2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روستای ملومه کجای گیلان است؛ راهنمای سفر و اقامت

روستای ملومه کجای گیلان است؛ راهنمای سفر و اقامت

روستای ملومه در نزدیکی دیلمان در استان گیلان جای شگفت انگیزی است که دیدنی های زیادی دارد.

دوات آنلاین -اگر به فکر سفر به منطقه ای خوش آب و هوا با منظره های زیبا و چشم نواز هستید که خلوت هم باشد می توانید روستای ملومه در استان گیلان را انتخاب کنید. این روستای ییلاقی برای شما خاطرات به یاد ماندنی را رقم خواهد زد.

روستای ملومه یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است

روستای ملومه کجاست

ملومه از روستا‌های شهرستان سیاهکل بخش دیلمان استان گیلان است. این منطقه وسیع از شمال به روستا‌های میکال و خرمرود و دیلمان، از جنوب به روستا‌های چهار محال سر وتاریک دره، از مشرق به روستا‌های گیسل و عین شیخ و تنگرود و از غرب به روستا‌های بابا، ولی ولیه چاک محدود می شود.

 

همشهری آنلاین نوشت: برای رسیدن به این روستا از مناطق جنگلی دیلمان مانند لونک و مرتعی لارخانی عبور می‌کنید. کاروانسرای سنگی تی‌تی، آبشار لونک و بازارچه محلی لارخانی را در طول مسیر از دست ندهید. در میان راه زنان با پخت و فروش نان‌های محلی نیز عطر و حس خوب زندگی دیلمانی را در جاده به شما هدیه می‌دهند.

روستای ملومه از جاهای دیدنی استان گیلان است

دیدنی های روستای ملومه

وقتی وارد ملومه می‌شوید اولین چیزی که حالتان را خوش می‌کند چشمه‌های فراوان آن است که به‌ویژه در تابستان آب خنک و گوارایشان خستگی را از تنتان در می‌کند.

راهنمای سفر به روستای ملومه را بخوانید

بشکافته سنگ، عروس تله، علی عمو تله و یخچال طبیعی از دیدنی‌های ملومه هستند، اما عجیب‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه این روستا همان بشکافته سنگ است. برای بازدید از آن باید خودروی خود را در ابتدای روستا پارک کنید و بعد از حدود یک ساعت پیاده‌روی به بشکافته سنگ برسید. در مسیر اگر در فصل رویش گل‌های وحشی به این منطقه بروید زنان روستا را در حال چیدن و برداشت گل‌ها و گیاهان دارویی زیبا مانند گل گاو زبان خواهید دید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل جاهای دیدنی لنگرود

 

بشکافته سنگ یعنی سنگی که از وسط شکافته شده است. گفته می‌شود که این تکه سنگ بر اثر صاعقه به دو نیم تقسیم شده است. این سنگ حدود ۱۰۰ متر طول دارد و ارتفاع آن ۵۰ مترِ است که انتهای آن به بن بست می‌رسد. اگر در گرمای تابستان وارد بشکافته سنگ شوید لذت بیشتری خواهید برد، زیرا از گرما ناگهان وارد فضایی خنک می‌شوید که گویی در آن چندین کولر روشن کرده‌اند. چلچله‌های زیبا نیز در این فضا لانه کرده‌اند که چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. اگر ذوق آواز خواندن هم داشته باشید می‌توانید از انعکاس صدای خود لذت ببرید. همچنین اگر به بالا نگاه کنید درخت‌های پاکوتاه زیبایی هم در ارتفاع بشکافته سنگ روییده‌اند که بسیار چشم‌نواز هستند.  

ار سفر به روستای ملومه لذت ببرید

یخچال ملومه؛ جذاب و تماشایی

یخچال ملومه هم فضای عجیب و جذابی دارد. برای رسیدن به یخچال هم باید با کمی پیاده‌روی کوتاه و گذشتن از تخته‌سنگ‌ها به دهانه غاری برسید که یخچال در آن قرار دارد.

 

راهنما: دریاچه عروس کجا است

 

برای رفتن به داخل یخچال باید درون گودالی بپرید که اگر توان و امکانات کافی ندارید بهتر است از همان دهانه غار به بازدید خود از یخچال کفایت کنید. اما سرمای یخچال حتی در تابستان هم آنقدر زیاد است که حالتان را جا می‌آورد. حتی از دهانه غار هم متوجه این سرما می‌شوید. در واقع برف‌هایی که از زمستان داخل این غار باقی مانده‌اند و بر اثر گرما آب نشده‌اند سبب ایجاد برودت می‌شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.