2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فیلم‌های اکشن برتر سینمای جهان که حتما باید تماشا کنید

فیلم‌های اکشن برتر سینمای جهان که حتما باید تماشا کنید

نگاهی به فهرست فیلم‌هایی که در این مطلب آمده است بیندازید و اگر آنها را تماشا نکرده‌اید حتما برای دیدن‌شان وقت بگذارید.

دوات آنلاین -فیلم‌های اکشن همیشه طرفداران خاص خودش را در سراسر جهان دارد و معمولا فیلم‌های پرفروشی می‌شود. در این میان برخی فیلم‌های حادثه‌ای در تالریخ سینما ماندگار شده‌اند. در ادامه نگاهی به این فیلم‌ها داریم.

تفاوت اصلی «جاده خشم» با بیشتر اکشن‌های پیش و پس از خودش به لوکیشن‌های بکر و اکشن تقریبا بی‌مثالش محدود نمی‌شود.

مکس درمانده: جاده خشم؛ اکشن به یاد ماندنی

Mad Max: Fury Road | مکس درمانده: جاده خشم | ۲۰۱۵: تقریبا همه آن‌چه از یک فیلم اکشن به‌یادماندنی نیاز داریم، در «جاده خشم» وجود دارد. یک عنوان نفس‌گیر، باورنکردنی، خارق‌العاده و هیجان‌انگیز که هر ثانیه‌اش اگر سرشار از انرژی و آدرنالین نباشد قطعا معنا و مفهوم خاصی را دنبال می‌کند. تفاوت اصلی «جاده خشم» با بیشتر اکشن‌های پیش و پس از خودش به لوکیشن‌های بکر و اکشن تقریبا بی‌مثالش محدود نمی‌شود. تماشاگر «مکس درمانده» با دنیایی مواجه است که نه تنها اوج قساوت انسانی را به تصویر می‌کشد بلکه از آینده تلخ و زهرآگین بشریت هم سخن می‌گوید. این فیلم که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، توسط جرج میلر ساخته شده است. او پیش از کارگردانی این فیلم، سه فیلم «مکس درمانده» در سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را تولید کرده بود و اگرچه ستاره آن فیلم‌ها مل گیبسون بود اما در این فیلم نوبت به تام هاردی رسید تا در یکی از بهترین فیلم‌های آخرالزمانی-اکشن قرن بیست و یکم حضور داشته باشد.

 

خلاصه داستان: مردی که در دوران خشکسالی و قحطی باید به تنهایی در دنیای خشن پیرامونش زنده بماند اندکی بدشانس است. او توسط گروهی از سربازان قدرتمند یک دیکتاتور بیش از حد نفرت‌انگیز دستگیر می‌شود اما این پایان کار نیست. مکس خیلی زود متوجه می‌شود که همسران این دیکتاتور وحشتناک برای فرار از قلمرو او برنامه‌ریزی دقیقی کرده‌اند.

فیلم «بولیت» در سال ۲۰۰۷ در فهرست ملی ثبت فیلم کتابخانه کنگره آمریکا قرار گرفت

فیلم اکشن بولیت؛ کم هزینه و تاثیرگذار

Bullitt | بولیت | ۱۹۶۸: این درام دلهره‌آور با بودجه‌ای کمتر از ۵.۵ میلیون دلار ساخته شد و در نهایت فروش باورنکردنی ۴۲.۳ میلیون دلاری را ثبت کرد. «بولیت» یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما است که بسیاری از فیلم‌های پس از خود را مدیون خود کرد. استیو مک‌کویین که در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در دوران اوج خودش قرار داشت در این فیلم نقش بازیگر اصلی را برعهده دارد.

 

فیلم «بولیت» در سال ۲۰۰۷ در فهرست ملی ثبت فیلم کتابخانه کنگره آمریکا قرار گرفت. این فیلم به دلیل اهمیت فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناسی در فهرست محافظت کتابخانه کنگره آمریکا قرار گرفت. تصاویر خارق‌العاده «بولیت» جایزه بهترین تدوین اسکار را هم برای آن به همراه داشت.

