2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
جگر مرغ را چگونه درست کنیم؛ با سیب زمینی و پنیر

جگر مرغ را چگونه درست کنیم؛ با سیب زمینی و پنیر

دو طرز تهیه برای خوراک جگر مرغ را در اینجا بخوانید و آنها را امتحان کنید. مطمئن باشید هر دو روش خیلی خوش طعم خواهد شد.

دوات آنلاین -اگر از جمله افرادی هستید که جگر مرغ را می پسندید بد نیست بدانید می توانید با آن خوراک های خوشمزه ای درست کرد. در یک نوع از سیب زمینی و فلفل دلمه ای استفاده می شود و در روش دوم پنیر کبابی را به آن اضافه می کنیم.

 

مواد لازم برای خوراک جگر مرغ

به نوشته کتاب کاله برای درست کردن خوراک جگر مرغ به مواد زیر نیاز دارید:

جگر مرغ یک بسته

پیاز درشت دو عدد

کره پاستوریزه به مقدار لازم

رب گوجه‌ فرنگی دو و نیم قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

فلفل دلمه‌ای (کوچک)یک عدد

سیب‌زمینی نیم کیلو

با طرز تهیه و دستور پخت جگر مرغ آشنا شوید

دستور پخت خوراک جگر مرغ

جگرها را در آب جوش در حدود ۱۵ دقیقه بپزید. سپس آن‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید تا آب آن برود. کره را در ماهیتابه قرار دهید تا آب شود. سپس پیازها را نگینی کرده و به کره اضافه کنید تا سرخ شوند. سپس جگرهای پخته‌شده را به کره و پیاز اضافه کنید و اجازه دهید کمی سرخ شوند.

 

بیشتر بخوانید: دل مرغ کبابی را چطور درست کنیم

 

جگرها را جدا کنید و کنار بگذارید. رب گوجه‌فرنگی را به پیاز اضافه کنید و اجازه دهید سرخ شود. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به رب اضافه کنید. بعد از اینکه رب با ادویه‌ها کمی روی شعله سرخ شد حالا وقت اضافه کردن جگرها به رب است. در صورت تمایل می‌توانید به این ترکیب فلفل دلمه‌ای خردشده نیز اضافه کنید، اما اضافه کردن فلفل دلمه‌ای اختیاری است.

 

به طور جداگانه سیب ‌زمینی‌ها را هم در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها به‌خوبی سرخ شد و جگرها نیز در روغن به طور کامل پخته شدند سیب‌زمینی را به جگر اضافه کنید. حالا خوراک جگر مرغ بی‌نظیر شما آماده سرو کردن است.

 

خوراک جگر مرغ با پنیر کبابی

اول اگر از مشخصات پنیر کبابی یا همان هالومی بخواهیم برایتان بگوییم؛ پنیر کبابی نوعی پنیر نیمه سخت طبیعی است که از ترکیب شیر گوسفند و بز تولید می‌شود. ویژگی‌ای که این پنیر را منحصر به فرد می‌کند، داشتن نقطه ذوب بالاست که روی حرارت ذوب نمی‌شود و قابل سرخ شدن و کبابی کردن است.

 

این پنیر سرشار از خاصیت در صورت پخت بوی کباب می‌دهد و می‌تواند راهش را به بعضی از غذاها مثل خوراک جگر یا همان جغور بغور هم باز کند و ترکیب خوش‌طعم و پرخاصیتی را بسازد. اگر تا به الان تجربه خوردن جغور بغور با پنیر کبابی را نداشتید، پیشنهاد می‌دهیم حتما امتحانش کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.