2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
تازه‌ترین خبرها از پرونده محسن لرستانی ؛شایعه آزادی صحت ندارد

تازه‌ترین خبرها از پرونده محسن لرستانی ؛شایعه آزادی صحت ندارد

پرونده محسن لرستانی در دادگاه انقلاب در جریان است و هنوز جلسه محاکمه برگزار نشده و این خواننده در بازداشت به سر می‌برد.

دوات آنلاین-محسن لرستانی که به افساد فی‌الارض متهم است همچنان در بازداشت به سر می‌برد و در انتظار برگزاری جلسه دادگاه است.

 

به‌تازگی شایعه ای مبنی بر آزاد شدن این خواننده در فضای مجازی پیچیده است که پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان نشان داده این خبر صحت ندارد.

 

قبل از این هم شایعه‌ای مبنی بر اعدام لرستانی مطرح شده بود که آن موضوع نیز صحت نداشت.

 

بنا به اخبار موثق محسن لرستانی که 12 اسفند سال 97 در خانه مادرش در سعادت آباد بازداشت شد به افساد فی الارض متهم است و کیفرخواستی نیز در همین رابطه علیه او تنظیم شده است.

 

به گفته سید کاظم حسینی وکیل مدافع لرستانی  روز ۱۲ بهمن جلسه رسیدگی به پرونده این خواننده برگزار می‌شود و پس از رسیدگی حکم صادر خواهد شد.

 

وکیل لرستانی پیش‌تر گفته بود: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسایل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او شاکی خصوصی ندارد.

 

تاکنون جزییات زیادی از پرونده لرستانی اعلام نشده اما مستقل آنلاین نوشته بود: بر اساس شنیده‌ها اخیر تعدادی از رقصنده‌های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند، بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است.

 

بیشتر بخوانید: پرونده محسن لرستانی چه می‌شود

 

افساد فی الارض اتهام سنگینی است که طبق قانون می‌تواند مجازات اعدام نیز داشته باشد.

 

طبق قانون هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

 

البته در تبصره‌ای ذکر شده است هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.

 

سرنوشت محسن لرستانی فعلا معلوم نیست و باید منتظر محاکمه او و صدور رای ماند البته پس از صدور رای نیز بحث تجدیدنظرخواهی و رسیدگی مجدد در دیوانعالی کشور مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد تعیین تکلیف این پرونده مدتی به طول بینجامد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.