2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روستای لالان کجا است و چگونه باید برویم + آدرس

روستای لالان کجا است و چگونه باید برویم + آدرس

روستای لالان برای اهالی تهران و اطراف آن مقصدی بسیار جذاب است تا به سفری یک روزه بروند و از طبیعت بی‌نظیر لذت ببرند.

دوات آنلاین-روستای لالان یا لالون یکی از بهترین مناطق در اطراف تهران است که می‌توانید برای سفر یک روزه انتخبا کنید و از آب و هوا و منظره و طبیعت آن لذت ببرید.

 

نام این روستا به دلیل وجود گل های فراوان لاله در این منطقه، به این نام مشهور شده است و با گذشت زمان از لاله گون به لالون تبدیل شده است.

روستای لالان کجا است

روستای لالان؛ کوهستانی از لاله‌ها

لالان روستایی بسیار زیبا و دیدنی است با هوای فوق العاده در منطقه کوهستانی. این روستا در ۴۵ کیلو متری شمال تهران، بخش رودبارقصران، دهستان رودبارقصران واقع شده است. آب و هوای این روستا بسیار دلچسب است. در زمستان ها می توانید لالان را پوشیده از برف با زیبایی وصف نشدنی اش ببینید و در تابستان با هوای خنک و ییلاقی اش.

 

بیشتر بخوانید: دیدنی‌ها و آدرس روستای کردان + تاریخچه

 

لالان در واقع كوهستانی از لاله‌هاست، لاله‌هایی زرد و سرخ و زنبق‌هایی بنفش. بنابراین بهترین گزینه برای کسانی است که برای رهایی از هیاهوی شهر و آلودگی، به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند در دل طبیعت پیاده روی کنند یا لذت کوهنوردی و دیدن مناظرچشم نوازی مثل چشمه های زیبا، کوچه باغ های باصفا و آبشار را ببرند.

روستای لالان چه دیدنی هایی دارد

چگونه به روستای لالان برویم

مسیر رسیدن به لالان از تهران جاده فشم است. به دو راهی فشم که رسیدید سمت راست به سمت زاگون و گرمابدر ادامه مسیر می دهید. در زاگون سمت چپ جاده باریکی قرار دارد که شما را تا لالان هدایت می کند.

 

بیشتر بخوانید: روستا و آبشار سنگان کجا است و چگونه باید برویم

 

از مکان های دیدنی لالان می توان به تنگه لالان، چشمه های فراوان به خصوص چشمه آب معدنی تلخ آب، رودخانه لالان، آبشار زیبای خُل نو اشاره کرد.

چگونه به روستای لالان برویم

برای رسیدن به طبیعت بکر، چند دقیقه ای پیاده روی کافی است. خوشبختانه شیب زیاد کوه اجازه نداده است که ساخت و ساز کل کوهستان را نابود کند.

 

بیشتر بخوانید: آسارا کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد

 

پس از طی مسیری که تقریبا15 تا 20 دقیقه زمان می برد، به تنگه لالان می رسیم.

چشمه تلخاب کجا است

چشمه تلخ آب کجا است

برای رسیدن به چشمه «تلخ آب»  از محل روستای لالان حدود سه ساعت پیاده روی لازم است. چشمه تلخاب در ارتفاع 3070 متری قرار گرفته و به عبارتی از سه چشمه تشکیل شده است . چشمه اول دارای آب تلخ مزه و گاز دار است (زمینه مسی رنگ) این مزه ویژه، ناشی از آهن ، سدیم و سایر املاحی است كه می تواند از نظر در مانی برای افراد مفید باشد. چشمه دوم تقریبا چسبیده به چشمه اول دارای آب ترش مزه است. چشمه سوم سمت چپ دارای آب شیرین است.

منظره روستای لالن بی نظیر است

آب چشمه تلخ آب کاملاً تلخ است. این مزه ویژه، ناشی از املاحی است که می تواند از نظر درمانی برای افراد مفید باشد. این چشمه از زیر سنگی سرخ رنگ می جوشد که این آب سنگ های اطراف آن راهم به رنگ مسی مایل به سرخ در آورده است.

 

منابع: تبیان- خبرگزاری دانا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.