2024/09/16
۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
پیشنهادات ما
چکار کنیم که خورشت شما خوش رنگ تر شود

چکار کنیم که خورشت شما خوش رنگ تر شود

با ترفندهایی برای خوش رنگ تر شدن انواع خورشت از جمله قیمه، بادمجان و ... آشنا شوید.

دوات آنلاین -برای طبخ عالی و خوش رنگ شدن غذای اصیل ایرانی و خورش‌های قرمز رنگ مثل خورش قیمه، خورش مرغ و خورش بادمجان و... نکته‌های ریز و مهمی وجود دارد. برای خوش‎رنگ شدن خورش‌های قرمز نکات زیر را رعایت کنید:

 

زعفران؛ راز خوش رنگ شدن خورشت

به گزارش خراسان، برای خوش رنگ و معطر شدن خورش های قرمز، یک قاشق غذاخوری گلاب، نوک قاشق چای‎خوری پودر هل یا یک قاشق غذاخوری عرق هل و یک چهارم استکان زعفران دم کرده را ترکیب کنید و در خورش بریزید تا رنگ خورشت‎تان معرکه شود.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم سیب زمینی سیاه نشود

 

رب را تفت دهید

رب گوجه را قبل از افزودن به خورش حتما تفت دهید، افزودن رب گوجه بدون تفت دادن به خورش موجب بد رنگ شدن خورش می‎شود. می‌توانید برای بهتر شدن رنگ خورش، رب را با مقدار کمی شکر تفت دهید و سپس به خورش بیفزایید.

ترفندهای آشپزی برای خوش رنگ شدن خورشت

در خورشت پودر دارچین نریزید

در خورش‌های قرمز هیچ گاه از پودر دارچین استفاده نکنید زیرا موجب تغییر رنگ خورش و سیاه شدن رنگ آن می‌شود، به جای پودر دارچین، یک ربع آخر پخت خورش کمی چوب دارچین را به خورش بیفزایید و در آخر پخت از خورش خارج کنید.

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.