2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
۲ کشته در دعوای خونین ۲۰ برادر افغان

۲ کشته در دعوای خونین ۲۰ برادر افغان

این درگیری بین ۲۰ برادر ناتنی که از پنج ‌مادر و یک پدر بدنیا آمده‌اند و تعدادی دیگری از بستگانش رخ داد.

دوات آنلاین -درگیری خونین ۲۰‌برادر قصاب که همگی از تبعه افغان هستند با قتل دو نفر از آن‌ها پایان یافت.

 

به گزارش جوان ساعت ۲۰ شامگاه یک‌شنبه دوازدهم بهمن اهالی محله‌ای در خیابان فرجام متوجه نزاع خونینی بین حدود ۳۰‌مرد چاقو و چماق بدست شدند که یکدیگر را به شدت کتک می‌زدند. در حالی که هر لحظه درگیری مردان خشن خونین‌تر می‌شد اهالی محل موضوع را به مأموران پلیس خبر دادند. لحظاتی پس از اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری‌۱۲۶ فرجام به سرعت به محل حادثه در پارک کوچکی روبه‌روی خیابان سراج اعزام شدند و در آنجا با جسد خونین مرد جوانی روبه‌رو شدند که با اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

 

آثار خون به جا مانده از درگیری و بهم ریختگی پارک و وحشت مردم حکایت از آن داشت که دقایقی قبل درگیری خونین و خشنی بین حدود ۳۰‌مرد چاقو بدست رخ داده است که در جریان آن یک نفر در سر صحنه به قتل رسیده و پنج‌نفر دیگر هم به شدت زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

 

با اعلام خبر قتل مرد جوان، قاضی حبیب الله صادقی بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل تحقیقات خود را آغاز کردند.

 

درگیری ۲۰ برادر

بررسی‌های میدانی مأموران پلیس نشان داد این درگیری بین ۲۰ برادر ناتنی که از پنج ‌مادر و یک پدر بدنیا آمده‌اند و تعدادی دیگری از بستگانش رخ داده است.

 

همچنین مشخص شد ۲۰‌برادر و تعدادی از بستگانشان چند قصابی بزرگ را در تهران اداره می‌کنند که دو قصابی بزرگ آن‌ها جلوی پارک محل درگیری واقع است که تعدادی هم شاگرد و فروشنده دارند و تعدادی از آن‌ها هم در کشتارگاه حوالی میدان بهمن کار می‌کنند.

 

بررسی‌ها و اظهارات شاهدان نشان می‌داد این درگیری به خاطر اختلاف مالی بین برادران ناتنی رخ داده است به طوریکه برادرانی که در کشتارگاه کار می‌کنند مدعی هستند افرادی که قصابی را اداره می‌کنند پول گوشت‌ها را به موقع پرداخت نکرده و به همین خاطر اختلاف حساب دارند. اختلافات آن‌ها از چند ماه قبل ادامه داشته تا اینکه ساعتی قبل تعدادی از آن‌ها که در کشتارگاه کار می‌کردند همراه شاگردانشان به در مغازه‌های قصابی می‌آیند و ۲۰‌دقیقه درگیری خونینی را رقم می‌زنند.

 

دومین قتل

در ادامه مأموران پلیس هشت ‌نفر از عوامل درگیری را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه به تیم جنایی خبر رسید یکی از افراد زخمی که پسر جوانی است به خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان به کام مرگ رفته است.

 

بدین ترتیب مأموران از متهمان تحقیق کردند، اما آن‌ها در بازجویی‌ها حرف‌های متناقضی زدند و مدعی بودند که در این درگیری متوجه نشده‌اند که دو مقتول با اصابت چاقوی چه کسی به قتل رسیده‌اند.

 

صبح دیروز متهمان برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند، اما در تحقیقات منکر قتل شدند.

 

ادعای یک متهم

یکی از متهمان که پسر جوانی است و گفته می‌شود درگیری خونین به خاطر اختلاف او با برادر یکی از مقتولان رخ داده است، گفت: من شاگرد یکی از مغازه‌های قصابی هستم. معمولاً دو قصابی با هم رقیب هستند و صاحبان آن از قبل چند باری با هم درگیری داشته‌اند. من مدتی است با برادر صاحب قصابی کناری به خاطر اختلاف مالی درگیری دارم و چند ماه قبل هم او مرا کتک زد. عصر روز حادثه او مرا کتک زد، اما با میانجیگری افراد محل درگیری پایان یافت البته بعد از درگیری من به پلیس خبر دادم و صورت جلسه هم شد. ساعتی بعد پشت یخچال قصابی بودم و در حالی که فکر می‌کردم درگیری تمام شده است او دوباره همراه تعدادی از بستگانش به قصابی آمدند و مرا زیر مشت و لگد گرفتند و تعدادی از دوستانشان هم داخل پارک با چوب و چماق و چاقو ایستاده بودند که صاحبکارم سر رسید و درگیری دسته‌جمعی بین افراد ما و آن‌ها رخ داد. در جریان درگیری صاحبکارم و پدرش زخمی شدند و دوست صاحبکارم و صاحبکار مغازه کناری هم به قتل رسید.

 

انکار قتل

مرد ۴۰‌ساله‌ای که گفته می‌شود در درگیری او صاحب مغازه کناری را به قتل رسانده در بازجویی منکر قتل شد و در ادعایی گفت: من صاحب یکی از قصابی‌ها هستم و برادر ناتنی‌ام نیز صاحب قصابی کناری است. ما مدتی است که به خاطر اختلاف مالی با هم درگیری داریم. شب حادثه برادر ناتنی‌ام همراه دوستانش به مغازه من آمدند و شاگرد مرا کتک زدند که با هم درگیر شدیم. آن‌ها حدود ۱۲‌نفر بودند و ما هم تعداد زیادی بودیم که در درگیری من و پدرم به شدت زخمی شدیم. پس از این یکی از دوستانم که تازه از ترکیه به ایران آمده بود به هواخواهی من وارد درگیری شد، اما نفهمیدم که در این درگیری چه کسی به دوستم و برادر نانتی‌ام چاقو زد که هر دو به قتل رسیدند.

 

متهمان در ادامه برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی صادقی در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفتند. همچنین بازپرس دستور داد تا برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه مأموران دوربین‌های محل را بررسی و از اهالی محل و شاهدان درگیری تحقیق کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.