2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
داستان سریال سقوط یک فرشته، تعداد قسمت ها و ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

داستان سریال سقوط یک فرشته، تعداد قسمت ها و ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال سقوط یک فرشته چه ساعتی از شبکه آی فیلم پخش و تکرار می شود؟ چه نقدهایی بر آن وارد است؟ این مجموعه در چند قسمت ساخته شده و داستان آن به کجا می رسد؟

دوات آنلاین -سریال سقوط یک فرشته سریالی ماورایی است که بهرام بهرامیان آن را کارگردانی کرده و از جمله مجموعه های پربیننده محسوب می شود که در پهش اول خیلی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت حالا شبکه آی فیلم دوباره تکرار آن را روانه آنتن می کند.

عکسی از سریل سقوط یک فرشته

خلاصه داستان سریال سقوط یک فرشته

حاج حبیب پیرمرد با ایمانی است که دختری به نام سارا دارد. او با زنی به نام ریحانه ازدواج می‌کند که او نیز دختری همسن و سال سارا به نام فاطمه دارد. در این میان سر و کله نیما صراف پیدا می‌شود و با شدت گرفتن دوستی نیما و سارا مشکلات زیادی برای این خانواده پدید می‌آید تا جایی که قرآن خطی امامزاده مطیب که مادر فاطمه متولی آنجاست دزدیده می‌شود. کمی بعد ریحانه، همسر حاج حبیب نیز بر اثر سکته قلبی می‌میرد. به تدریج نیما، سارا را به قرص‌های روان گردان معتاد می‌کند و مشخص می‌شود که او پسر شریک حاج حبیب است که...

 

داستان سقوط یک فرشته از زمانی اوج و فرودهای خود را آغاز می کند که قرآن قدیمی امام‌زاده به سرقت می رود. قرآن که گم می‌شود، بدبختی‌ها هم یکی پس از دیگری از راه می رسند. در جایی که کلام خدا نباشد، کلام شیطان راه و رسم زندگی را نشان می‌دهد. جایی که نور نباشد،تاریکی است! این سریال ماجراهایش زیاد است. این ماجراجویی قصه را صدای شیطان بیشتر کرده است. او پیشاپیش درباره شخصیت‌ها قضاوت می‌کند و می‌گوید که چه کسی خوب است و چه کسی بد ... و می‌گوید که او بیشتر با چه کسانی کار دارد.

 

در این سریال، شیطان به شیوه های مختلف ظاهر شده و در عین حال می کوشد افراد را نسبت به هم بدبین کرده و آن ها را اغفال کند، از جمله این که در جایی شیطان خود را به شکل چایخانه‌داری به نام اصغر استاد در می‌آورد و با نشان دادن قرآن مسروق به حاج حبیب مدعی می شود که آن را از دختر محجبه‌ای به نام فاطمه خریداری نموده است.

 

از آن سو قصد دارد به شکل جوانی مؤمن به نام پارسا که روانپزشک است به فاطمه نزدیک شود و خلاصه این که از این گونه داستانک های فرعی در این سریال بسیار مشاهده می شود.

 

نکته جالب توجه دیگر آن که یکی از مؤلفه های جذابیت بخش در این سریال، بیان قصه و ماجرای شخصیت ها از زبان خود شیطان با صدای محمدرضا علیمردانی به عنوان راوی داستان ‌است که تا پیش از این سریال در تلویزیون به این شکل سابقه نداشته، به خصوص که از قسمت‌های میانی هویت اصلی اش نیز برای مخاطب هویدا و عیان می شود.

 

سقوط یک فرشته با محوریت قراردادن دو خانواده صمیمی و البته معتقد در محله‌ای قدیمی حوالی یک امامزاده و در ادامه ادغام این دو خانواده در یکدیگر روایت خود را آغاز نموده و آن گاه با ایجاد دست‌اندازهای متوالی از طریق قصه های فرعی، مسیر هموار و خوش ریتم فیلمنامه را تا حدودی به بیراهه می کشاند.

عکسی از سریل سقوط یک فرشته

سریال سقوط یک فرشته چند قسمت است

این سریال برای پخش در ماه مبارک رمضان ساخته شد و اولین بار در سال 90 روی آنتن شبکه یک رفت. این مجموعه در 28 قسمت ساخته شده است.

عکسی از سریل سقوط یک فرشته

ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال سقوط یک فرشته هر روز در سه نوبت 4 بعد از ظهر، 12 شب و 8 صبح از شبکه آی فیلم پخش و تکرار می شود و شما می توانید به تماشای آن بنشینید.

 

بازیگران سریال سقوط یک فرشته

بازیگرانی چون مسعود رایگان، فریبا کوثری، داریوش کاردان، شبنم مقدمی، علی سلیمانی، مهرداد صدیقیان، امین ایمانی، خاطره اسدی و هدی زین‌العابدین ایفای نقش کرده‌اند.

عکسی از سریل سقوط یک فرشته

نقدی بر سقوط یک فرشته

نقد فارسی نوشت: ...این سریال برخلاف دیگر آثار مشابه، شیطانی را به تصویر می‌کشد که برای مخاطب ملموس تر و باورپذیرتر است، شیطانی که کارهای فرازمینی نمی‌کند. بهرامیان در «سقوط یک فرشته»، گم شدن و سرقت قرآن از یک امام زاده را دستمایه روایت پر تعلیق خود می‌کند. داستانی که چه به لحاظ روایت و چه پرداخت، از قاعده مشخص و متعارفی پیروی نمی‌کند. زیرا با شکستن موقعیت‌های مختلف و روایت موازی چند داستان، مخاطب را پیگیر ماجراهای خود می‌کند.

