2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بیوگرافی کامل کتانه افشاری نژاد بازیگر نقش خدیجه چهریقی در سریال جیران

بیوگرافی کامل کتانه افشاری نژاد بازیگر نقش خدیجه چهریقی در سریال جیران

کتانه افشاری نژاد در سریال جیران نقش خدیجه چهریقی را بازی کرده است. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -کتانه افشاری نژاد، بانوی هنرمندی است که در سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی در نقش زنی از دوره قاجار به نام خدیجه چهریقی ظاهر شده است. بیوگرافی او را بخوانید.

 

شروع بازیگری کتانه افشاری نژاد

کتانه افشاری نژاد در سال 1352 به دنیا آمده و در انجمن سینمای جوان کارگردانی خوانده و علاوه بر این در کلاس های آموزشگاه آزاد بازیگری زیرنظر امین تارخ دوره دیده است.

 

او اولین بار در سال 1377 با سریال ستاک جلوی دوربین رفت البته نقش اصلی را برعهده داشت و این مجموعه در واقع شروع کار حرفه ای او در دنیای هنر بود؛ دنیایی که برای وی علاوه بر بازیگری در سینما، تلیوزیون و تئاتر، تجربه گویندگی رادیو و تلویزیون و همچنین کارگردانی را نیز برعهده داشت.

کتانه افشاری نژاد بازیگر نقش خدیجه چهریقی در سریال جیران

کتانه افشاری نژاد در تلویزیون

سریال از نفس افتاده یکی از تجربه های تلویزیونی افشاری نژاد است. این سریال را قاسم جعفری در سال 1385 کارگردانی کرده و داستان آن درباره سپیده و آرش است که پس از مدت ها جدایی یکدیگر را در حادثه ای مرتبط با سالهای قبل از انقلاب اسلامی پیدا می کنند. آن دو تلاش می کنند تا به هم برسند اما سرنوشت دیگری برایشان رقم می خورد. خاطره حاتمی و اشکان خطیبی بازیگران اصلی این سریال هستند.

 

سریال گمشدگان، تولید سال 1396 از دیگر کارهای کتانه افشاری نژاد است. این مجموعه را رضا کریمی کارگردانی کرده و داستان آن درباره دختری به نام ترنج است که دانشجوی رشته عکاسی است و برای تغییر زندگی وارد مسیری می شود که در نتیجه آن اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ می دهد. پژمان بازغی، بهنام تشکر، پرویز پورحسینی، کوروش تهامی، ستاره اسکندری، افسانه بایگان، شقایق فراهانی، مهتاج نجومی، فریبا نادری، روشنک گرامی و ... از بازیگران این مجموعه بودند.

 

تجربه تلویزیونی بعدی افشاری نژاد سریال نجوا است که سعید شاهسواری آن را در سال 1397 برای شبکه یک سیما ساخت. در این سریال جلال شایان بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در کتابفروشی استادش هرمزی کار می‌کند. تنها فرزند هرمزی دختری‌ است به نام فروغ که مترجم آثار ادبی است. دیدارهایی که به واسطه‌ کار جلال در کتابفروشی میان او و فروغ اتفاق می‌افتد منجر به علاقه و تصمیم آنها به ازدواج می‌شود. فروغ به یک زندگی ساده و توأم با عشق راضی‌ است اما جلال سرِ پُر سودایی دارد و ...

کتانه افشاری نژاد بازیگر نقش خدیجه چهریقی در سریال جیران

فیلم های سینمایی کتانه افشاری نژاد

فیلم من بن لادن نیستم اولین تجربه سینمایی افشاری نژاد است. این فیلم در سال 1383 به کارگردانی احمد طالبی نژاد تولید شد و داستان آن درباره لطیف بکتاش، افغانی مقیم ایراناست  که دارای همسر و یک فرزند دختر است و به دلیل نداشتن کارت اقامت باید ایران را ترک کند. او هنگام انتقال به افغانستان، پیش از رسیدن به مرز می گریزد و برای دیدار همسر و دخترش به تهران می آید. سرکار لطفی مامور دستگیری افغانی های بدون کارت، به تعقیب او می پردازد. لطیف ناگزیر وارد مدرسه ای می شود و معلم و تعدادی از بچه های گروه سرود را گروگان می گیرد. بچه ها که درمی یابند او برخلاف دیگر افغانی ها هنرمند است به همدلی با او می پردازند. مربی سرود، پدر و مادر یکی از بچه ها و آبدارچی مدرسه هم هر کدام مسائل و مشکلات زندگی خودشان را بیان می کنند. هرچه رابطه لطیف و بچه ها با محبت و تفاهم پیش می رود اما بیرون همه در صدد هستند بچه ها را نجات دهند. لطیف برای آزادی بچه ها اول طلب هواپیما و بعد گزارشگر و فیلمبردار تلویزیون می کند تا از این طریق موقعیت خود را بازگو کند. سرانجام بچه ها پی می برند که اسلحه لطیف فقط یک اسباب بازی است. آخرین خواسته لطیف دیدن زن و دخترش است، در حالی که سروان لطفی دستبند به او می زند. لطیف به زن و بچه اش می گوید که به زودی همدیگر را خواهند دید.

 

کتانه افشاری نژاد در سال 1387 در فیلم شیرین به کارگردانی مرحوم عباس کیارستمی حاضر شد. در این فیلم 113 بازیگر زن ایرانی و یک بازیگر زن فرانسوی در حال تماشای قصه شیرین و فرهاد هستند.

 

افشاری نژاد در سال 1388 بار دیگر یک پیشنهاد سینمایی را پذیرفت و با فرامرز قریبیان، الناز شاکردوست و  پژمان بازغی هم بازی شد. این فیلم کامران قدکچیان است، فاصله نام دارد و در جریان آن دختری به دنبال انتقام گیری عشقی است.

 

او همچنین در فیلمی به کارگردانی میکائیل شهرستانی بازی کرده که البته اکران نشده است.

کتانه افشاری نژاد بازیگر نقش خدیجه چهریقی در سریال جیران

بازی در نقش خدیجه چهریقی در سریال جیران

کتانه افشاری نژاد که تجربه بازی در سریال های نمایش خانگی و همچنین مجموعه های تاریخی را نداشت هر دو تجربه را در سریال جیران با بازی در نقش خدیجه چهریقی به دست آورد.

 

حسن فتحی، کارگردان جیران تبحر ویژه ای در کارهای تاریخی دارد و حضور در سریال ها و فیلم های او فرصت بسیار خوبی برای بازیگران است که افشاری نژاد نیز از آن بهره برده و توانایی ها و هنرش را نشان داده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.