2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
تقدیر از «بهرام بیضایی» در تورنتو /«کوه» در هنرو‌تجربه اکران می‌شود
اخبار فرهنگی امروز:

تقدیر از «بهرام بیضایی» در تورنتو /«کوه» در هنرو‌تجربه اکران می‌شود

فیلم سینمایی «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی در جدیدترین حضور خود جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره تخصصی انیمیشن سئول را از آن خود کرد. این فیلم تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره های بین المللی کسب کرده است.

دوات آنلاین- در میان اخبار فرهنگ و هنر امروز نام «بهرام بیضایی» به چشم می خورد که در ششمین جشن تیرگان در تورنتو با بیان اینکه آن چه ما می‌سازیم نشان دهنده ایرانی بودن ما است، لوح تقدیر جشنواره را دریافت کرده است. از طرفی خبر تلخ امروز  بستری شدن یکی از غزل‌سرایان پیشکسوت حوزه ادبیات به دلیل عارضه مغزی است که گویا شرایط مساعدی هم ندارد.

بیضایی: ما با آنچه می‌سازیم ایرانی هستیم

از بهرام بیضایی در ششمین جشن تیرگان در تورنتور کانادا تقدیر شد. ششمین جشنواره دوسالانه تیرگان در تورنتو به پایان رسید.

در بخشی از این جشنواره نمایشنامه آرش از آثار بهارم بیضایی که در سال ۱۳۳۷ نوشته شده است، توسط یک گروه ایرانی روی صحنه رفت و در پایان جشن به پاس شصت سال فعالیت هنری بهرام بیضایی، از وی تقدیر شد.

بیضایی بعد از دریافت لوح تقدیری و تندیس آرش کمانگیر گفت: ما همه ایرانی هستیم اما این؛ پایان کار نیست و تمام نمی‌شود بلکه این حرف آغاز کار ما است. ما با آنچه می‌سازیم ایرانی هستیم نه با آنچه که فقط از دست می‌دهیم یعنی زبان، خاطره، فرهنگ و هویت.

به گزارش ایلنا، ششمین جشنواره تیرگان شاهد اجرای ۱۴۰ برنامه هنری در چهار شب و سه روز بود و نزدیک به ‍۱۵۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.

«رهایی از بهشت» موفق به دریافت جایزه سیکاف شد

«رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی جایزه سیکاف را از بیست و یکمین جشنواره بین المللی انیمیشن کره دریافت کرد.

فیلم سینمایی «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی در جدیدترین حضور خود جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره تخصصی انیمیشن سئول را از آن خود کرد. این فیلم تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره های بین المللی کسب کرده است.

به گزارش مهر، «رهایی از بهشت» داستانی چندلایه از نویسنده ای را روایت می کند که در جستجوی یافتن قهرمان کودکی اش وارد ماجرایی عجیب می شود. نویسنده این فیلم مجید آسودگان و ساخت موسیقی آن بر عهده محمدرضا علیقلی بوده است.

آغار اکران فیلم «کوه» امیر نادری از امروز

اکران فیلم سینمایی «کوه» ساخته امیر نادری از امروز دهم مرداد ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌‌شود.

«کوه» به عنوان اولین فیلم ایتالیایی‌زبان امیر نادری، روایتگر ماجرای مردی است که به رغم تاریکی مطلقی که پیرامونش را فراگرفته، تقلا می‌کند آفتاب را به روستای خود بازگرداند.

به گزارش ایلنا، در خلاصه داستان فیلم آمده: «در گذشته‌های دور، در دهکده‌ای نیمه متروک پای کوه، آگوستینو به همراه همسرش نینا و پسرش جان زندگی می‌کند. آن‌ها قربانی سختی‌های زندگی و درگیر جنگ دایمی با طبیعت می‌شوند.»

غلامرضا شکوهی در بیمارستان

غلامرضا شکوهی شاعر غزلسرا به‌علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد.

جلیل فخرایی شاعر و روزنامه‌نگار با اعلام این خبر گفت: خبردار شدیم استاد غلامرضا شکوهی شاعر آیینی و غزلسرای معاصر پس از مراسم تجلیل از در بخش ویژه‌ شب شعر مقام رضا (ع) در تهران در مسیر بازگشت به فرودگاه پس از پیاده شدن دچار عارضه مغزی شده و متعاقب آن ایست قلبی، که پس از رساندن به بیمارستان با تلاش پزشکان بیمارستان رسالت تهران قلب احیا شده و تا هم‌اکنون از نظر پزشکی در حالت کما به سر می‌برد.

او افزود: همسر استاد گفته هنوز خبر مشخصی از تشخیص دکتر مغز از حالت ایشان داده نشده است.

به گزارش ایسنا، فخرایی همچنین گفت: استاد غلامرضا شکوهی هم‌اکنون در بخش ICU بیمارستان رسالت تهران بستری و ملتمس دعای خیر ملت ایران و مشتاقان اهل بیت (علیهم السلام) است.

تحسین منتقدان از بازی جنیفر لارنس در فیلم جدید آرنوفسکی

با نمایش تریلر فیلم «مادر!» ساخته دارن آرنوفسکی منتقدان به تحسین بازی جنیفر لارنس در این فیلم پرداختند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، دارن آرنوفسکی در فیلم جدیدش با عنوان «مادر!» که فیلمی در ژانر وحشت است و در سکوت کامل خبری ساخته شده از گروه قوی بازیگران استفاده کرده است. با نمایش تریلر فیلم «مادر!» منتقدان به تحسین بازی جنیفر لارنس در این فیلم پرداختند.

خاویر باردم، اد هریس و میشل فایفر دیگر بازیگرانی هستند که آرنوفسکی در این فیلم آنها را در برابر دوربین خود داشته است.

این فیلم ترسناک که از محصولات کمپانی پارامونت است رابطه زوجی را تصویر کرده که خانه آنها میزبان مهمانان ناخوانده می‌شود و حیات آرام آنها را به هم می‌ریزد. این فیلم قرار است در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.