2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
روستا و آبشار سنگان کجا است و چگونه باید برویم

روستا و آبشار سنگان کجا است و چگونه باید برویم

آبشار سنگان بسیار زیبا و دیدنی است. پس اگر قصد دارید به سفر یک روزه در اطراف تهران بروید این منطقه را هرگز از دست ندهید.

دوات آنلاین-تهرانی‌هایی که قصد دارند در صورت مساعد بودن شرایط به سفر یک روزه بروند می‌توانند روستا و آبشار سنگان را مدنظر داشته باشند. این روستا که در غرب تهران واقع شده بسیار زیبا و تماشایی است.

روستای سنگان در شمال غرب تهران بسیار دیدنی است

آشنایی با روستای سنگان

روستای سنگان منطقه‌ای کوهستانی در شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان است. این روستا سه محله به نام‌های محله پایین، محله میان و محله سر دارد.

 

بیشتر بخوانید: دریاچه‌ تار و هویر کجا است و چه دیدنی هایی دارد

 

آثار بازمانده تاریخی به ویژه آرامگاه امامزاده‌های سه‌گانه سنگان، نشانگر قدمت طولانی این روستا است. به استناد نوشته‌های برخی از سنگ قبرها قدمت روستای سنگان به بیش از ۵۰۰ سال پیش می‌رسد.

آبشار سنگان چه ویژگی هایی دارد

معرفی آبشار سنگان

سنگان، یک آبشار بسیار زیبا دارد که دسترسی به آن معمولاً به 2.5 تا ۳ ساعت کوهپیمایی نیاز دارد. آبشار زیبای سنگان با بلندی حدود ۳۰ متر دارای محوطه‌ای مسطح و مناسب برای اتراق و استراحت است. در طرف چپ آبشار هم با کمی فاصله غارهایی دیده می‌شوند.

آبشار سنگان چه دیدنی هایی دارد

آبشار سنگان 2575 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در شمال آن قله پهنه حصار واقع شده است. رودخانه فصلی سنگان به طول دوازده کیلومتر از دامنه‌های شرقی کوه کرکو در ۳۵ کیلومتری شمال غربی تهران سرچشمه می‌گیرد و به رود سولقان و کن می‌یزد. وجود این رودخانه، فضایی با صفا و سرسبز را در اطراف روستا ایجاد کرده است.

چگونه به آبشار سنگان برویم

آدرس آبشار سنگان

برای رفتن به آبشار سنگان از تهران باید یک ساعت رانندگی کنید. از میدان دهکده المپیک به سمت شرق در اتوبان همت حدود ۳ کیلومتر مسیر را طی کنید و از محل میدان دوم شهران به سمت کن وارد شوید. در ادامه از طریق خیابان کوهسار به سمت امامزاده داوود و پس از حدود ۱۰ کیلومتر در سه راهی به سمت چپ جاده که تابلو جهت سنگان را نشان می‌دهد حرکت کرده و با طی این مسیر به روستای سنگان پایین و از آن پس به روستای سنگان بالا می‌رسید.

چه فصلی برای سفر به آبشار سنگان مناسب است

زمان مناسب برای سفر به آبشار سنگان

سفر به آبشار سنگان در طول فصول و بهار و تابستان بسیار لذت بخش است. همچنین اگر در ماه های بهمن و یا اسفند به سنگان سفر کنید، آبشاری یخ زده را خواهید دید که بسیار تماشایی است.

 

منابع: ویکی پدیا- الی گشت- کجارو- همشهری- تابناک

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.