2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
ماجرای بامزه بدل ایرانی سلبریتی ها؛ از جانی دپ تا محمدرضا گلزار

ماجرای بامزه بدل ایرانی سلبریتی ها؛ از جانی دپ تا محمدرضا گلزار

جانی دپ، آنجلینا جولی، مسی، کی روش، محمدرضا گلزار، رونالدو و بهنام بانی چهره هایی هستند که همگی در ایران بدل دارند.

دوات آنلاین -هرازگاهی در شبکه‌های اجتماعی، عکسی از شباهت باورنکردنی یک نفر به چهره‌ای سرشناس پربازدید می‌شود. افرادی که با همان تیپ و ظاهری در خیابان دیده می‌شوند که فلان سلبریتی تردد می‌کند. به‌تازگی علاوه بر جانی دپ، تصویری از جیسون استاتهام در پمپ‌بنزین با پرایدش هم پربازدید شد! اما این مسئله، سابقه دارد. در ادامه با معروف‌ترین بدل‌های ایرانی چهره های مشهور آشنا خواهید شد.

 

جانی دپ در ایران

خراسان نوشت: جانی دپ در ایران،  جانی دپ در صف نذری و... ! در چند روز گذشته حتما عکس‌ها و فیلم‌هایی را از حضور مردی شبیه این بازیگر معروف آمریکایی در عزاداری‌های ماه محرم در تبریز دیده‌اید که با چهره، مو، لباس و رفتاری شبیه جانی‌دپ، توجه مردم را به خود جلب می‌کند. شباهت عجیب این مرد ایرانی آن‌قدر مورد توجه قرار گرفت که حتی واکنش برخی رسانه‌های خارجی را هم به دنبال داشت. مثلا CNN در گزارشی، فیلم او را که مشغول عزاداری در هیئتی در تبریز بود، منتشر کرد. نیوزویک هم در گزارشی نوشت که ویدئوی حضور بدل جانی دپ در مراسم عزاداری تنها در یک حساب تیک‌تاک بیشتر از دو میلیون بازدید داشته است. وال‌استریت‌پست هم به واکنش‌ها درباره جانی‌دپ ایرانی پرداخت و با شوخی نوشت: ستاره دزدان دریایی کارائیب به دنبال درگیری خود با همسر سابق‌اش یعنی امبر هرد، هالیوود را رها کرده و به ایران رفته! تا چند روز پیش همه این سوال را داشتند که جانی دپ پر سر و صدای ایرانی کیست؟

 

 این جوان تبریزی امین ثالث نام دارد، 29 ساله است و خودش را این‌طور معرفی می‌کند: شغل آزاد دارم و در بازارهای مالی کار می‌کنم. در دوره‌ای مشاور کنکور بودم اما الان از بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس‌ پول در می‌آورم و زندگی‌ام را می‌چرخانم. من رتبه 853 کنکور در منطقه یک را دارم. چندسال رشته پزشکی در دانشگاه زنجان خواندم اما انصراف دادم. احتمال دارد سال دیگر دوباره کنکور بدهم و وارد این رشته بشوم.

 

می‌گویم جانی دپ، مو، لباس، عینک و زیورآلات خاصی دارد و بدون این موارد نمی‌توانی شبیه او بشوی. می‌گوید: قبول دارم که موی بلند، ریش،  عینک و ... باعث شده شبیه جانی دپ بشوم ولی من بیشتر از 20 عینک دارم. چون چشم‌هایم به نور حساس است و بیرون از خانه عینک می‌زنم. برای لباس هم همیشه کلاسیک می‌پوشم. چون عاشق این مدل لباس پوشیدن هستم. من انگشترهای زیادی هم دارم اما این‌ها هیچ‌کدام مشابه جانی‌دپ نیست. همه این ها کنار همدیگر، من را شبیه جانی دپ کرده است. حتی اگر دقت کنید رنگ موهایم با رنگ موهای جانی دپ فرق می کند و این شباهت ناخواسته بوده است. شاید اگر ریش‌هایم را نزنم یا موهایم را کوتاه و عینک دیگری استفاده کنم این شباهت کمتر شود ولی چندسال است که مدلم همین طوری بوده. یک مدتی ریش دارم، یک مدتی موهایم را می‌بندم و... چون نمی‌خواهم هرروز شبیه جانی دپ باشم. بیشتر مواقع هم جانی دپ لباس لش می‌پوشد ولی من کلاسیک می‌پوشم. اگر بخواهم ادای او را در بیاورم باید کلاه بگذارم و لباس راحتی بپوشم و...

