2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
چطوری بوی سیر را از بین ببریم

چطوری بوی سیر را از بین ببریم

برای از بین بردن بوی سیر می توانید از ترفندی که در این مطلب آمده است، کمک بگیرید.

دوات آنلاین -احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که با وجود آگاهی از خواص بسیار زیاد سیر به خاطر بوی بد آن از مصرفش خودداری می کنید. در حالی که می توانید بوی سیر را خیلی راحت از بین ببرید.

راه از بین بردن بوی سیر چیست

راه حل از بین بردن بوی بد سیر

به نوشته خراسان به نقل از سان، اغلب مردم از بوی ناخوشایند دهان بعد از مصرف سیر شکایت دارند و به دنبال راهی‌اند تا بتوانند به‌راحتی از مزیت‌های مصرف سیر بهره‌‌مند شوند. به گزارش سان، دانشمندان راز خلاص شدن از این بوی ناخوشایند را یافته‌اند؛ راه‌حل آن ماست است که در یخچال همه افراد پیدا می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: بوی زهم مرغ را چگونه بگیریم

 

به گفته محققان آمریکایی، ماستی که از شیر کامل تهیه شده است، ۹۹ درصد مواد شیمیایی مسبب بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر را از بین می‌برد. پروتئین و چربی‌های موجود در ماست  بوی سبزیجات را از بین می‌برد.

 

محققان در‌ این‌ باره بر نقش ماست یونانی تاکید می‌‌کنند، زیرا نسبت به سایر ماست‌ها سطح پروتئین بالاتری دارد. به گفته محققان: «در آینده شاهد ظهور ماست‌های پر پروتئینی خواهیم بود که به همین منظور تولید می‌شود.»

 

پروفسور شریل بارینگر، از دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: «پروتئین بالا در حال حاضر یک موضوع بسیار داغ است.  به‌طور کلی، مردم می‌خواهند پروتئین بیشتری بخورند.» یک مزیت جانبی ناخواسته در فرمولاسیون با پروتئین بالا این است که علاوه بر مزیت‌های تغذیه‌ای می‌تواند یک خوشبوکننده تنفس نیز در نظر گرفته شود. پروفسور بارینگر قبلا در تحقیقات جداگانه نشان داده بود که سیب، نعناع و کاهو می‌توانند به کاهش بوی ناشی از خوردن سیر کمک کنند. بارینگر می‌گوید: «ما همواره توصیه می‌کردیم که سیر را با سیب مصرف کنید. حالا هم می‌گوییم با سیرتان ماست بخورید.»

 

این مطالعه که در مجله «موکلولز» منتشر شده است، نحوه تعامل ماست با بوی سیر در آزمایشگاه را بررسی می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.