2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
قتل مرد جواهرساز با انگیزه سرقت بزرگ

قتل مرد جواهرساز با انگیزه سرقت بزرگ

تمامی اموال مقتول که ۱۶‌هزار دلار، ۸‌کیلو طلا، مقدار زیادی جواهر و دو شمش طلا که وزن هر کدام از آن‌ها یک‌و نیم‌کیلو بود از داخل صندوق امانات سرقت شده است.

دوات آنلاین -تحقیق از چهار مظنون آشنا، پرونده مرگ مشکوک مرد ثروتمند را وارد مرحله تازه‌ای کرد. سرقت ۱۶‌هزار‌دلار، ۱۱‌کیلو طلا و مقدار زیادی پول و جواهر از صندوق امانات مرد پولدار گمانه‌زنی‌ها درباره قتل وی را قوت بخشید.

 

به نوشته روزنامه جوان، چند روز قبل ماموران پلیس تهران مرگ مشکوک مرد ۷۲‌ساله‌ای را به بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام کردند.

 

با اعلام این خبر بازپرس شعبه‌سوم دادسرای جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی بیمارستان شدند که دریافتند مرد فوت شده که شاهرخ نام دارد جواهر‌ساز و طلاساز بوده که ساعتی قبل از سوی مردی که مدعی است مباشرش است به بیمارستان منتقل می‌شود و دقایقی بعد هم روی تخت بیمارستان به طور مشکوکی به کام مرگ می‌رود.

 

بدین ترتیب برای برملا شدن راز مرگ اسرار آمیز مرد ثروتمند، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ مشخص شود. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت پسر مرد فوت شده که مقیم کشور امریکاست به دادسرای امور جنایی رفت و از مباشر پدرش و‌همسر دوم پدرش و دو خواهر ناتنی‌اش به اتهام قتل شکایت کرد.

 

وی مدعی شد که پدرش سالم بوده و هیچ بیماری نداشته و مباشر او که مرد جوانی به نام کیوان است با همدستی مادر خوانده و دو خواهر ناتنی‌اش برای تصاحب اموال، پدرش را به قتل رسانده‌اند.

 

میلیاردر تنها

وی گفت: من مهندس هستم و از سال‌ها قبل در کشور امریکا زندگی می‌کنم. پدر و مادرم چندین سال قبل با هم اختلاف پیدا کردند و با رضایت از هم جدا شدند و پس از آن پدرم با زن دیگری ازدواج کرد و الان هم من دو خواهر ناتنی دارم. همیشه از امریکا با پدرم در ارتباط بودم که چند ماه قبل به من خبر داد که همسر دومش را طلاق داده است. او گفت که همسر دومش فقط به فکر تصاحب اموالش بوده که او را طلاق داده و الان هم تنها زندگی می‌کند.

 

از سوی دیگر خبر داشتم که پدرم برای خودش مباشری استخدام کرده و تمامی کار‌های اداری و مالی‌اش را به او سپرده است و به او خیلی اعتماد دارد به طوری‌که کلید خانه‌اش را هم در اختیار او قرار داده است.

 

پس از این ارتباطم با پدرم بیشتر شد تا اینکه دو ماه قبل از من خواست برای دیدن او و انجام یک سری از کارهایش به ایران برگردم. من به ایران برگشتم و کار‌های پدرم را انجام می‌دادم که متوجه شدم پدرم در این مدت اموال زیادی را پس‌انداز کرده است و مقدار زیادی از اموالش را هم در صندوق امانات بانکی نگهداری می‌کند.

 

قتل برای سرقت میلیاردی

وی ادامه داد: پدرم هیچ بیماری نداشت و سالم بود و روز حادثه هم از همه روز‌ها سر حال‌تر بود که مباشرش با من تماس گرفت و گفت حال پدرم بد شده است و برای درمان او را به بیمارستان منتقل کرده است که به سرعت خودم را به بیمارستان رساندم و در کمال ناباوری تیم پزشکی اعلام کردند که قلب پدرم از تپش افتاده است. کیوان مدعی بود که برای انجام کاری با پدرم تماس گرفته، اما وقتی او جواب نداده نگران شده و با کلید یدکی که داشته وارد خانه پدرم شده و دیده است که پدرم بی‌هوش روی زمین افتاده و او را برای درمان به بیمارستان منتقل کرده‌است. در حالی که مرگ پدرم را باور نمی‌کردم به خانه‌اش رفتم تا برای مراسم کف و دفنش مدارکش را بردارم که متوجه شدم وسایل خانه‌اش بهم ریخته است.

 

خبر داشتم که پدرم سه کارت بانکی دارد که در هر کدام مقدار زیادی پول پس‌انداز کرده‌است و هر سه کارت را هم به مباشر داده‌است. به همین خاطر از کیوان خواستم کارت‌های پدرم را پس دهد، اما او مدعی شد که فقط یک کارت در اختیار او بوده است. وقتی به بانک رفتم به من گفتند که حساب‌های پدرم خالی شده است و مباشرش هم مدعی بود که احتمالاً پدرم قبل از مرگش حساب‌هایش را خالی کرده‌است، اما وقتی به سراغ صندوق اماناتش رفتم شکم به او بیشتر شد.

 

چون تمامی اموال پدرم که ۱۶‌هزار دلار، ۸‌کیلو طلا، مقدار زیادی جواهر و دو شمش طلا که وزن هر کدام از آن‌ها یک‌و نیم‌کیلو بود از داخل صندوق امانات سرقت شده بود. پس از بررسی متوجه شدم که کیوان با کلیدی که داشته اموال داخل صندوق امانات را خالی کرده‌است، اما وقتی از او سؤال کردم ابتدا سکوت کرد و بعد هم مدعی شد که خبری از صندوق امانات ندارد. از طرفی هم من همیشه به کیوان مشکوک بودم، چون متوجه شده بودم که کیوان با نامادری و دو خواهر ناتنی‌ام ارتباط دارد.

 

شکایت از ۴ آشنا

وی در پایان گفت: الان از مباشر پدرم و نامادری‌ام و دو خواهر ناتنی‌ام به اتهام قتل شکایت دارم، چون مطمئن هستم که آن‌ها با همدستی هم پدرم را به قتل رسانده‌اند تا اموالش را تصاحب کنند.

 

با شکایت مردجوان، بازپرس ویژه قتل همزمان با احضار چهار مظنون برای تحقیق به مأموران پلیس دستور داد تا با انجام بررسی‌های تخصصی و بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص کنند که چه فرد یا افرادی اموال صندوق امانات را تخلیه کرده و همچنین اعلام کنند که روز حادثه چه کسانی به خانه مرد ثروتمند رفت و آمد داشته‌اند. از سوی دیگر به پزشکی قانونی دستور داد علت اصلی مرگ مرد طلاساز را برای روشن شدن زوایا‌ی پنهان حادثه اعلام کنند. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.