2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آسارا کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد

آسارا کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد

آسارا منطقه‌ای مناسب برای گردشگری است. جاذبه‌های این منطقه به حدی زیاد است که شما را غرق در لذت خواهد کرد. پس بد نیست بار سفر یک روزه ببندید و از این منطقه دیدن کنید.

دوات آنلاین-اگر ساکن تهران یا شهرهای اطراف پایتخت هستید و قصد سفر یک روزه دارید آسارا برای شما گزینه‌ای بسیار مناسب است اما آسارا کجا است و چه جاذبه‌های گردشگری دارد؟

 

آسارا نگین کوه های بلند البرز

آسارا جز یکی از سه قسمت شهرستان کرج واقع در استان البرز ایران است. که متشکل از سه دهستان آدران ، نسا و آسارا است.

 

آدران ۱۸ روستا دارد، دهستان آسارا دارای ۲۱ روستا است، و دهستان نسا نیز ۱۷ روستای تابع دارد. که در مجموع می‌شود حدود ۵۶ روستا. بخش آسارا حدوداً ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که این جمعیت ها از بومیان ساکنان دائمی آسارا است و حدود ۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دارد.

 

بخش آسارا در کوه‌های البرز قرار دارد و به دلیل طبیعت زیبای آن به نگین کوه‌های البرز شهرت یافته است، این بخش دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است.

 

بخش آسارا به طور حدودی ۸۰ کیلومتر از مسیر کرج - چالوس را تشکیل می‌دهد که یکی از محورهای اصلی استان‌ های مازندران، تهران و چند استان دیگر در کشورمان ایران محسوب می‌شود.

چگونه به بخش آسارا سفر کنیم

سفر به بخش زیبای آسارا

در هیاهوی زندگی در شهر تهران که امروز روز مملو از آلودگی‌ها و شلوغی های زندگی شهری است. هر فردی دوست دارد حتی برای یک روز هم که شده از این شهر فاصله بگیرد و ساعاتی را در یک هوای پاک با منظره دل انگیز سپری کند. در این میان بخش آسارا که مسافت کمی از پایتخت دارد و یکی از قطب‌های گردشگری مهم ایران و منطقه های گردشگری هدف استان تهران است به عنوان بهترین گزینه برای شما وجود دارد. چون که کوتاه ترین جاده رسیدن تهران به مناطق شمالی کشور نیز از این بخش عبور می‌کند.

 

آسارا با هزاران سال قدمت، تاریخ فراوانی را در دل خود نهفته است و بخشی از تمدن سرزمین ایران را تشکیل می‌دهد. بخش آسارا طبیعت زیبا را در دیدگاه شما به تصویر می کشد. درختان کهن سال قطور، با رودهای خروشان در کنار بلندای کوه های سر به فلک کشیده و پر از جنگل‌های سبز. آثار تاریخی همچون قلعه و کاخ، آتشکده‌ها، غار‌های اعجاب انگیز، گل های وحشی با حیات وحش بکر در کنار آبشار های زیبا و وجود همیشگی بلور های برف بر فراز ارتفاعات آن فضای زیبا و دل انگیز ایجاد کرده است که هر مسافری را به سمت خود می خواند و با هوای پاک به استقبال آن می‌رود.

از زیبایی های آسارا لذت ببرید

جاذبه‌های گردشگری بخش آسارا

در حال حاضر بومی‌ترین مردم شهرستان کرج در بخش آسارا ساکن هستند. هر سال حدود ۱۳ میلیون مسافر از سراسر جهان و مسافر های داخلی دست‌ کم حتی شده به صورت عبوری در این منطقه وقت سپری می‌کنند و غرق لذت می شوند از نقاشی پروردگار در این نقطه از کشورمان ایران. در قسمت ابتدای ورود به بخش آسارا از سوی کرج قلعه تاریخی و قدیمی زیبای صلصال به چشم می‌خورد که تا دوران قبل از اسلام هم قدمت دارد.

 

بیشتر بخوانید: دریاچه‌ تار و هویر کجا است و چه دیدنی هایی دارد

 

آبشار پرخروش هفت چشمه در فاصله ۱۷ کیلومتری از جاده چالوس کرج در بخش آسارا و منطقه آدران به ارتفاع تقریبی ۷۰ متر قرار دارد که با تراوش ذره های آب بر روی سنگ‌ ها و صخره ‌ها و آسمان آبی در بالای آن و گل ‌ها و درختان زیبا در کنار خود فضایی رویایی را ایجاد می‌کند که دل هر شخصی را می‌برد و دوست دارد ساعتی را در کنار این آبشار بکر و بی نظیر بگذراند.

