2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ترفندهایی برای سفید شدن برنج دم کشیده

ترفندهایی برای سفید شدن برنج دم کشیده

با مهم ترین فوت و فن های آشپزی که باعث می شود غذای شما جذاب تر شود آشنا شوید.

دوات آنلاین -برای شروع هر فعالیتی لازم است مقدمه‌ای درباره انواع فوت‌و‌فن آن مهارت بدانید؛ برای مثال برای شروع حرفه‌ای مانند طراحی باید مبانی رنگ را بشناسید. برای سایر رشته‌ها هم باید مبانی مختص به آن رشته را بخوانید و از آنها مطلع باشید. هنر آشپزی هم از این امر مستثنی نیست و اگر علاقه‌مند به این مهارت خوشمزه و دلربا هستید باید با فوت‌و‌فن آن آشنا شوید. در ادامه قصد داریم چند نکته مهم و حیاتی در حوزه آشپزی را برای شما بازگو کنیم تا هر کجا که به مشکلی برخوردید به راحتی با دانستن چندین قاعده ساده مسئله را حل کنید.

 

با مهارکننده‌های آتش آشنا شوید

یکی از اتفاقات هولناکی که ممکن است گریبان هر آشپزی را بگیرد اشتعال و آتش گرفتن است. شما برای مهار این خطر باید نکاتی چند را بدانید تا از بروز خسارات و صدمات مصون باشید؛ برای مثال لازم است آگاه باشید که اگر غذا در تابه یا قابلمه آتش گرفت، باید هود یا هواکش را به سرعت خاموش کنید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای گرفتن بوی سیرابی

 

به‌منظور حفاظت از خود، همیشه در قابلمه را دم دست قرار دهید تا در هنگام آتش‌سوزی روی قابلمه یا تابه قرار دهید تا آتش خفه شود و پس از مهار کامل آتش، قابلمه را از روی شعله کنار بگذارید. همچنین اگر روغن در تابه آتش گرفت، باید مقدار زیادی از نمک ید دار را در آن بریزید تا آتش مهار شود. جالب است بدانید که نمک اکسیژن آتش را می‌گیرد و باعث می‌شود آتش ایجاد شده خاموش شود. البته امیدواریم هیچ‌گاه در آشپزی با حادثه آتش‌سوزی و یا سوختن حین کار مواجه نشوید.

چه کار کنیم برنج دم کشیده سفید شود

فوت و فن برنج دم کردن

شاید تصور کنید پخت برنج کار ساده‌ای باشد  اما فوت‌و‌فن‌هایی دارد که اگر با آن آشنا نباشید، ممکن است طعم یک برنج خوشمزه را از دست دهید. اگر می‌خواهید برنج شما سفید شود، کافی است وقتی برنج در حال جوش است به آن چند قاشق ماست اضافه کنید. اگر برنج بیش از حد معمول جوش خورده چند قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج شما خراب نشود.

 

بدانید: طرز تفت دادن زرشک تازه با شکر و زعفران

 

برای از بین بردن بوی سوختگی برنج، یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید. یا یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید تا بوی سوختگی را به خود بگیرد. اگر هم یادتان رفت و برنج بی‌نمک شد، نگران نباشید، موقع کشیدن برنج مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این کار بی‌نمکی برنج شما رفع می‌شود.

 

فویل و کاربردهایش در آشپزی

شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که نیازمند بهره‌گیری از فویل آلومینیومی باشید اما کاربرد اصلی و دقیق آن را ندانید. پس به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود دقت کنید. خوب است از حالا به بعد بدانید که سمت براق فویل آلومینیوم گرما را دفع می‌کند و سمت مات آن گرما را در خود نگه‌می‌دارد.