 

صفحه اینستاگرامی امین ثالث در روزهای گذشته مخاطبان زیادی را به سمت خود کشانده و حالا بیش از 20 هزار مخاطب دارد. برای‌مان جالب است بدانیم که او تا حالا از چهره‌اش پولی در آورده است یا نه؟ می گوید: چون پوشش با سبک کلاسیک را دوست دارم چندباری عکس و فیلم‌های خوب آتلیه‌ای گرفتم و در صفحه اینستاگرامم گذاشتم. این‌ها برای دل خودم بوده و هنوز کاری با چهره جانی‌دپ انجام نداده‌ام که به عنوان درآمد به آن نگاه کنم و هنوز از این چهره پولی در نیاورده‌ام. الان هم با این‌که همه با عنوان بدل یا شبیه جانی‌دپ صدایم می‌زنند اما من خودم را شبیه این بازیگر نمی‌دانم. این شباهت بیشتر از نظر پوشش است و اگر از نزدیک جانی‌دپ را ببینیم، تفاوت‌های زیادی داریم. در ضمن خداراشکر در بازارهای مالی درآمدم خوب است و نیازی به کارهای فضای‌مجازی و تبلیغات و ... ندارم. تا حالا چند پیشنهاد کاری از طرف بلاگرهای معروف در تهران و تبریز داشته‌ام اما هیچ‌کدام را قبول نکردم چون آن‌ها هدف ندارند. این روزها کامنت‌های زیر صفحه‌ام را می‌خوانم، بعضی‌ها می‌نویسند که فالوئر زیادی داری و احتمالا به زودی تبلیغات می‌گذاری اما من از بدل بودن خوشم نمی‌آید.

محمدرضا گلزار در کنار بدل خودش

محمدرضا امامی بدل محمدرضا گلزار

امامی، جوان مدلینگی است که به‌تازگی به جمع بازیگران هم پیوسته است. او پس از حضور در برنامه فرمول یک، در مجموعه طنز ناخونک نقش محمدرضا گلزار را ایفا کرد. امامی علاقه زیادی به گلزار دارد و در صفحه اینستاگرامی خود ژست‌های گلزار را تقلید می‌کند.

 

رضا علیرضالو بدل رونالدو

رضا علیرضالو هم جوان مدلینگی است که با تغییرات ظاهری خود، شباهت زیادی به فوق ستاره فوتبالی جهان پیدا کرده است. او به دلیل علاقه به رونالدو سبک لباس‌پوشیدن و آرایش موهای رونالدو را تقلید کرده و در چند برنامه تلویزیونی حضور یافته است.رضا کریس متولد ۱۳۷۵ و از دوران نوجوانی فوتبال بازی می‌کرده است.

 

رضا پرستش بدل مسی

رضا پرستش متولد ۳۰ آبان ۱۳۷۱ و مشهور به مسی ایران به‌دلیل شباهت چهره‌اش به فوتبالیست آرژانتینی مشهور شده‌است. او سر و صورت خود را همانند لیونل مسی اصلاح می کند، به‌طوری‌که یک بار توئیتر یورو اسپرت بریتانیا، مسی را با او اشتباه گرفت!

بدل ایرانی آنجلینا جولی

رامانا سیاح بدل آنجلینا جولی

این بازیگر و مدل که در فیلم شاخ کرگدن هم ایفای نقش کرده، شباهت زیادی به آنجلینا جولی دارد. بدل ایرانی آنجلینا جولی، متولد تهران است اما از دوران کودکی در کانادا زندگی کرده است.

 

هادی خالقی بدل کی‌روش

خالقی بدل سرمربی سابق تیم‌ملی کشورمان است که در برنامه‌ای با اجرای رضا رشیدپور هم حضور داشت. او رئیس یکی از شعب بانک تجارت در تهران است که به‌علت شباهت عجیبش به کی‌روش، معروف شده است.

بدل بهنام بانی

قاسم بدل بهنام بانی

شباهت قاسم به خواننده معروف ایرانی، باعث تعجب عده زیادی شده است. او در صفحه اینستاگرامی‌اش خود را به عنوان بدل بهنام بانی معرفی کرده و چیزی از اسم و فامیلش نگفته است. قاسم در برنامه طنز نوروزی دست‌انداز شرکت و خوانندگی کرد و با کنایه به گرانی مرغ و تخم‌مرغ خواند: دست من سنگدونِ مرغه/ جون ما به جونِ مرغه/ آرزوم یه رونِ مرغه!

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.