 

خلاصه داستان: ستوان فرانک بولیت، کارآگاه خوش‌نام و کاربلد پلیس سانفرانسیسکو، از سوی والتر چالمرز که در سانفرانسیسکو شناخته‌شده است مامور می‌شود تا از جانی راس محافظت کند. راس که در میان تبهکاران سانفرانسیسکو شناخته‌شده به نظر می‌رسد باید در دادگاه به نفع والتر چالمرز شهادت دهد و در این میان افرادی قصد جان او را کرده‌اند.

فیلم «آخرین پسر پیشاهنگ» با بودجه‌ای کم‌تر از ۵۰ میلیون دلار فروش ۱۱۵ میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرد

فیلم آخرین پسر پیشاهنگ؛ یک اکشن متفاوت

The Last Boy Scout | آخرین پسر پیشاهنگ | ۱۹۹۱: یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های اکشن دهه ۹۰ میلادی که با هنرنمایی بروس ویلیس در نقش اصلی‌اش مورد توحه بسیاری از تماشاگران سینما هم قرار گرفت. فیلم «آخرین پسر پیشاهنگ» با بودجه‌ای کم‌تر از ۵۰ میلیون دلار فروش ۱۱۵ میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرد. فیلم‌های اکشن ماجراجویی که دو دوست صمیمی یا همکار را در کنار یکدیگر درگیر پرونده‌های جنایی می‌کرد، اهمیت ویژه‌ای در دهه ۹۰ داشت و در این میان «آخرین پسر پیشاهنگ» یکی از همان عناوینی که این زیرژانر جذاب را در بالاترین سطح ممکن دنبال می‌کرد.

 

خلاصه داستان: پس از آن‌که ستاره بزرگ فوتبال آمریکایی در پی یک تماس تلفنی مشکوک به قتل می‌رسد، دو مامور کارآگاه خصوصی پرونده او را بررسی می‌کنند. جول هالنبک، مامور مخفی بازنشسته و دیمون وایانس، ورزشکاری که از دنیای حرفه‌ای فاصله گرفته هرگز نمی‌دانند که این پرونده عجیب چه دردسر بزرگی برای آن‌ها به همراه دارد.

فیلم «انتقامجو» یک اکشن واقع‌گرای بی‌بدیل است که هرگز دوست ندارد تماشاگرش را ساده‌لوح در نظر بگیرد.

انتقامجو؛ فیلم اکشن بی‌نظیر

Avengement | انتقامجو | ۲۰۱۹: «انتقامجو» یک اکشن واقع‌گرای بی‌بدیل است که هرگز دوست ندارد تماشاگرش را ساده‌لوح در نظر بگیرد. به همین دلیل برای ثانیه به ثانیه داستانی که ارائه می‌کند، برنامه دارد و یکی از متمایزترین اکشن‌های چند سال اخیر است. این فیلم نه به اندازه عناوین مجموعه «جان ویک» بیش از حد اکشن ظاهر می‌شود و نه به اندازه درام‌های هیجان‌انگیز چند سال اخیر اندکی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. «انتقامجو» یک شاهکار مستقل است که حد خودش را به خوبی می‌داند.

 

بیشتر بخوانید: برترین فیلم‌هایی که درباره قاتلان سریالی ساخته شده است

 

خلاصه داستان: کین یک زندانی مجرم است که برای عیادت از مادرش، زندان را ترک می‌کند. او موفق می‌شود پلیس‌ها را تنها بگذارد و از بازگشت دوباره به پشت میله‌های زندان فرار کند. اما وقتی در یک رستوران خاطرات زندگی‌اش را بازگو می‌کند، ناگهان متوجه می‌شود حقایق تلخی وجود دارد که او از آن‌ها بی‌اطلاع بوده است.

فیلم «هنری جان‌سخت» نحوه ای از فیلم‌برداری را به زیباترین و هیجان‌انگیزترین شکل ممکن وارد سینما کرده

فیلم هنری جان‌ سخت با روایتی ساده

Hardcore Henry | هنری جان‌ سخت | ۲۰۱۵: این که دوربین در برابر چشم‌های شخصیت اصلی قرار بگیرد، پدیده‌ای است که بیش‌تر در بازی‌های ویدیویی اول شخص دیده می‌شود. اما فیلم «هنری جان‌سخت» این نحوه فیلم‌برداری را به زیباترین و هیجان‌انگیزترین شکل ممکن وارد سینما کرده تا همه آن‌چه از یک اکشن متفاوت انتظار داریم را فراهم کند.

