2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پسر نوجوان به خاطر سرقت موبایل آدم کشت

پسر نوجوان به خاطر سرقت موبایل آدم کشت

برای ترساندن آن مرد چاقو را به سمتش گرفتم و زمانی که او در جدال با من بود و می خواست موبایلش را پس بگیرد ناگهان چاقو به قلبش برخورد کرد.

دوات آنلاین -تحقیقات پلیسی در پرونده قتل مردی جوان که به دام دزدان موبایل قاپ گرفتار شده بود، با اعترافات عامل جنایت پایان یافت.

 

همشهری نوشت، شامگاه 21 بهمن سال گذشته گزارش قتل مردی 24 ساله به پلیس پایتخت اعلام شد. این مرد زمانی که برادرزاده 8 ساله‌اش را برای تفریح به پارک برده بود به دام دو سارق کم سن و سال گرفتار شده بود که قصد سرقت گوشی موبایلش را داشتند. اما مرد جوان در برابر آنها مقاومت کرده و همین به قیمت جانش تمام شده بود.

 

به گفته شاهدان، یکی از دزدان با چاقو ضربه‌ای به این مرد زد و پس از سرقت  موبایل او به همراه همدستش گریخت. با مرگ مرد جوان، تیمی از کارآگاهان جنایی به دستور قاضی محمدرضا صاحب جمعی، بازپرس ویژه قتل تهران، تحقیقات برای بازداشت دزدان را آغاز کردند. آنها در جریان ردیابی‌های تخصصی به زنی جوان رسیدند که گوشی سرقت شده را در اختیار داشت. این زن که سهیلا نام دارد دستگیر و معلوم شد که او عضو یک باند سرقت است.

 

زن جوان در بازجویی‌ها گفت: نقش من در باند این است که به عنوان پرستار یا نظافتچی وارد خانه مردان پولدار در شمال تهران می‌شوم. بعد اطلاعات کاملی از وضعیت خانه و محل نگهداری پول و وسایل با ارزش را به دست آورده و در اختیار اعضای دیگر باند قرار می دهم. آنها هم در فرصتی مناسب قدم در خانه مورد نظر گذاشته و دست به سرقت می زنند.  سهیلا اما مدعی شد که از مسروقه بودن گوشی مقتول که در اختیار او بوده خبر نداشته و آن را از پسرش هدیه گرفته است. در ادامه ماموران پسر او را دستگیر کردند اما وی نیز مدعی شد که گوشی را از یکی از دوستانش گرفته است.

 

ماموران با پیگیری ماجرا در نهایت به نوجوانی 17 ساله به نام حفیظ رسیدند که تبعه افغانستان است. او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما در بازجویی های اولیه خودش را بیگناه دانست و گفت: یک روز داشتم از خیابان عبور می‌کردم که گوشی مورد نظررا دیدم که گوشه‌ای افتاده و آن را برداشتم و از ماجرای قتل بی خبر هستم. اگرچه حفیظ ادعا می‌کرد گوشی را پیدا کرده اما در ادامه شواهدی به دست آمد که نشان می داد حفیظ روز حادثه در پارک حضور داشته است. از سوی دیگر شاهدان سرقت مرگبار نیز با دیدن وی تایید کردند که او همان فردی است که به مقتول چاقو زده است.

 

اعتراف به سرقت مرگبار

در این شرایط پسر نوجوان به سرقت مرگبار اعتراف کرد و گفت: روز حادثه با دوستم که او هم، هم سن و سال خودم بود به پارک رفتم. در آنجا با یکدیگر مواد مصرف کردیم و بعد چشممان به مقتول افتاد. او به همراه پسر بچه ای به پارک آمده بود. پسر بچه به سمت زمین بازی رفت و مقتول روی صندلی نشسته و سرش با گوشی موبایلش گرم بود. ما هم تحت تاثیر مواد تصمیم گرفتیم مقتول را اذیت کنیم و سر به سرش بگذاریم. هدفمان تفریح و سرگرمی بود و به هیچ عنوان قصد سرقت نداشتیم. اما او با لحن بدی با ما صحبت کرد و باعث شد عصبانی شویم. برای اینکه او را اذیت کنیم گوشی موبایلش را از دستش قاپیدیم و او هم به جدال با ما پرداخت تا موبایلش را از ما بگیرد. من چاقو همراهم بود که برای ترساندن او چاقو را به سمتش گرفتم و زمانی که او در جدال با من بود و می خواست موبایلش را پس بگیرد ناگهان چاقو به قلبش برخورد کرد.

 

وی ادامه داد: پس از آنکه او خون آلود روی زمین افتاد، ما از ترسمان فرار کردیم و گوشی موبایلش را به مبلغ 20 هزارتومان فروختیم که در نهایت لو رفتیم و دستگیر شدیم.

 

با اعتراف این متهم نوجوان، همدست وی نیز دستگیر شد و پرونده این دو سارق جنایتکار برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی جرایم احتمالی دیگر به دادگاه اطفال فرستاده شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.