2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت خورشتی

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت خورشتی

دستور پخت خوراک لوبیا سبز با گوشت را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -یکی از غذاهای مناسب برای شام خوراک لوبیا سبز ست که با گوشت خورشتی درست شود. بعضی ها عهم این غذا را با برنج میل می کنند.

 

مواد لازم برای خوراک لوبیا سبز

به نوشته چاردیواری جام جم شما برای درست کردن این غذا برای ۴ نفر به مواد زیر نیاز دارید:

لوبیا ‌سبز: ۴۰۰ گرم

هویج:  دو عدد متوسط

گوشت خورشتی:  ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای:  یک عدد

پیاز: یک عدد بزرگ

رب‌گوجه فرنگی:  دو قاشق‌غذاخوری

جعفری و آب لیمو:  به مقداردلخواه

نمک و فلفل سیاه:  به مقدار کافی

زردچوبه و روغن:  به مقدار کافی

خوراک لوبیا سبز با گوشت خورشتی را چطور درست کنیم

دستور پخت خوراک لوبیا‌ سبز

مرحله اول: برای تهیه خوراک لوبیا‌سبز خوشمزه ابتدا لوبیا‌سبز را به‌خوبی می‌شوییم، سپس سر و ته لوبیاها را جدا می‌کنیم. در ادامه لوبیا‌ها را به صورت تکه‌های یک تا دو سانتی‌متری خردکرده و کنار می‌گذاریم.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکوی نخود سبز چگونه است

 

مرحله دوم: پیاز را به‌صورت نگینی یا خلالی یکدست خرد می‌کنیم، سپس به تابه روغن اضافه کرده و پیازها را به‌خوبی تفت می‌دهیم تا سبک شود.

 

مرحله سوم: پس از این‌که پیاز سبک شد، گوشت را به صورت تکه‌های کوچک خرد کرده و به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن می‌افزاییم. در ادامه گوشت را به‌خوبی تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ داده و کمی سرخ‌ شود.

 

مرحله چهارم: پس از این‌که رنگ گوشت به‌طور کامل تغییر کرد، سپس هویج را که به صورت نگینی خرد کرده‌ایم به آن اضافه کرده و پس از این‌که هویج کمی تغییر رنگ داد، مواد را به یک سمت تابه جمع می‌کنیم.

 

مرحله پنجم: در این مرحله رب‌گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن در سمت دیگر تابه به‌خوبی تفت می‌دهیم و در ادامه لوبیا‌سبز را به مواد اضافه کرده و خوب با هم ترکیب می‌کنیم.

 

در همین زمینه: طرز تهیه خوراک گوشت آب‌ پز

 

مرحله ششم: چهار لیوان آب‌جوش به قابلمه اضافه‌کرده و اجازه می‌دهیم مواد خوراک بپزد.

 

نکته: برای این‌که گوشت طعم و بوی زهم نداشته باشد، پس از این‌که آب‌جوش آمد، کف‌های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می‌ریزیم.

 

مرحله هفتم: در این مرحله حرارت زیر تابه را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم خوراک با حرارت ملایم بپزد. پس از گذشت یک ساعت فلفل‌دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه می‌افزاییم.

 

مرحله هشتم: حالا سیب‌زمینی را پوست‌گرفته و به‌صورت نگینی خرد می‌کنیم، سپس به‌همراه مقداری نمک و ادویه به تابه اضافه می‌کنیم. پس از این‌که سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌ای به طور کامل پختند، طعم خوراک را می‌چشیم.

 

مرحله نهم: در این مرحله مقداری آب لیمو‌ترش یا آبغوره و درصورت نیاز کمی نمک اضافه می‌کنیم. درنهایت خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می‌کشیم، سپس با جعفری خردشده تزئین کرده و به همراه نان یا برنج سرو می‌کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.