 

این فیلم با روایتی ساده اما سرشار از پیچیده‌گی گویی از دنیای بازی‌های کامپیوتری وارد سینما شده روایتش را از زاویه نگاه اول شخص نمایش می‌دهد و این بزرگ‌ترین تفاوت آن با همه فیلم‌های اکشن تاریخ سینما است. با این حال بخش عظیمی از جذابیت‌های همیشگی فیلم‌های اکشن با روایت متفاوت این فیلم، زیر سوال می‌رود اما باز هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای متفاوت‌بودن آن نیست.

 

بیشتر بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر عاشقانه سینمای جهان

 

خلاصه داستان: هنری احیا شده و از مرگ نجات پیدا کرده اما حافظه‌اش را از دست داده است. در شرایطی که او به دنبال کشف هویت خودش می‌گردد باید همسرش را هم نجات دهد. همسر هنری توسط یک دیکتاتور دیوانه جنگ گروگان گرفته شده و در آستانه مرگ قرار دارد.

فیلم هواپیمای محکومین» یک اکشن متفاوت است که عوامل آن بارها از علاقه‌شان به ساخت یک دنباله برای آن هم صحبت کرده بودند که متاسفانه این اتفاق هرگز رخ نداد.

فیلم هواپیمای محکومین؛ یک اکشن پرستاره

Con Air | هواپیمای محکومین | ۱۹۹۷: یکی از پرستاره ترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما که شخصیت‌های متنوع و جذابی را دور یکدیگر جمع کرده پس از بیشتر از دو دهه هنوز هم خیره‌کننده و خارق‌العاده به نظر می‌رسد، می‌تواند هر تماشاگری را تحت تاثیر قرار دهد. «هواپیمای محکومین» یک اکشن متفاوت است که عوامل آن بارها از علاقه‌شان به ساخت یک دنباله برای آن هم صحبت کرده بودند که متاسفانه این اتفاق هرگز رخ نداد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی برترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما

 

خلاصه داستان: کامرون یک زندانی است که به صورت کاملا اشتباهی دستگیر شده اما در نهایت این فرصت را پیدا کرده تا آزاد شود. در شرایطی که او سوار هواپیما شده تا به خانه بازگردد، گروهی از مجرمان هواپیما را به تسخیر خود درآورده و مسیر آن را تغییر می‌دهند. با این حال کامرون در تلاش است تا در نهایت مسیر خانه را پیدا کند.

فیلم «تندرست» احتمالا یکی از معدود فیلم‌های اکشن تاریخ سینما باشد که منتقدان آن را بیشتر از تماشاگران دوست دارند

تندرست با بازی ژان کلود ون ‌دام

The Bouncer | تندرست | ۲۰۱۸: ژان کلود ون ‌دام در شرایطی مشابه با سیلوستر استالونه و آرنولد شوارزنگر یکی از اساطیر زنده‌ی سینمای اکشن است. متاسفانه او در چند سال اخیر، صرفا در فیلم‌های ضعیف حاضر بوده و عنوان قابل دفاعی در کارنامه‌اش نداشته است. اما «تندرست» متفاوت‌ترین فیلم چند سال اخیر ون‌دام لقب می‌گیرد. فیلم «تندرست» احتمالا یکی از معدود فیلم‌های اکشن تاریخ سینما باشد که منتقدان آن را بیشتر از تماشاگران دوست دارند و به همین دلیل شاید خاص‌ترین فیلم اکشن سینما باشد که باید همین حالا تماشا کنید.

 

خلاصه داستان: نگهبانی در یک درگیری راهی زندان می‌شود. او حالا باید با پلیس همکاری کند تا هم از زندان آزاد شود و هم حق حضانت دختر کوچکش را به دست بیاورد.

 

منبع: ایرنا زندگی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.