2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
سارق جنایتکار اعدام شد

سارق جنایتکار اعدام شد

این قاتل مردی طلافروش را به قتل رسانده و 7 کیلو طلا از او دزدیده بود.

دوات آنلاین -مردی که با کمک دو همدستش صاحب طلافروشی را پس از سرقت ۷‌کیلو طلا با تزریق داروی بی‌هوشی به قتل رسانده بود، در زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شد.

 

به گزارش جوان، شامگاه ۲۱‌اسفند‌سال‌۹۸، زنی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از گمشدن ناگهانی شوهرش شکایت کرد.

 

شاکی در توضیح ماجرا گفت: «شوهرم، پیمان مغازه طلافروشی بزرگی دارد و هر روز صبح به مغازه‌اش می‌رود، اما ظهر برای ناهار به خانه بر می‌گردد و دوباره پس از خوردن غذا به مغازه می‌رود. امروز صبح او به مغازه رفت و دیگر به خانه برنگشت. ابتدا فکر کردم کاری برایش پیش آمده‌است، اما وقتی تا شب از او خبری نشد نگران شدم و با تلفن همراهش تماس گرفتم. شوهرم جواب نداد و ساعتی بعد هم تلفن همراهش خاموش شد و الان نگرانم برای او اتفاق بدی رخ داده باشد.»

 

سرقت ۷‌کیلو طلا

با شکایت زن جوان مأموران پلیس به دستور بازپرس جنایی تحقیقات گسترده‌ای را برای پیدا کردن مرد طلافروش آغاز کردند.

 

نخستین بررسی‌ها نشان داد دوربین‌های اطراف مغازه چهره دو مرد را ضبط کرده‌اند که پیمان را هنگام تعطیلی مغازه‌اش سوار ون اورژانس اجتماعی می‌کنند و از آنجا دور می‌شوند. همچنین مشخص شد دقایقی بعد دو مرد به محل حادثه باز می‌گردند و با کلیدی که همراه دارند وارد مغازه طلافروشی پیمان می‌شوند و بعد با کیسه‌ای که به نظر می‌رسد پر از طلا است از آنجا خارج و دور می‌شوند.

 

بدین ترتیب مأموران به دستور بازپرس مغازه مرد گمشده را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند سارقان پس از ربودن صاحب مغازه، حدود ۷ کیلو طلا از مغازه‌اش سرقت کرده‌اند.

 

کشف جسد

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، به مأموران پلیس خبر رسید یکی از کارکنان شهرداری کهریزک در جنوب تهران هنگام کار جسد دفن شده مرد جوانی را کشف کرده است.

 

از آنجایی که جسد شباهت‌های زیادی با مرد طلافروش داشت به پزشکی قانونی منتقل شد و خانواده مرد طلافروش هم جسد پیمان را در پزشکی قانونی شناسایی کردند.

 

بدین ترتیب با اعلام مرگ مرد طلافروش پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس آگاهی برای شناسایی عاملان قتل وارد عمل شدند.

 

کارآگاهان مبارزه با قتل در نخستین گام، پلاک خودروی ون را از سامانه پلیس استعلام گرفتند، اما مشخص شد پلاک متعلق به خودروی پراید سرقتی است.

 

دستگیری عاملان قتل

در حالی که عاملان قتل هیچ ردی از خود به‌جای نگذاشته بودند، مأموران پلیس در تحقیقات تخصصی به رد پای یکی از بستگان مقتول به نام بهرام در حادثه قتل و سرقت از طلافروشی رسیدند.

 

مأموران دریافتند روز حادثه بهرام در همان نزدیکی‌های محل حادثه دیده شده‌است و بدین ترتیب او را به عنوان مظنون بازداشت کردند.

 

متهم در بازجویی‌ها وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد به سرقت ۷‌کیلو طلا از مغازه پیمان و قتل او با همدستی دو نفر دیگر به نام‌های کیوان و سیروس اعتراف کرد.

 

وی گفت: «من با همدستی دو نفر از دوستانم نقشه سرقت از مغازه پیمان را طراحی کردیم، اما قصد قتل نداشتیم. وقتی او را ربودیم، کیوان به او آمپول بی‌هوشی زد و باعث مرگ او شد.»

 

با اعتراف متهم مأموران، کیوان و سیروس را که داماد و برادر زن بودند، بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

 

اعتراف به قتل

کیوان در بازجویی‌ها به قتل مرد طلافروش اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: «مدتی قبل بهرام به من و برادر زنم گفت یکی از بستگانش مغازه طلافروشی بزرگی دارد و اگر طلا‌های او را سرقت کنیم یک‌شبه ره ۱۰۰ ساله را رفته‌ایم و پولدار می‌شویم. ما طمع کردیم و نقشه سرقت از طلافروشی را کشیدیم و پس از آن به فرودگاه رفتیم و خودروی ونی را اجاره کردیم. قرار بود به عنوان مأموران اورژانس اجتماعی او را به بهانه اینکه قصد داریم درباره همسر قبلی‌اش با او حرف بزنیم، فریبش دهیم و او را سوار ون کنیم و بعد هم کلید طلافروشی‌اش را بگیریم و طلاهایش را سرقت کنیم.»

 

وی ادامه داد: «پس از کرایه ون روی آن برچسب اورژانس اجتماعی زدیم و به نزدیکی مغازه طلافروشی رفتیم. وقتی پیمان مغازه‌اش را تعطیل کرد، بهرام پشت فرمان نشست و من و برادر زنم به عنوان مأمور اورژانس به سراغش رفتیم و او را به بهانه صحبت درباره همسر سابقش سوار ون کردیم. وقتی فهمید ما قصد سرقت از مغازه‌اش را داریم، شروع به داد و فریاد کرد و من هم آمپول بی‌هوشی که از قبل تهیه کرده‌بودم به او تزریق کردم تا ساعتی بخوابد و ما به راحتی از مغازه‌اش سرقت کنیم.»

 

وی در پایان گفت: «پس از سرقت طلا‌ها متوجه شدیم او فوت کرده‌است و از ترس جسد او را به بیابان‌های اطراف کهریزک بردیم و دفن کردیم و سپس من و برادر زنم ازتهران گریختیم، اما زود به دام افتادیم.»

 

دو متهم دیگر هم در بازجویی‌ها اظهارات کیوان را تأیید کردند.

 

قصاص

متهمان پس از اعتراف به قتل پرونده‌شان برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان فرستاده شد. کیوان در دادگاه به جرم مباشرت در قتل و سرقت و دو متهم دیگر به جرم معاونت در قتل و سرقت در دادگاه محاکمه شدند. هیئت قضایی کیوان را به قصاص و دو متهم دیگر را به زندان محکوم کردند. حکم قصاص متهم پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

 

قاتل طلافروش سرانجام پس از گرفتن استیذان حکمش و درخواست قصاص اولیای‌دم چند روز قبل در زندان رجایی‌شهر کرج قصاص شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.