2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت

روستای اولسبلانگاه کجا است + فیلم

روستای اولسبلانگاه در کجا واقع شده و چگونه م یتوانیم به آنجا برویم؟

دوات آنلاین -سراسر استان گیلان پر از جاهای دیدنی و مناظر بکر و شگفت انگیز است، از ساحل گرفته تا دریا. روستای اولسبلانگاه یکی از این مناطق است که در کوهستان واقع شده و همان طور که در فیلم بالا می بینید طبیعت بسیار چشم نوازی دارد.

 

اولسبلانگاه یعنی چه

اگر قصد طبیعت گردی در استان گیلان را دارید اولسبلنگاه یکی از بهترین گزینه ها است اما شاید دوست داشته باشید قبل از سفر معنی این اسم را که به زبان تالشی است بدانید. به این زبان اولس یعنی درخت ممرز و بلنگاه هم معنی جای بلند است. بنابراین اسم روستای اولسبلنگاه به معنی جای بلند دارای درخت‌های ممرز است.

 

ببینید: فیلمی کوتاه از دیدنی های بندر انزلی

 

ممرز، درختی است با قامتی متوسط که ارتفاع آن بین ۱۵ تا ۲۵ متر بوده که گاهی ارتفاع آن به ۳۰ متر نیز می‌رسد. تنه درخت ممرز (حتی تنه درختان دیرسال) اغلب شیاردار است. پوست درخت صاف و مایل به رنگ سبز خاکستری است. جوانه‌های این درخت بر خلاف نوع راش، بسیار فشرده و نزدیک به ترکه‌ها ی جوان بوده و حداکثر به ۱۰ میلی‌متر می‌رسد. برگ‌های درخت ممرز متناوب الشکل و به طول ۴ تا ۹ سانتی‌متر با رگه‌های برجسته و منحصراً چین دار و حاشیه دندانه دار هستند.

چگونه به روستای اولسبلانگاه برویم

آدرس روستای اولسبنگاه

اولسبلنگاه در میان ارتفاعات تالش واقع شد و روستایی از شهرستان ماسال است. این منطقه ییلاقی مناظر بسیار زیبایی دارد و در فصل های گرم سال می تواند مکان خوبی بای سفر باشد.

 

بیشتر ببینید: فیلمی از طبیعت بی نظیر جنگل های هیرکانی

 

آدرس این روستا از تهران هم زیاد پیچیده نیست. شما باید از آزاد راه قزوین - رشت حرکت کنید و حدود ۲۰ کیلومتری قبل از رشت وارد جاده فومن شوید. بعد باید فومن و صومعه ‌سرا را رد کنیدو در ادامه روستاهای کلیدبر و طاهرگوراب را نیز پشت سر می گذارید و به سمت ماسال می رانید.

 

جاده گیلوان – ماسال در جنوب ماسال واقع شده است و شما باید وارد آن شوید. از اینجا به بعد مسیر کوهستانی است پس سرعت خودتان را کم و با احتیاط رانندگی کنید. شما بعد از 30 کیلومتر به روستای اولسبنگاه می رسید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.