2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
موسوی: در استقلال همه به فکر منافع شخصی اند

موسوی: در استقلال همه به فکر منافع شخصی اند

شرایط امسال استقلال مثل هندوانه در بسته است و نمی‌توان در مورد این تیم الآن اظهارنظر کرد، باید لیگ شروع شود تا توانایی‌های استقلال را بسنجیم

دوات آنلاین-نحوه یارگیری استقلال و از دست دادن بازیکن به‌خاطر مسائل مالی یا مشکلات دیگر در استقلال باعث شده کارشناسان این ورزش عاقبت خوشی را در لیگ نوزدهم برای این تیم پیش‌بینی کنند. در همین راستا علی موسوی، مهاجم سابق استقلال در خصوص شرایط فعلی این تیم اظهارنظر می‌کند.

  

*استقلال این روزها خودش را برای شروع لیگ آماده می‌کند. نظر شما در مورد شرایط فعلی تیم استقلال چیست؟

 شرایط امسال استقلال مثل هندوانه در بسته است و نمی‌توان در مورد این تیم الآن اظهارنظر کرد، باید لیگ شروع شود تا توانایی‌های استقلال را بسنجیم اما آنچه مسلم است اینکه استقلال خوب بدنسازی کرده و سرمربی خوبی هم دارد اما یک مشکل بزرگ در این تیم وجود دارد؛ استقلال بازیکنان زیادی را از دست داده است.

 

*استقلال نتوانست شاکله خود را حفظ کند و تغییرات زیادی در این تیم حاصل شد. این اتفاق از نظر شما باعث ضرر این تیم نمی‌شود؟

 همه این مسائل به مدیریت برمی‌گردد. تمام تیم‌های بزرگ دنیا آخر فصل چند بازیکن را کنار گذاشته و چند بازیکن بهتر از آنها به تیم اضافه می‌کنند اما متاسفانه در استقلال طی چند سال اخیر اتفاقی برخلاف این افتاده است و همین نکته باعث شده نتواند قهرمان شود.

 

*خیلی‌ها معتقدند استقلال دیگر ستاره ندارد و همین نکته ضربه زیادی به این تیم می‌زند. شما هم چنین عقیده‌ای دارید؟

 استقلال سال‌های سال ستاره‌های زیادی داشت و این بازیکنان به استقلال کمک می‌کردند اما به‌تازگی منم‌منم در این تیم زیاد شده، در حالی که تمام افراد مدعی، کارآیی لازم را ندارند. به‌شخصه اعتقاد دارم چند سالی است بازیکنان در لیگ برتر و لیگ یک ایران چندان تفاوتی از نظر فنی با هم ندارند و همین نکته باعث شده ستاره نداشته باشیم.

 

*پاتوسی از استقلال رفت، عده‌ای اعتقاد دارند جدایی او باعث ضرر استقلال می‌شود. نظر شما در این زمینه چیست؟

 پاتوسی بازیکن معمولی بود، فقط در لیگ ایران این اندازه بازی‌اش جلوه کرد. به ‌نظرم پاتوسی در حدی نبود که هزینه زیادی برایش صرف شود و استقلال می‌تواند بهتر از او را بیاورد. ببینید تیم‌های شرق آسیا چه بازیکنانی را می‌آورند. یک‌تنه نتیجه بازی را تغییر می‌دهند. استقلال هم باید چنین بازیکنانی را در اختیار بگیرد. نباید جدایی پاتوسی باعث ناراحتی هواداران شود و فکر کنند بازیکن بزرگی را از دست داده‌اند.

 

*آقای خطیر از استقلال رفت و به‌محض جدایی در کنفرانس مطبوعاتی خواست مسائلی را افشا کند؛ اتفاقی که به‌کرات در مورد تیم استقلال دیده شده و افرادی که از این تیم می‌روند خودشان را دلسوز نشان داده و قصد دارند افشاگری کنند.

 نمی‌دانم در استقلال چه منفعتی نهفته است که همه حرص آن را می‌زنند. من که وقتی از این تیم رفتم حتی برای کارهای اداری هم دیگر به این باشگاه برنگشتم. منظورم فقط شخص آقای خطیر نیست اما افرادی که در این باشگاه هستند فقط به فکر منافع شخصی خود بوده و هیچ‌کس دلش برای این تیم نسوخته است، در حالی که استقلال یک فرد دلسوز می‌خواهد، فردی که بیاید و برای استقلال کار کند. باید افراد پاک و دلسوز به این تیم بیایند تا مسائل و مشکلات را حل کنند.

 

*خیلی‌ها اعتقاد دارند نبود مربی ایرانی می‌تواند در لیگ نوزدهم به استقلال ضربه بزند. باید یک نفر مثل کریم باقری که در پرسپولیس است در کنار استقلال باشد تا به این تیم کمک کند. نظر شما چیست؟

 مسأله کریم باقری و کمکش به برانکو فرق می‌کرد. واقعیت این است که مربیان حرفه‌ای دنیا مربیان ایرانی را قبول ندارند و نمی‌خواهند مربی ایرانی در کنارشان باشد. اگر مربی را هم در کنار خود قرار دهند در حدی به او کار می‌دهند که مانع در تمرینات بگذارد و مسائل تدارکاتی تیم را در دست بگیرد، وگرنه از نظر دانش با او تبادل اندیشه ندارند. با این شرایط من لزومی نمی‌بینم حتما مربی ایرانی در استقلال مشغول باشد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.