2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
خطر مرگ در کمین 7 میلیون یمنی گرسنه

خطر مرگ در کمین 7 میلیون یمنی گرسنه

دوات آنلاین

«خوسیه گراتسیانو» مدیراجرایی سازمان جهانی غذا اعلام کرد: از17میلیون یمنی که تا مارس2017 درمعرض گرسنگی قرار داشتند هم اکنون7 میلیون آنها در شرایط مرحله چهارم (خطرناک) گرسنگی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان جهانی غذا، گراتسیانو گفت:« با توجه به تداوم جنگ سه ساله، شمار گرسنگان در یمن 20 درصد درمقایسه با سال گذشته افزایش یافته است. پس از مرحله چهارم خطرناک‌ترین مرحله یعنی همان مرگ برای این افراد فراخواهد رسید.»

مدیراجرایی سازمان جهانی غذا، گرانی بیش از حد نرخ موادغذایی، کاهش شدید تولیدات کشاورزی به میزان 40 درصد در مقایسه با قبل از تجاوز عربستان به یمن را از عوامل تشدید گرسنگی در یمن ذکر کرد.  در صورت تداوم جنگ علیه یمن، پیش بینی می شود تولیدات کشاورزی به مراتب شاهد کاهش چشم گیرتری باشد زیرا کشاورزان با مشکل شدید کم آبی مواجه هستند. مدیراجرایی سازمان جهانی غذا فقدان پاکیزگی راعامل انتقال بیماریها میان انسان و دام در یمن ذکر کرد.

سازمان بهداشت جهانی نیز روزگذشته با صدور بیانیه ای بحران وبا در یمن را بزرگترین بحران جهان اعلام کرد وافزود:«  از آنجایی که دسترسی به آب پاک برای یمنی ها امکانپذیر نیست این کشور درمعرض ورود به موج دوم شیوع وبا در 21 استان از 23 استان این کشور است.»

بحران جنگ در یمن از سال 94 آغاز و تاکنون ادامه داشته‌است. این کشور با از دست دادن زیرساخت‌های خود همواره در معرض تهدید بدتر شدن اوضاع برای مردم کشورش قرار دارد. 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.