2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
مسکن مهر؛ شهرک‌هایی بدون مدرسه

مسکن مهر؛ شهرک‌هایی بدون مدرسه

مسکن مهر در دولت گذشته بدون برنامه‌ریزی کافی برای تامین زیرساخت‌ها به مرحله اجرا رسید و اکنون بسیاری از شهرک‌های اقماری که به نام مسکن مهر ساخته شده است فاقد امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، بهداشت و آموزش است.

دوات آنلاینساختمان‌ها ساخته شده‌اند، اما بدون زیرساخت و امکانات زندگی شهری. یکی از موضوعاتی که در اجرای پروژه مسکن مهر فراموش شده بود، امکانات آموزشی در این مناطق بود. مجریان طرح فراموش کرده بودند که ساکنان این ساختمان‌ها، فرزندانی دارند که باید به مدرسه بروند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه مسکن مهر در دولت گذشته بدون برنامه‌ریزی کافی برای تامین زیرساخت‌ها به مرحله اجرا رسید، اظهار کرد: به درستی نمی‌توان گفت وظیفه تامین این زیرساخت‌ها بر عهده کدام دستگاه است.

فاطمه سعیدی با اشاره به مشکلات فضاهای آموزشی در مسکن مهر گفت: متاسفانه مسکن مهر در دولت گذشته بدون برنامه‌ریزی کافی برای تامین زیرساخت‌ها به مرحله اجرا رسید و اکنون بسیاری از شهرک‌های اقماری که به نام مسکن مهر ساخته شده است فاقد امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، بهداشت و آموزش است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه به خانه ملت گفت: نداشتن برنامه‌ریزی کافی در این امور بزرگترین مشکلی است که از ابتدا توسط کارشناسان بارها عنوان می‌شد و امروز می‌بینیم یکی از بزرگترین چالش‌های میان وزارتخانه‌ای در حوزه تامین زیرساخت‌های مسکن مهر بروز کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس افزود: هنوز کسی نمی‌تواند به درستی بگوید وظیفه تامین این زیرساخت‌ها و منابع لازم برای آن بر عهده کدام دستگاه است؟ آیا وزارت راه و شهرسازی که متولی مسکن مهر است می‌باید آب، برق، گاز، بیمارستان و البته مدرسه را تامین کند یا هر کدام از این زیرساخت‌ها باید توسط وزارتخانه مرتبط تامین شود؟

دبیر کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به عنوان مثال برای تامین مدرسه نمی‌توان از وزارت آموزش و پرورش انتظار داشت که خود متولی ساخت مدرسه نیز باشد. به ویژه آنکه به بودجه محدود این وزارتخانه توجه نماییم.

سعیدی اظهار کرد: آنچه می‌توان امروز به آن امیدوار بود انسجام و یکپارچگی دولت آقای روحانی است؛ بنابراین باید موضوع را در کمیسیون‌های مرتبط دولت از جمله کمیسیون زیربنایی طرح و برای آن راه حل یافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: در بسیاری از مناطق شاهد آن هستیم که سرانه فضای آموزشی تخصیص یافته بسیار پایین‌تر از متوسط کشوری است که باید برای آن تدبیر کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.