ساله به بیمارستان منتقل شد و ضارب 30 ساله با نام معروف که خودش مجروح بود نیز بازداشت شد.

 

ساعاتی بعد مسعود در بیمارستان تسلیم مرگ شد و معروف به اتهام قتل عمد مورد بازجویی قرار گرفت.

 

او در تشریح ماجرا به مأموران گفت: من چند سال قبل با دختری از یک خانواده افغان ازدواج کردم. رسم آنها این است که داماد باید در همان ابتدای وصلت کردن مهریه را به خانواده عروس پرداخت کند اما چون وضع مالی خوبی نداشتم از آنها وقت گرفتم تا در اولین فرصت مهریه‌ام را پرداخت کنم.

 

مدتی قبل پدر همسرم از دنیا رفت و برادرزنم مسعود از من خواست تا مهریه خواهرش را پرداخت کنم. چندبار از او فرصت خواستم و روز حادثه برای گرفتن مهریه به سراغم آمد و من بازهم از او خواستم تا به من مهلت دهد که مسعود با چوب به جانم افتاد و چند ضربه به من زد از آنجایی که من از ناحیه پا دچار معلولیت هستم ترسیدم که او من را بکشد از این‌رو چاقویی که همیشه همراهم بود را از جیبم بیرون آوردم و ضربه‌ای به او زدم و او با همان ضربه فوت کرد.

 

پس از اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات، کیفرخواست علیه او صادر و صبح روز گذشته در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی قیومی محاکمه شد.

 

پای میز محاکمه

در ابتدای جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند و بعد هم متهم به جایگاه رفت و با تکرار اعترافاتش در روز بازجویی گفت: قبول دارم که من مسعود را کشتم اما او ظالمانه با یک چوب دستی به جانم افتاده بود و من تنها برای نجات جانم با چاقو ضربه‌ای به او زدم.

 

رئیس دادگاه از متهم پرسید: چرا همیشه چاقو همراهت بود؟

 

متهم گفت: من در کارم از چاقو استفاده می‌کنم و به همین خاطر همیشه یک چاقو همراهم دارم.

 

قاضی در سؤال دیگری از متهم پرسید: آیا از قبل نقشه قتل او را کشیده بودی؟

 

متهم جواب داد: هرگز. من اصلاً قصد درگیری نداشتم. افرادی که در محل حضور داشتند می‌توانند شهادت بدهند. اگر او دعوا را شروع نمی‌کرد، لازم نبود که برای دفاع از جانم به او چاقو بزنم. در آن لحظه فقط قصدم ترساندن مسعود بود، اما او آنقدر مرا زد که در آن لحظه نمی‌دانستم باید چه کاری انجام دهم. با این حال از اتفاقی که افتاده پشیمانم.

 

پس از پایان دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.