2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دریاچه عروس کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد

دریاچه عروس کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد

اگر می‌خواهید به دریاچه عروس بروید قبل از سفر راهنمای سفر به آنجا را که در این مطلب آمده است، بخوانید.

دوات آنلاین-دریاچه عروس یکی از مناطق دیدنی و منحصر به فرد استان گیلان است که تماشای آن هر بیننده و مسافری را مسحور می‌کند. این دریاچه کجا است و چگونه باید برویم؟

دریاچه عروس چه دیدنی هایی دارد

دریاچه عروس در روستای حلیمه جان

دریاچه عروس در روستایی به نام حلیمه جان شهرستان رودبار واقع شده است. در گذشته نام این دریاچه به نام حلیمه جان بوده است، اما امروزه به دریاچه‌ عروس گیلان معروف شده است.

 

دریاچه عروس، در ابتدای روز لایه ای از جلبک های سرسبز و زیبا را بر روی خود می‌پوشاند و هرچه به وسط روز نزدیک تر می‌شویم، با وزش بادی ملایم، جلبک ها آرام آرام کنار می‌روند و دریاچه به دو رنگ سبز و آبی، زیبایی های خود را به نمایش می‌گذارد و شما را مسحور زیبایی خود می‌کند. انعکاس تصویر درختان و درهم تنیده، زیبایی طبیعت بکر دریاچه حلیمه جان را دوچندان می‌کند. اگر به دنبال ثبت عکس های نابی هستید، قطعا این مکان می‌تواند به یکی از خاطره انگیزترین اتفاق های زندگیتان تبدیل شود.

 

عطر شالیزارهای برنج که در اطراف این دریاچه واقع شده اند، می‌‌تواند شما را به دیدن یکی دیگر از دیدنی های طبیعت دعوت کند. البته جذابیت بافت و معماری سنتی خانه های این روستا را نباید نادیده گرفت.

از طبیعت دریاچه عروس لذت ببرید

چرا رنگ دریاچه عروس تغییر می‌کند

بخش شگفت انگیر و فوق العاده‌ زیبای دریاچه عروس، رنگ آن است. دریاچه قبل از ظهر به رنگ جنگل و در بعد از ظهر به رنگ آسمان در می‌آید.

 

علت تغییر رنگ دریاچه وزش باد و نوعی جلبک بومی است. جلبک‌ها در هنگام صبح سطح دریاچه را می‌پوشانند و دریاچه به رنگ جنگل سبز می‌شود و هنگام وزش باد جلبک‌ها از سطح دریاچه کنار می‌روند و دریاچه به رنگ آبی آسمان در می‌آید

دریاچه عروس چه دیدنی هایی دارد

تفریحات در دریاچه عروس

عکاسی کنید

این دریاچه زیبا محل مناسبی برای عکاسی است. شما می توانید در کنار این دریاچه بایستید و آن را در قاب دوربین خود قرار دهید و این منظره زیبا را جاودانه کنید. در پائیز این منظره زیبا شما را به وجد خواهد آورد. ممکن است در مسیر گل و لای مانع پیشروی شما شود اما این سختی به حضور در این مکان زیبا می ارزد.

 

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی چمستان کجا است؛ از جنگل تا آب گرم

 

از پیاده روی لذت ببرید

یکی دیگر از فعالیت ها، پیاده روی در حاشیه این دریاچه زیباست. از گرما و سرمای هوا نترسید . در تابستان دمای هوای اطراف دریاچه بسیار خنک و دلپذیر است.

 

بیشتر بخوانید: آبشار گزو کجا است و چگونه باید برویم

 

ماهیگیری کنید

ماهیگیری فعالیتی جذاب است که می توانید در برخی از فصل های سال در این منطقه انجام دهید.

 

در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد، همین امر به بکر بودن این دریاچه کمک می کند و آن را به مقصدی مناسب برای کسانی که علاقه مند به کمپینگ هستند تبدیل می کند.

 

بیشتر بخوانید: دشت کالپوش کجا است و چگونه باید برویم

 

این دریاچه می تواند مناسب ترین مقصد برای سفرهای یکروزه به خصوص برای ساکنان تهران و شهر های شمالی باشد تا ساعاتی چند از هیاهو و اضطراب شهر فاصله بگیرند و روز خود را در ساحل عروس گیلان بگذرانند.

دریاچه عروس دریاچه ای زیبا در استان گیلان

چگونه به دریاچه عروس برویم

برای دسترسی به این دریاچه در آزادراه قزوین - رشت، بعد از شهرستان رودبار در حوالی توتکابن، وارد جاده حلیمه جان شوید. این جاده تا کنار دریاچه کشیده شده است و از آنجا تا روستای حلیمه جان ادامه دارد.

دریاچه عروس در فصل تابستان تماشایی است

بهترین زمان سفر به دریاچه عروس

بهترین زمان سفر به دریاچه عروس تابستان است. ممکن است تصورتان این باشد که در تابستان هوا گرم است و سفر خوش نمی گذرد اما این بار خیال تان راحت؛ دریاچه عروس و روستای حلیمه جان در تابستانآب و هوای خنکی دارد. پس کوله سفرتان را ببندید.

 

منابع: باشگاه خبرنگاران- خبرگزاری دانا- اتاق خبر 24

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.