2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ترفندهایی برای گرفتن بوی سیرابی هنگام پخت

ترفندهایی برای گرفتن بوی سیرابی هنگام پخت

چه کار کنیم که سیرابی بود ندهد؟ روش های موثر برای این کار را در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -یکی از مشکلاتی که خیلی از ما با سیرابی داریم موضوع بوی بد است. البته با چند ترفند ساده می توان این بو را گرفت. روش های آن در ادامه آمده است.

بوی سیرابی را چگونه بگیریم

تمیز کردن سیرابی

سیرابی را معمولا ابتدا تمیز می کنند و سپس می فروشند ولی بهتر است شما در منزل آن را به خوبی تمیز کنید و سپس بپزید.

 

سیرابی را بهتر است با کمک فرچه پلاستیکی تمیز به خوبی بشویید و سپس با کمک قیچی آشپزخانه به تکه های کوچکی برش دهید. توجه داشته باشید که در هنگام تمیز کردن سیرابی با کمک فرچه پلاستیکی نباید پرزهای آن از بین برود.

 

سیرابی را بهتر است به صورت تازه تهیه کنید تا به راحتی تمیز شود.

 

در هنگام خرید سیرابی توجه داشته باشید که نباید سیرابی بوی فاسدشدگی داشته باشد.

هنگام پخت سیرابی چه نکاتی را رعایت کنیم

نکاتی برای پخت سیرابی

بهتر است برای پخت خوراک سیرابی از قابلمه مسی استفاده کنید. می‌توانید سیرابی را در زودپز هم بپزید.

 

در صورت تمایل می توانید برای ایجاد طعم ایده آل سیرابی در انتهای پخت به آن مقداری آلوچه خشک تفت داده شده اضافه کنید.

 

برای تهیه سیرابی می‌توانید از ادویه کله پاچه استفاده کنید. این ادویه شامل زردچوبه، نمک، فلفل، پودر پیاز، پودر سیر، هل، زیره سبز، برگ بو، میخک، تخم گشنیز، شوید، پودر لیمو  و زعفران است.

 

بیشتر بخوانید: گوشت یخ‌ زده را چگونه بپزیم

 

بوی بد سیرابی را این طور بگیرید

حتماً برای شما هم پیش آمده است که پس از طبخ بعضی از مواد خوراکی متوجه شده باشید که بوی نامطبوعی خانه‌تان را فرا گرفته است؛ برای مثال پخت گوشت یا مرغ یا غذاهای سنتی مانند سیرابی یا کله‌پاچه این چنین بوهای نامطبوعی را ایجاد خواهد کرد که به مذاق همه خوش نخواهد آمد. اگر برای شما هم سؤال شده است که چگونه باید این بوی نامطبوع را از بین ببرید تنها در یک مرحله ساده جواب شما را خواهیم داد.

 

به همین منظور کافی است مقداری آب را با کمی دارچین و شکر مخلوط کنید و سپس روی حرارت قرار دهید تا به درجه جوشش برسد. زمانی که مواد جوشید، آن را در خانه بگردانید و متوجه خواهید شد که بوی نامطبوع به کلی رفع می‌شود. همچنین برای رفع بوی آشپزخانه، روشن کردن یک شمع بسیار مؤثر است. شمع بوها را خنثی کرده و از انتشار آن جلوگیری  می‌کند.

 

منابع: خراسان - همشهری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.