2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
درگیری زلاتان و لوکاکو؛ جنگ پادشاهی

درگیری زلاتان و لوکاکو؛ جنگ پادشاهی

درگیری این دو تنها مربوط به این مسابقه نیست و سابقه‌ای نسبتا طولانی دارد. جدالی که شاید بر سر این موضوع باشد که چه کسی پادشاه شهر میلان است.

دوات آنلاین -درگیری دو هم‌تیمی سابق در دربی حساس میلان یکی از مهم‌ترین اتفاقات این دیدار مهم در جام حذفی ایتالیا بود که درنهایت با اخراج زلاتان ابراهیموویچ و شکست روسونری همراه بود. روملو لوکاکو و زلاتان، مهاجمان دو تیم در اواخر نیمه نخست با هم درگیر شدند که داور بازی به هر دوی آنها کارت زرد نشان داد.

 

به نوشته فرهیختگان جدل این دو بازیکن حتی به تونل ورزشگاه هم کشیده شد و با شروع نیمه دوم زلاتان که تک‌گل میلان در نیمه نخست را به ثمر رسانده بود کارت زرد دوم را هم گرفت و از بازی اخراج شد تا اینتر از این فرصت استفاده کرده و درنهایت با زدن دو گل راهی مرحله بعد این مسابقات شود.

 

اتهام جادوگری

درگیری این دو تنها مربوط به این مسابقه نیست و سابقه‌ای نسبتا طولانی دارد. جدالی که شاید بر سر این موضوع باشد که چه کسی پادشاه شهر میلان است. در فوریه سال 2020 اینتر توانست باز هم در دربی برابر همشهری خود کامبک کرده و بازی 2 بر صفر باخته را 4 بر 2 ببرد. لوکاکو در آن دیدار موفق به گلزنی شد و سپس در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «حالا پادشاه جدیدی در شهر حضور دارد.»

 

مسلما چنین صحبت‌هایی برای هم‌تیمی سابق او در منچستریونایتد اصلا خوشایند نبود. بازیکنی که خصوصیات اخلاقی منحصربه‌فردی دارد و همواره خود را بالاتر از دیگران دانسته است. تمجیدهایی که زلاتان از خود داشته همیشه سوژه فضای مجازی بوده است و به همین دلیل است که دوست ندارد کسی خود را بالاتر از او ببیند. بازگشت این ستاره سوئدی به میلان از سوی خودش به‌عنوان بازگشت شاه تعبیر شد و او که خودش را بهترین شماره 9 دنیا می‌داند دوباره به ایتالیا برگشت تا دوران موفقش در این تیم را تکرار کند. پست لوکاکو برای او به معنای آغاز یک جنگ لفظی بود و زلاتان تا دربی بعدی منتظر ماند تا بتواند پاسخی مناسب به ستاره بلژیکی رقیب بدهد.

 

تقابل دو تیم در اکتبر 2020 پایان متفاوتی داشت و این بار میلان پس از 5 مسابقه موفق شد در دربی دلامادونینا به برتری برسد. بازی 2 بر یک به اتمام رسید و هر سه گل را این دو بازیکن به ثمر رساندند. حالا فرصت مناسبی برای انتقام بود و سته 39 ساله به سراغ صفحه اینستاگرامش رفت و نوشت: «میلان هیچ‌گاه پادشاه نداشته است، آنها خدا دارند.» حالا این جنگ به نقطه

 

ساس خود رسیده بود و جرقه‌ای کوچک در دربی بعدی می‌توانست منجر به درگیری دو طرف شود. اتفاقی که سه‌شنبه شب در این دیدار رخ داد و دو بازیکن تا مرز درگیری فیزیکی هم پیش رفتند.

 

در طول بازی در هر صحنه‌ای که دو تیم صاحب ضربات ایستگاهی یا کرنر می‌شدند، مشخص بود که دو بازیکن و به‌خصوص زلاتان در گوش لوکاکو حرف‌هایی را مطرح می‌کند که درنهایت باعث شد تا این بازیکن کنترل خود را از دست بدهد و واکنشی تند نشان دهد. داور به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد و در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که هر دو طرف الفاظ بسیار زشتی را خطاب به هم به‌کار می‌برند. زلاتان حتی به او لقب جادوگر داد که برخی آن را واکنشی نژادپرستانه از سوی او عنوان کردند اما ظاهرا این موضوع پیشینه دیگری دارد و مربوط به داستان جدایی او از اورتون است. فرهاد مشیری، مالک کنونی باشگاه اورتون در ژانویه 2018 در گفت‌وگویی درباره علت جدایی لوکاکو از این تیم گفته بود او پس از مشورت با یک جادوگر تصمیم گرفت راهی چلسی شود. بعدها البته این مهاجم بلژیکی این داستان‌ها را تکذیب و تهدید کرد که از مشیری شکایت خواهد کرد. زلاتان هم البته پس از این مسابقه هرگونه توهین نژادپرستانه به بازیکن حریف را تکذیب کرد و گفت اصلا چنین نیتی نداشته است.

