2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چطور صبح زود بیدار شویم؛ راه های عملی سحرخیزی

چطور صبح زود بیدار شویم؛ راه های عملی سحرخیزی

برای این که بتوانید سحرخیز باشید از 4 نکته ای که در این مطلب آمده است کمک بگیرید.

دوات آنلاین -  از قدیم گفته اند سحرخیز باش تا کامروا شوی اما امروزه یکی از بزرگ ترین مشکلات هر مادر یا خانم خانه‌داری این است که صبح زود  بیدار شود. جدا شدن از تخت خواب گرم و نرم  در صبح زود کار بسیار دشواری است. اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که دوست دارید صبح زود بیدار شوید اما این کار برای‌‌تان غیرممکن شده است، پیشنهادهای ما را بخوانید.

 

برای سحرخیزی انگیزه بسازید

اولین دلیل برای رسیدن به هر هدفی، به ویژه هنگامی که صحبت از زود بیدار شدن می‌شود، انگیزه است. این انگیزه باید یک اراده و تعهد فوق العاده برای زود بلند شدن از رخت خواب باشد. انگیزه خود را مشخص و آن را در ذهن‌تان تکرار کنید. حتی می‌توانید آن را روی یک تکه کاغذ بنویسید و جلوی روی خود بگذارید.

برای این که بتوانیم صبح زود بیدار شویم چه کار کنیم

قانون 5 ثانیه برای صبح زود بیدار شدن

برای این‌‌که سحرخیز باشید، باید قانون 5 ثانیه را رعایت کنید. ترفندی که همه افرادی که صبح خیلی زود بیدار می‌شوند، رعایت می‌کنند، این است که آن‌ها بیشتر از 5 ثانیه به خوابیدن فکر نمی‌کنند.

 

آن‌ها می دانند که اگر زمان خود را برای فکر کردن بگذارند، وقت آن را خواهند داشت که چرت بزنند و مغزشان به آن‌ها دستور خواهد داد در تخت‌خواب بمانند. وقتی زنگ هشدار شما را بیدار می‌کند، باید فوری بعد از 5 ثانیه چراغ ها را روشن کنید، از رخت خواب بیرون بیایید، لباس خود را بپوشید و از اتاق‌خواب خود بیرون بروید بدون این‌‌که حتی به آن فکر کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بعد از بیدار شدن از خواب سرحال باشیم

 

تلفن‌ همراه قبل از خواب، ممنوع

برای این‌‌که صبح زود بیدار شوید، باید شب راحت بخوابید. صفحه‌های دیجیتال مثل موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و تلویزیون به دلیل اشعه‌ای که از خود منتشر می‌‌کنند باعث می‌شوند شما نتوانید شب‌ها راحت بخوابید ،پس تا چند ساعت قبل از خواب از این وسایل استفاده نکنید و به جای آن کتاب بخوانید. همچنین می‌توانید شمع روشن کنید.

 

آماده کردن صبحانه هیجان‌انگیز

صبحانه مورد علاقه شما چیست؟ کروسان، خامه و مربا یا شکلات صبحانه؟ هر کدام را که بیشتر دوست دارید، بخرید و به عنوان جایزه برای خودتان در نظر بگیرید و انگیزه خود را این‌گونه بالا ببرید و برای خوردن صبحانه مورد علاقه‌تان صبح زود بیدار شوید.

 

منبع: pinterest

مترجم : مهساکسنوی – روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.