2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
فیلم درباره موجوات فضایی ؛ بهترین‌های تاریخ سینما کدام‌ها هستند

فیلم درباره موجوات فضایی ؛ بهترین‌های تاریخ سینما کدام‌ها هستند

اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌هایی هستید که درباره موجودات فضایی ساخته شده است حتما نگاهی به لیست این مطلب بیندازید. بهترین‌ها اینجا معرفی شده‌اند.

دوات آنلاین- فیلم‌های تخیلی که درباره موجودات فضایی ساخته می‌شود در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم جزو این افراد هستید فهرست زیر را نگاه کنید شاید از میان این بهترین ها چند تایی را ندیده باشید.

جعبه پرنده؛ فیلمی که از تماشای آن لذت می‌برید

جعبه پرنده؛ فیلمی که از تماشای آن لذت می‌برید

Bird Box

سینماگران دنیای علمی تخیلی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا عناوینی را تولید کنند که بیشتر روی مفهوم «بیگانه‌بودن» موجودات فضایی مانور می‌دهد. فیلم «جعبه پرنده» یکی از آن‌ها لقب می‌گیرد که شاید بیشتر از آن‌که روی بعد فیزیکی فیلم‌های درباره موجودات فضایی مانور دهد، روی بعد معنوی داستان کار می‌کند. این فیلم پس از انتشار در سرویس استریم نتفلیکس، به شدت مورد استقبال هواداران سینمای علمی تخیلی قرار گرفت. فراموش نکنید که «جعبه پرنده» نشانه‌های از ژانر ترسناک را هم درون خودش جای داده است.

 

خلاصه داستان: در آینده دور، جایی که موجوداتی ناشناخته به کره‌ی زمین نفوذ کرده‌اند و حالا سیاره انسان‌ها به آن‌ها تعلق دارد، این موجودات می‌توانند هر موجودی که پیرامونش را نگاه می‌کند، به راحتی بکشند. بنابراین انسان‌ها برای زنده‌ماندن در محیط‌های آزاد، نیاز دارند تا چشم‌های خود را بسته نگه دارند. چراکه کوچک‌ترین نگاهی می‌تواند زندگی آن‌ها را به پایان برساند.

ایالت اشغالی؛ فیلمی فلسفی درباره موجودات فضایی

ایالت اشغالی؛ فیلمی فلسفی درباره موجودات فضایی

Captive State

ایرنا زندگی نوشت: پیش از آن که اطلاعات بیشتری از «ایالت اشغالی» به دست آورید، باید بدانید که این فیلم در گروه آن عناوین علمی تخیلی هیجان‌انگیز قرار نمی‌گیرد و بیشتر حال و هوایی فلسفی دارد. اگر از مفاهیم پیچیده سیاسی و اجتماعی در فیلم‌های علمی تخیلی استقبال نمی‌کنید، بهتر است عجله‌ای برای تماشای این فیلم نداشته باشید. با این حال «ایالت اشغالی» یکی از سیاه‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی چند سال اخیر هم لقب می‌گیرد. هرچند که در روایت داستانش، مشکلات بزرگی دارد.

 

خلاصه داستان: پس از آن که بیگانگان زمین را به سلطه‌ی خود درآورده‌اند، افرادی در تلاش هستند تا این حاکمیت ظالمانه را ویران کنند. البته که آن‌ها باید با هم‌نوعان خود بجنگند. چراکه این موجودات فضایی، سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی خود را با همکاری انسان‌ها مدیریت می‌کنند.

ئی‌تی، موجود فضایی؛ فیلمی که حتما باید دید

ئی ‌تی، موجود فضایی؛ فیلمی که حتما باید دید

E.T. the Extra-Terrestrial

براساس ادعای انجمن فیلم آمریکا، فیلم «ئی‌تی» یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما لقب می‌گیرد که درباره موجودات فضایی ساخته شده است. فیلمی که توسط استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۸۲ کارگردانی شد و توانست فروش باورنکردنی ۷۹۲ میلیون دلاری را به همراه داشته باشد. «ئی‌تی» که با بودجه‌ای کمتر از ۱۱ میلیون دلار ساخته شده بود، به اعتقاد بسیاری از منتقدان یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های سینما است که نه تنها در صنعت هنر هفتم بلکه در مسائل فرهنگی هم تاثیرگذار بود. روایت معصومانه و دوست‌داشتنی «ئی‌تی» احتمالا در تاریخ سینما تکرارنشدنی به نظر می‌رسد.

 

خلاصه داستان: گروهی از موجودات فضایی که برای شناخت و تحقیق بیشتر درباره کره زمین به محل زندگی انسان‌ها آمده‌اند، مجبور می‌شوند به سیاره خود بازگردند. اما آن‌ها پیش از ترک کره زمین، یکی از نیروهای خود را در زمین تنها رها می‌کنند. این موجود بیگانه که نگران است انسان‌ها او را پیدا کنند، با پسرکی ۱۱ ساله آشنا می‌شود که با او مهربان است.