 

شرط عجیب زلاتان

این حسادت عجیب بین دو بازیکن این روزها اوج گرفته است و هر یک به دنبال اثبات این مدعا هستند که بهترین شماره 9 سری A هستند و می‌توانند به تنهایی باعث موفقیت تیم‌های خود در این فصل شوند. از سوی دیگر دشمنی دیرینه دو تیم در فوتبال ایتالیا سبب شده تا این جنجال بسیار جدی‌تر شود و کار حتی به توهین‌های شدیدتر هم کشیده شود. لوکاکو حتی به خانواده ابراهیموویچ نیز فحاشی کرد و اگر دخالت بازیکنان دو تیم نبود شاید در همان صحنه هر دو بازیکن اخراج می‌شدند.

 

این دو ستاره فوتبال زمانی در منچستریونایتد هم‌تیمی بودند و زیر نظر ژوره مورینیو بازی می‌کردند. در آنجا هم ظاهرا رابطه چندان خوبی بین آنها حاکم نبوده است. داستان پیشنهاد زلاتان برای شرط‌بندی روی هر کنترل توپ موفقی که لوکاکو در زمین دارد برای این بازیکن که 12 سال از هم‌تیمی سوئدی‌اش کوچک‌تر بود به نوعی توهین‌آمیز تلقی می‌شد.

 

ابراهیموویچ در گفت‌وگویی با گاتزتا دلواسپورت جریان این پیشنهاد را افشا کرده بود: «می‌توانم درباره لوکاکو این را بگویم که انتظار تکنیک بالا را از او نداشته باشید. تنها نقطه قوت بازی او قدرت بدنی بالایش است. زمانی در منچستریونایتد به او گفتم که بیا شرط ببندیم که برای هر کنترل خوبی که داشتی به تو 50 پوند بدهم و او گفت اگر همه استپ‌هایم موفق بود آن وقت چه چیزی می‌برم؟ می‌خواستم به او ‌انگیزه بدهم که به بازیکن بهتری تبدیل شود و البته این را هم باید بگویم که درنهایت این شرط را نپذیرفت. شاید از باختن می‌ترسید.»

 

زلاتان همیشه مشغول انجام بازی‌های ذهنی است و دوست دارد هم‌تیمی‌هایش را به چالش کشیده و آنها را به بازیکنان بهتری تبدیل کند. اتفاقی که بارها طی این سال‌ها در تیم‌های مختلف افتاده و تقریبا تمامی هم‌تیمی‌هایش با رفتارهای او آشنا هستند. لوکاکو هم پیش از این درباره هم‌تیمی سابقش چنین گفته بود: «یادم هست در یکی از تمرینات منچستریونایتد در دو تیم مختلف قرار داشتیم چون هر دوی ما مهاجم بودیم. در یک نبرد بر سر تصاحب توپ او با تمام قدرت روی پای من آمد و همانجا بود که فهمیدم چقدر جنگنده است و برای حفظ جایگاهش در تیم و همچنین قرار گرفتن در ترکیب اصلی مصمم است. او همیشه به دنبال نبرد و تلاش بود و همین روحیه‌اش باعث شد تا من هم پیشرفت کنم.»

 

البته رابطه این دو در اوایل حضور در یونایتد چندان هم تیره نبود و حتی زمانی که لوکاکو از زلاتان خواسته بود تا پیراهن شماره 9 را به او بدهد، این مهاجم سوئدی برای اینکه هم‌تیمی‌اش را خوشحال کند با این خواسته موافقت کرده بود. حتی پیش از شروع جدال‌های اخیر لوکاکو زلاتان را یک قهرمان نامیده بود که همیشه به او احترام می‌گذارد: «من در منچستریونایتد هر روز در کنار او تمرین می‌کردم و این اتفاق بسیار خوبی برای بازیکنی مثل من بود. او بازیکنی حرفه‌ای و یک قهرمان واقعی است که همیشه می‌توان نکات جدیدی از او فرا گرفت. اینکه او در 38 سالگی چنین توانایی‌هایی دارد برایم واقعا شگفت‌انگیز است و باعث می‌شود ‌انگیزه‌ام بسیار بیشتر شود.»

 

این روزها اما دیگر از این فضای احساسی و دوستانه خبری نیست و دو بازیکن حتی تا آستانه نفرت از هم نیز پیش رفته‌اند. این داستان در اینجا به اتمام نخواهد رسید و قطعا تا زمانی که هر دو در تیم‌های همشهری حضور دارند، ادامه خواهد داشت. اپیزود بعدی این داستان حدود یک ماه دیگر و در دربی بعدی دلامادونینا که روز 21 فوریه برگزار می‌شود، اکران خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.