2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
معرفی کامل سریال شرم با بازی زنده یاد سیروس گرجستانی؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل سریال شرم با بازی زنده یاد سیروس گرجستانی؛ خلاصه داستان و بازیگران

هر آنچه که باید درباره سریال شرم بدانید در این مطلب گردآوری شده است. این سریال یک ملودرام اجتماعی جذاب است.

دوات آنلاین -سریال شرم ساخته جدید احمد کاوری است که پیش از این سریال وارش را از او دیده بودیم. این سریال آخرین کار زنده یاد سیروس گرجستانی است که بازی‌اش در آن ناتمام ماند و سیاوش طهورث ادامه این نقش را بازی کرد.

 

سریال شرم بر اساس فیلمنامه ای از سعید فرهادی به تهیه کنندگی امیرمهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری ساخته شده است.

عکسی از سریال شرم

موضوع سریال شرم چیست

به گفته احمد کاوری آنچه که داستانی را جذاب می‌کند راز‌های شخصیت‌هاست و این سریال هم هر شخصیتی رازی دارد.

 

امیر پوروزیری تهیه‌کننده سریال شرم نیز توضیح داد: این سریال ملودرام اجتماعی است که در دو نیمه روایت می‌شود. فلاش‌بکی که ما را به 10 سال پیش تقریباً به سال‌های 88 و 90 برمی‌گردد. بقیه در زمان حال اتفاق می‌افتد که 20 قسمت پایانی را شامل می‌شود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا  نام "پای‌بست"، "شرم" شد، گفت: از آنجائیکه "شرم" التهاب و بحران جدی دارد. حالا که چرا پای‌بست، شرم شد؟ شب که ما می‌خوابیم اگر هرکدام از ما از روزی که گذرانده باشیم شرم‌سار نباشیم و از کاری که کرده باشیم روز درستی است. بحث گناه در سریال جدی است. گناه هیچ‌گاه شما را رها نمی‌کند و واقعیت‌های درام است. گناه هیچ‌گاه شما را رها نمی‌کند و برمی‌گردد به روزی که شما یقه شما را می‌گیرد.

عکسی از سریال شرم

این سریال دو شخصیت محوری و اصلی دارد؛ اولین کاراکتر محوری شرم را ابوالفضل پورعرب ایفا می‌کند که در مقطع جدی داستان قرار دارد و نقش دوم و مهم شرم را فاطمه گودرزی بازی می‌کند. داستان، مثلت جوانی دارد که الهام طهموری، میلاد میرزایی و نیما نادری بازیگران آنند.

ابوالفضل پورعرب در سریال شرم

بازیگران سریال شرم

ابوالفضل پورعرب،  فاطمه گودرزی، الهام طهموری، فریبا متخصص،  نسیم ادبی،  مهرداد ضیایی، زنده یاد سیروس گرجستانی و سیاوش طهمورث.

 

بیشتر بخوانید: جزییات انتخاب سیاوش طهمورث به جای زنده یاد گرجستانی

 

البته سیاوش طهمورث در سریال ادامه نقش مرحوم گرجستانی را بازی می‌کند.

الهام طهموری در سریال شرم

نقش لعیا در سریال شرم

الهام طهموری که پیش از این او را با نقش "وارش" دیده‌ایم در این سریال نقش "لعیا" یکی از شخصیت‌های اصلی را بازی می‌کند به قول خودش دختر فاطمه گودرزی یا همان نقش پوران؛ او به تسنیم گفت: نام کاراکترم لعیا است. به قولی تنها دختر داستان؛ بیماری را تجربه می‌کند عشق را تجربه می‌کند روابطش با آدم‌ها و شکی که تجربه می‌کند. تجربه مقطع سنی مثل "وارش" برایم جذابیت داشت البته این بار به نوعی دیگر اتفاق می‌افتد. یعنی سن کمتر را تجربه می‌کنم لهجه ندارم و گریم سختی هم ندارم.

 

وی افزود: یکی از مزیت‌های کار با احمد کاوری این است که نسبت به دیگر کارگردان‌ها بهتر بازیگر با او ارتباط می‌گیرد این است که او بازیگردان خوبی است. می‌توانی کاملاً راحت خودت را به اندیشه و نگاهش بسپاری! دکورپاژ و میزانسن به حس آن لحظه کمک می‌کند و خوشحالم با ایشان کار می‌کنم.

 

طهموری در پاسخ به این سؤال که چه چیزی و نکته‌ای شما را وسوسه کرد تا در سریال "شرم" ایفای نقش کنید، خاطرنشان کرد:  خیلی چیزها. یکی از آنها کاوری و دیگری بازیگران مقابلم و پارتنرها برای کم کسی پیش می‌آید.  اگر به بازیگری که چنین ترکیب بازیگرانی دارد ، کار پیشنهاد شود برایش دلچسب است. پارتنرهایی مثل ابوالفضل پورعرب و فاطمه گودرزی، جهان دیگری به روی من باز  کرد. من اینجا دختر خانم گودرزی‌ام و برایم جالب است شبی با ایشان کار داشته باشم استرس ندارم و با نهایت اعتماد به نفس جلوی دوربین قرار می‌گیرم.

 

او درباره سختی کار با بازیگران با تجربه‌ای مثل پورعرب و شجاع‌کاوه و گودرزی گفت: واقعاً خودم فکرش را نمی‌کردم چنین اتفاقی بیفتد. زمانی که مسلماً آقای پورعرب من را نمی‌شناخت مخصوصا اینکه کاراکتر لعیا و پورعرب بازی می‌کردند خوب دربیاید. باور نمی‌کردم آنقدر از پارتنرم کار یاد بگیرم؛ واقعا مسیر بازیگری‌ام با بازیگری مثل ابوالفضل پورعرب تغییر کرد.  واقعا  کار ایشان تمام شد افسردگی گرفته بودم و واقعاً الان فکر می‌کنم خانم گودرزی واقعاً مادرم است.

مهرداد ضیایی در سریال شرم

نقش منوچهر در سریال شرم

سیدمهرداد ضیایی دیگر بازیگر این سریال است که گویا نامش منوچهر است. او همیشه در کارهایی بازی می‌کند که قصه‌اش چالش و فراز و فرود جدیدی داشته باشد. او در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  درباره پذیرفتن این نقش گفت: احمد کاوری درباره قصه با من صحبت کرد و من هم آن مقداری که از فیلمنامه را مطالعه کردم و البته به این ترتیب متوجه شدم که فیلمنامه حاوی کیفیت بالای متوسط است و دوم اینکه گروهی که دارند این کار را می‌کنند گروه دوستی هستند به معنای دوست. و سوم دلیلی که در "شرم" حاضر شدم، این  است که کاراکتر در گیر و دارِ تکان‌های بسیار سنگین خانوادگی است که از خارج و داخل خانه به آن وارد می‌شود. به نظرم جذابیتی بود که می‌شد گفت آدم را جذب می کند تا بیاید و کاری بکند.

 

وی افزود: زن و شوهری که می‌توانند تجربه‌های ازدواج‌های دیگر را داشته باشند کما اینکه اینطور است و یک بار دیگر دارند دوباره آزمایش می‌کنند و اتفاق حیرت‌انگیزی در انتظارشان است از داخل و خارج از خانواده وارد می‌شود و اعضای خانواده به ویژه به منوچهر که ظاهراً باید سابقه پدری همه‌چیز را متعادل و حفظ کند به نیکوترین شکل اما واقعیت این است آن هم انسان است و آستانه فشارش حدی دارد. این‌ها ویژگی‌هایی است که از کاراکترم در سریال "شرم" می‌توانم بگویم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.