فیلم ورود درباره موجودات فضایی

فیلم ورود درباره موجودات فضایی

Arrival

فیلم‌های زیادی درباره نخستین ارتباط با بیگانگان ساخته نشده با این حال فیلم «ورود» یکی از بهترین نمونه‌های این زیرژانر است که آهسته آهسته داستان مهیب و مرموزش را تعریف می‌کند. «ورود» به زیرپوستی‌ترین حالت ممکن تلاش می‌کند تا تعامل موجودات فضایی با انسان‌ها را به تصویر بکشد. بدون هیچ شک و تردیدی، «ورود» یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌هایی است که درباره موجودات فضایی ساخته شده است.

 

خلاصه داستان: یک زبان‌شناس که مشغول مطالعات تحقیقی و تدریس در دانشگاه است، یک تماس فوری دریافت می‌کند. سفینه‌هایی از موجودات فضایی به صورت کاملا ناگهانی در نقاط مختلف دنیا مستقر شده‌اند و این زبان‌شناس باید تلاش کند تا بتواند با نیروهای فضایی درون یکی از آن‌ها ارتباط برقرار کند. آیا او می‌تواند زبان این موجودات را بفهمد؟

حمله به محله؛ یک فیلم متفاوت درباره موجودات فضایی

حمله به محله؛ یک فیلم متفاوت درباره موجودات فضایی

Attack the Block

فیلم‌های درباره موجودات فضایی معمولا داستان‌های کلیشه‌ای و بسیار ساده‌ای دارند. اما فیلم «حمله به محله» تلاش می‌کند روایت متفاوتی را به تصویر بکشد. نکته مهم آن است که فیلم در رسیدن به اهدافش هم موفق بوده و به همین دلیل این فیلم جو کورنیش که نخستین تجربه کارگردانی او بود به یکی از بهترین فیلم‌های درباره موجودات فضایی تبدیل شده است. «حمله به محله» با عبور از همه کلیشه‌های ژانر علمی تخیلی هنوز هم ممتاز و متمایز به نظر می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید: فهرست پرهزینه‌ترین فیلم‌های سینمای جهان

 

خلاصه داستان: گروهی از نوجوانان در یک محله متوجه می‌شوند که موجودات فضایی به محل سکونت آن‌ها حمله کرده‌اند. آن‌ها باید در برابر این موجودات مرگ‌بار ایستادگی کنند و برای حفظ جان خانواده‌هایشان بجنگند.

تماشای فیلم یک مکان آرام را از دست ندهید

تماشای فیلم یک مکان آرام را از دست ندهید

A Quiet Place

آیا بیگانه‌های فضایی فقط موجوداتی از سیاره‌های دور و نزدیک هستند که با مهربانی کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند؟ فیلم «یک مکان آرام» تلاش می‌کند پاسخ مناسبی برای این پرسش داشته باشد. این فیلم که در سال ۲۰۱۸ اکران شد، داستانش را در حوالی سال ۲۰۲۰ روایت می‌کند. قسمت دوم این فیلم هم که قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. احتمالا فیلمنامه قسمت نخست به درستی درباره روزهای وحشتناک سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده بود.

 

بیشتر بخوانید: فیلم‌های اکشن برتر سینمای جهان که حتما باید تماشا کنید

 

خلاصه داستان: بسیاری از انسان‌های کره زمین به وسیله موجودات بیگانه نابود شده‌اند. این موجودات بینایی ندارند و تنها با کمک صداها می‌توانند شکارشان را پیدا کنند. با ایجاد کوچک‌ترین صدایی، این موجودات از راه می‌رسند. خانواده آبوت اما این بحران را مدیریت می‌کنند. لی آبوت و همسرش اِوِلین با دقت و وسواس از یک دختر ناشنوا و دو پسر کوچکشان مراقبت می‌کنند. اما ۸۲ روز پس از آغاز بحران سکوت، صدایی ناخواسته همه چیز را به هم می‌ریزد.

چیز؛ یک فیلم بازسازی شده

چیز؛ یک فیلم بازسازی شده

The Thing

این فیلم در حقیقت بازسازی فیلم «چیزی از دنیایی دیگر» است که توسط هاوارد هاکس، کارگردان تکرارنشدنی تاریخ، تهیه‌کنندگی شده بود و هنوز با گذشت سال‌ها از اکرانش یکی از ترسناک‌ترین ترکیب‌های ژانر وحشت با ژانر علمی تخیلی لقب می‌گیرد. چون «چیز» نه تنها ترسناک است بلکه مشمئزکننده و انزجارآور هم به نظر می‌رسد. فیلمی که موجودات ترسناک تخیلی‌اش به شکل عجیبی ناراحت‌کننده هستند. شاید جالب باشد بدانید که مدیر جلوه‌های بصری فیلم «چیز» ۲۳ ساله بود که تصاویر باورنکردنی این فیلم را خلق کرد.

