2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چگونه با تغذیه از پوکی استخوان پیشگیری کنیم؛ توصیه های طب سنتی

چگونه با تغذیه از پوکی استخوان پیشگیری کنیم؛ توصیه های طب سنتی

یک متخصص طب سنتی در این مطلب توصیه‌های بسیار مفیدی را برای پیشگیری از پوکی استخوان مطرح کرده است.

دوات آنلاین- پوکی استخوان خطری کاملا جدی است که نباید هرگز آن را فراموش کرد یا دست کم گرفت. اگر می‌خواهید از این بیماری دور بمانید باید از دوران جوانی به فکر باشید. مهم‌ترین کار اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب است که طب سنتی بر آن تاکید ویژه‌ای دارد.

 

مهم‌ترین دلایل پوکی استخوان

به نوشته مهر، ناصر رضایی پور، متخصص طب سنتی در ارتباط با مهم‌ترین علل پوکی استخوان، به افزایش سن اشاه کرد و گفت: ورزش‌نکردن و سبک زندگی کم ‌تحرک، از دیگر علل بروز این عارضه است.

 

وی افزود: برخی جراحی‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای چون اختلالات تیروئید، سرطان، مشکلات گوارشی، کلیوی و کبدی و...، و مصرف داروهای خاص چون لووتیروکسین، کورتون‌ها و ضدتشنج‌ها، به همراه مصرف الکل و دخانیات را می توان از دیگر علل بروز پوکی استخوان برشمرد.

چگونه می توان از پوکی استخوان پیشگیری کرد

برای پیشگیری از پوکی استخوان چی بخوریم و چی نخوریم

رضایی پور در پاسخ به این سئوال که چه ‌کنیم تا به پوکی استخوان مبتلا نشویم، گفت: اصلاح سبک زندگی، به ‌ویژه خواب خوب، از سر شب تا سحر، ورزش منظم روزانه جهت افزایش گردش خون و تقویت عمومی، پرهیز از مصرف زیاد ترشی‌جات، خوردنی‌های سردی‌افزا و تری‌بخش، تنقلاتی چون پفک و پاستیل و نوشابه‌های گازدار، فست‌فودها، می تواند موثر باشد.

 

بیشتر بخوانید: در چه سنی باید آزمایش تراکم استخوان بدهیم؟

 

وی ادامه داد: مصرف روزانه غلات تیره‌رنگ، بادام، سنجد، جوانه گندم، ماش و یونجه، عصاره پای مرغ یا دنده گوسفند، عسل و گرده گل،  ماساژ بدن و مفاصل با روغن‌های بادام شیرین، کنجد، زیتون و سیاه دانه،  پرهیز از یبوست با تدابیر عمومی و غذایی و همچنین پرهیز از مصرف زیاد ملین‌هایی چون سنا و صبر، اصلاح سطح ویتامین دی بدن با آفتاب ‌گرفتن، اصلاح تغذیه و در صورت ‌لزوم مکمل‌درمانی و همچنین، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات، نقش موثری در پیشگیری از بروز پوکی استخوان دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.