 

ترفند: چه کار کنیم پیاز سوخاری ترد و مجلسی شود

 

پس طبیعتاً اگر بخواهید غذاهای گرم را به‌مدت طولانی‌تر گرم نگه دارید باید آنها را طوری در فویل بپیچید که سمت مات آن رو به بیرون باشد و سمت براق آن غذا را در‌بر بگیرد. همچنین اگر می‌خواهید غذایی را خنک نگه دارید آنها را در قسمت مات فویل بپیچید به‌طوری که قسمت براق رو به بیرون باشد. همچنین این نکته هم قابل‌توجه است که غذاهای ترش یا غذاهایی که ادویه زیادی دارند قابل نگه‌داری در فویل نیستند چرا که فویل دارای آلومینیوم بوده و طعم غذا را تغییر می‌دهد.

 

قابلمه‌هایتان را نو کنید

لذت آشپزی با قابلمه‌های تمیز و زیبا وصف‌ناپذیر است اما قرار نیست که شما را تشویق به خرید کنیم. اگر برای شما پیش آمده که پس از پخت یک غذا متوجه شوید که قابلمه‌تان به‌شدت کثیف و ته‌گرفته است، نگران نباشید چون قرار است امروز به شما یک ترفند راحت برای تمیز و نو کردن قابلمه‌هایتان آموزش دهیم. فقط کافی است که یک‌چهارم سرکه و سه‌چهارم آب را با هم مخلوط کرده و درون قابلمه ته‌گرفته بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد شاهد خواهید بود که غذاهای ته گرفته به آرامی از ته قابلمه جدا خواهند شد. راه دومی هم برای شما خواهیم گفت؛ اگر راه‌حل اول جواب نداد از ترکیب یک قاشق بکینگ‌پودر و سه‌چهارم آب به‌عنوان روش جایگزین استفاده کنید.

ترفندهایی برای بهتر سرخ کردن غذا

به صرفه سرخ کنید

اگر شما هم عاشق غذاهای سرخ‌کردنی هستید، چند راهکار را به شما می‌آموزیم که طول عمر روغن سرخ کردنی خود را افزایش دهید. برای این کار لازم است که یک عدد دستمال کاغذی ضخیم را روی صافی قرار دهید و روغنی که از قبل با آن چیزی پخته‌اید را از صافی رد کنید.

 

دانستنی: چه کار کنیم که برنج قد کشیده دربیاید

 

زمانی که روغن از صافی رد شد شاهد خواهید بود که لردها و رسوبات از روغن مصرف شده گرفته خواهد شد و برای بار دوم قادر خواهید بود از همان روغن استفاده کنید. البته همه روغن‌های سرخ کردنی توانایی سرخ کردن‌های عمیق و طولانی‌مدت را ندارند. برای این کار لازم است از روغنی استفاده شود که نقطه دود بسیار بالایی داشته باشد تا هنگام حرارت‌دیدن و سرخ‌کردن پایداری خود را حفظ کند. در این صورت است که می‌توان برای دفعه بعد هم از همان روغن استفاده کنید.

 

به‌راحتی در باز کنید!

ممکن است در همه آشپزخانه‌ها در‌بازکن وجود نداشته باشد. از همین رو زمانی که به دربازکن احتیاج پیدا کرده و به آن دسترسی نداشتید با چند روش ساده قادر خواهید بود که در کنسرو مورد‌نظر را باز کنید. برای شروع تنها کافی است که با کف دست خود چند ضربه آرام به ته شیشه یا کنسرو بزنید تا با فشار دست شما در شیشه ارتعاش ایجاد شود. با ورود ضربه به کف شیشه شاهد خواهید بود که در به آسانی باز خواهد شد و فشار به بالا منتقل می‌شود. همچنین اگر با طی این مراحل باز هم موفق به باز کردن در بطری نشدید شیشه را برعکس کنید و در آب جوش قرار دهید و کف آن را با آب داغ بپوشانید. اگر روش‌های بالا جواب نداده، احتمالاً هوای داخل آن هنوز خارج نشده است. چاقو یا ته قاشق را به زیر در شیشه مربا ببرید و با سر چاقو در شیشه را محکم به بالا فشار دهید.

 

منبع: همشهری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/02/13
اگر دو یا چند نوع برنج را مخلوط کنید و بشویید و خیس کنید و بعد بپزید خوب در میاد و امکان نداره شفته بشه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.