 

خلاصه داستان: کارکنان یک پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب با گونه‌ای از موجودات فضایی روبرو می‌شوند که انگل بدن موجودات زنده دیگر را آلوده می‌کنند و در آن پنهان می‌شوند. این موجودات کالبد جسمانی قربانیان خود را به شکلی واقعا ترسناک و خونخوار تغییر شکل می‌دهند. حالا کارکنان پایگاه برای پاکسازی دست به کار می‌شوند اما این آغاز خونین‌تر از هر پدیده دیگری به نظر می‌رسد.

فیلم جنگ دنیاها؛ روایتی از موجودات فضایی

فیلم جنگ دنیاها؛ روایتی از موجودات فضایی

War of the Worlds

شاید جالب باشد بدانید که رمان علمی تخیلی «جنگ دنیاها» که در سال ۱۸۹۷ منتشر شد، منبع الهام بسیاری از داستان‌های علمی تخیلی در سال‌های قرن بیستم و بیست و یکم بود. این رمان که توسط اچ‌جی ولز نوشته شده در سال ۱۹۵۳ به یک فیلم سینمایی تبدیل شد. با این حال استودیوهای هالیوودی تصمیم گرفتند در قرن بیست و یکم هم اقتباس جدیدی از این رمان داشته باشند که نتیجه آن به فیلم قابل قبولی تبدیل شده است. این فیلم استیون اسپیلبرگ یکی از نخستین فیلم‌هایی بود که تلاش کرد دنیایی که موجودات فضایی در آن کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند را ترسناک نشان دهد.

 

بیشتر بخوانید: برترین فیلم‌ها که درباره قاتلان سریالی ساخته شده است

 

خلاصه داستان: موجودات فضایی با قوی‌ترین فناوری‌هایی که باورنکردنی به نظر می‌رسند به کره زمین حمله کرده‌اند و کنترل سیاره سبز را به دست گرفته‌اند. اما پدری در این دنیای تاریک و سیاه وجود دارد که می‌خواهد خانواده‌اش را از هر خطر احتمالی بزرگی حفظ کند.

آواتار را حتما دیده‌اید

آواتار را حتما دیده‌اید

Avatar

فیلم «آواتار» بیشتر از هر چیزی به دلیل فروش بسیار بالا در گیشه‌های جهانی شناخته می‌شود. این فیلم تا پیش از اکران فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بود و حالا هم جایگاه دوم این جدول را در اختیار دارد و یکی از معدود عناوین سینما لقب می‌گیرد که فروش جهانی آن از دو میلیارد دلار عبور کرده است. جیمز کامرون به عنوان نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «آواتار» سال‌ها مشغول تولید و فیلم‌برداری این فیلم در کشور نیوزیلند و خلیج مکزیک بود. با موفقیت «آواتار» او اعلام کرد برنامه دقیقی برای ساخت دنباله‌های آن دارد.

 

خلاصه داستان: در سال ۲۱۵۴ شرکت‌های آمریکایی برای اکتشاف یک قمر جدید آماده می‌شوند. این قمر با نام پاندورا که ابعادی نزدیک به سیاره زمین دارد، به دور یک سیاره غول‌پیکر می‌گردد. پاندورا منابع ارزشمندی دارد که زمینی‌ها به شدت به آن نیاز دارند. هوای پاندورا برای انسان‌ها قابل تنفس نیست و همین هم باعث می‌شود آن‌ها برای کشف این قمر نیازمند اختراع موجوداتی شبیه به ساکنان پاندورا باشند. بنابراین آمریکایی‌ها موجوداتی به نام آواتار را اختراع می‌کنند.

فیلم نشانه‌ها طرفداران زیادی دارد

فیلم نشانه‌ها طرفداران زیادی دارد

Sings

شاید فیلم «یک مکان آرام» برای هواداران جدی ژانر علمی تخیلی عنوان آشنایی به نظر برسد. یکی از عناوینی که آن فیلم تحت تاثیر آن قرار داشت، فیلم «نشانه‌ها» بود که در سال ۲۰۰۲ و با کارگردانی ام‌نایت شیامالان اکران شد. این فیلم نه تنها ثابت کرد شیامالان کارگردان صاحب‌سبک و متفاوتی است بلکه به تنهایی عنوانی منحصربه‌فرد در دنیای آثار علمی تخیلی بود. اگر برای شما هم سوال است که نقش و نگارهایی که به صورت ناگهانی درون مزارع شکل می‌گیرند و منتسب به موجودات فضایی هستند می‌توانند چه سرنوشتی داشته باشند، فیلم «نشانه‌ها» را از دست ندهید.

 

خلاصه داستان: گراهام گس (با هنرنمایی مل گیبسون) مردی است که از طریق کشاورزی مخارج زندگی‌اش را تامین می‌کند. او که تا پیش از تصادفی مهیب به‌صورت پاره‌وقت در کلیسای شهر هم کشیش بود، پس از مرگ همسرش ایمان خود را از دست می‌دهد. شش ماه پس از مرگ همسرش، اتفاقات عجیبی در مزرعه رخ می‌دهد. نشانه‌هایی روی زمین‌های زیر کشت نمایان می‌شوند که مشخص نیست از کجا آمده‌اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.