 

در «سقوط یک فرشته» بخش‌هایی از داستان با نریشن و صدای راوی (محمدرضا علی مردانی) پیش می‌رود.راوی یا شیطانی که قرار است ایمان و باورهای حاج حبیب تهرانی (مسعود رایگان)، ریحانه (فریبا کوثری)، سارا (خاطره اسدی) و فاطمه (هدی زین العابدین) را متزلزل سازد و آنها را در پذیرش توهم و واقعیت‌ها، هم چنان در دو راهی تردید و ایمان، سرگردان و حیران بگذارد. مهرداد صدیقیان (نیما) در «سقوط یک فرشته» نقشی دشوار و پیچیده و پر تناقض را به گونه ای باورپذیر ایفا می‌کند.

 

خاطره اسدی نیز با بهره گیری از تجربه‌های پیشین، شخصیت دختری را که هم تحت وسوسه‌های شیطانی قرار می‌گیرد و هم شخصیتی دوگانه دارد، به خوبی به نمایش می‌گذارد. مسعود رایگان (حاج حبیب) هم مردی جدی و متعصب است که نمی‌تواند مهربانی پدرانه اش را، پشت عینک ضخیم و نگاه سردش پنهان کند.اگرچه گاهی در محک سنجش ایمان قرار می‌گیرد و در باورهایش تردید می‌کند. فریبا کوثری (ریحانه) نیز هم چون دیگر نقش‌هایش در «سقوط یک فرشته» لایه‌های پنهان شخصیتی اش را با یک بازی متفاوت و به دور از کلیشه‌های رایج به قضاوت می‌گذارد. اگرچه نقش هدی زین العابدین (فاطمه) تا حدی تخت و یک بعدی به نظر می‌رسد. توانمندی فرخ نعمتی (ملک) و داریوش کاردان (حاج آقا توسلی)، نیز جای شک و تردید ندارد، زیرا پیش از این توانایی‌هایشان را در اجرای نقش‌های مختلف، به اثبات رسانده اند.

 

«بهرامیان» در «سقوط یک فرشته» با روایت یک داستان پرتعلیق با گره افکنی‌های نه چندان قابل پیش بینی، این نکته را تایید‌‌‌ می‌کند که حضور یک کارگردان حرفه ای و کاربلد و فیلم نامه ای تا حدی پر و پیمان و منسجم و استخواندار، می‌تواند موفقیت یک اثر را به لحاظ حرفه ای و ساختاری تضمین کند. موسیقی دلهره آور «امیر توسلی» هم خوان با فضای حاکم بر سریال است، چهره پردازی باورپذیر «مسعود ولدبیگی»، فیلم برداری غیرمتعارف، حرفه ای و درخشان «افشین احمدی» که چاشنی دلهره و تعلیق اثر را دوچندان می‌سازد، بهره گیری از گروه نویسندگان فیلم نامه (بابک کایدان، زامیاد سعدوندیان و روح ا… صدیقی)، تدوین موزون صدا و تصویر (سپیده عبدالوهاب و نیما حسام فر) که در باورپذیری و ایجاد حس دلهره و تعلیق نقش به سزایی دارد، عنوان بندی‌های خلاقانه و بدیع آغازین و پایانی سریال، دیالوگ‌های قابل تامل، شخصیت پردازی‌های جامع و تا حدی شناسنامه دار، خلق لحظات دلهره و تعلیق که کار مخاطب را در قضاوت شخصیت‌ها دشوار می‌سازد و…، از جمله امتیازات «سقوط یک فرشته» به شمار می‌رود. بی شک «سقوط یک فرشته» داستان «ایمان»، «تردید» و «آزمایش» است. حکایت تمام وسوسه‌های شیطانی که پایانی ندارند.

 

در برخی قسمت‌ها ریتم کندی بر سریال حاکم است و گاه نیز راوی یا نریشن ، داستان را پیش می‌برد. از طرفی در یک قسمت از سریال آن جا که شخصیت‌های داستان گرد هم می‌آیند تا دلیل از هم گسیختگی پایه‌های خانوادگی را جست وجو و بازیابی کنند، متاسفانه فلاش بک‌ها به پخش دوباره و کامل صحنه‌هایی می‌انجامد که تماشاگر پیش از این، شاهد آنها بوده است. از طرفی بی دقتی در پرداخت شخصیت‌هایی چون پریچهر (شبنم مقدمی) و یاور (علی سلیمانی)، آنها را بیشتر به تیپ نزدیک ساخته است. یا صحنه ای که «حاج حبیب» و «پریچهر» در کلانتری اقدام به مبادله چک می‌کنند، مبادله ای که چندان کارشناسی شده نیست و این اشتباه متاسفانه در برخی صحنه‌های دیگر سریال نیز تکرار می‌شود و نشان از شتابزدگی در اجرا دارد.

 

اما بهرام بهرامیان با دستمایه قراردادن داستانی ماورایی آمیخته با ترس و دلهره، بهره گیری از گروهی حرفه ای و بازیگرانی توانمند و تعلیق‌ها و گره افکنی‌های متوالی، سقوط یک فرشته را به عنوان اثری معرفی می‌کند که به شعور و آگاهی مخاطب احترام می‌گذارد. اثری که برخلاف بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی حاضر نیست برای جذب مخاطب ، ساده انگاری و آسان پسندی را دستور کار قرار دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
علیرضا 1400/09/16
سلام لطفا داستان کامل تمامی قسمت های سریال ایرانی جزیره رو بذارین لینکش رو برام بذارین
ناشناس 1400/06/30
همشو اسپویل کردین که:/

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.