آسارا آبشارهای بسیار زیبایی دارد

آبشارهای زیبای بخش آسارا

آبشار هفت چشمه تنها آبشار این بخش نیست. آبشار های دیگری همچون آبشار روستای کل ها و آبشار خور نیز در آسارا وجود دارد. که طبیعت و زیبایی آن را نمی‌شود با هیچ کلمه ای توصیف کرد. و فقط دیدن آن است که می‌تواند گویای دل انگیزی و زیبایی آن باشد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به روستای شهرستانک برویم و از کجاها دیدن کنیم

 

قرار گرفتن رودخانه کرج در کل طول مسیر جاده کرج چالوس و موازی با آن به زیبایی و جاذبه بخش آسارا افزوده است. این رود که در پشت سد امیرکبیر کرج دریاچه جذابی را تشکیل داده است دل هر بیننده ای را به روستای زیبای واریان که در آن سوی دریاچه قرار دارد می برد که تنها راه ارتباطی به آنجا قایق و قایق سواری است که تجربه نابی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

جاذبه گردشگری ورزشی بخش آسارا

آسارا در کنار طبیعت خود جاذبه گردشگری ورزشی نیز محسوب میشود و سالانه میزبان تعداد زیادی از ورزشکاران و کوهنوردان است. آسارا مسافران علاقه‌ مند به اسکی را نیز دست خالی بر نمی گرداند. چرا که مهم ترین پیست اسکی ایران در این منطقه وجود دارد که در بالای قله های ناز و کهار به ارتفاع ۴۰۰۰ متری با تمام امکانات رفاهی چون هتل، رستوران و کلبه منتظر دیدار روی ماه مسافران علاقه‌مند است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به چشمه تلخاب لالون برویم و چه دیدنی‌هایی دارد

 

جاذبه های گردشگری مذهبی بخش آسارا

این منطقه دارای جاذبه‌ های مذهبی نیز است که توجه زائران را به خود جلب می‌کند. نمونه هایی از مکان های مذهبی زیارتی منطقه عبارت است از:  امام زاده هارون هاشم(ع) در روستای لیلستان، امامزاده حسین(ع) در روستای گوراب، امامزاده برادران عبدالله در روستای کندر و مسجدی با قدمت ۹۰۰ ساله ارنگه که در آن سنگ نوشته تاریخی وجود دارد که درباره تاریخ احداث مسجد و منبر در آن نوشته شده است و در زیر آن نیز امامزاده‌ ای وجود دارد.

در سفر به آسارا به روستای مورود هم بروید

روستای مورود بخش آسارا

روستا مورود یکی از توابع شهر آسارا می باشد که آب و هوای مطبوع ییلاقی دارد. این روستا با محصولات لبنی محلی، همچون: ماست، دوغ، پنیر ، شیر و ... میزبان روستا گردان و گردشگر های عزیز است..

 

مورود واقع در یک درشت سرسبز و دیدنی است که چشمه و آبشار زیبایی نیز دارد. در ارتفاعات این روستا کوه های سنگان، لانیز و سی جان قرارداد که از منظره بسیار جذابی برخوردار است.

 

علاوه براین روستا در این بخش روستاهای دیگری همچون: روستای وله، روستای نشترود، روستای کیاسر، روستای ولش  و... وجود دارد که توجه  گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

 

بیشتر بخوانید: روستای افجه در نزدیکی تهران؛ محلی مناسب برای سفر یک روزه

 

لوازم ضروری مورد نیاز در سفر به بخش آسارا

برای سفر به این منطقه نیاز به پوشاک مناسب جهت حرکت راحت در آبشار و رودخانه و کفش مناسب برای پیاده روی دارید. البته توصیه می‌شود یک دست لباس اضافه نیز با خود به همراه داشته باشید. ظروف شخصی مانند: بشقاب و لیوان و ... ، لوازم بهداشتی و کارت ملی را نیز فراموش نکنید.

 

هزینه سفر به بخش آسارا

این بخش چون در نزدیکی کرج قرار دارد لذت تماشای مناظر آن به راحتی با ماشین امکان‌پذیر است و هزینه چندانی نخواهد داشت. تور های مسافربری هستند که هفته ای یک بار با هزینه حدودی ۵۰ هزار تومان این سفر را برای شما امکان پذیر می کنند.

 

به همراه داشتن دوربین برای ثبت لحظات شیرین‌تان در این منطقه را فراموش نکنید. و همچنین برای اقامت دراین بخش شما می توانید به صورت اینترنتی و حضوری سوئیت و اتاقک مناسب خود را رزرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
بهاری 1401/01/10
سلام روزتون بخیر،ممنون میشم اگه ریشه و معنی اسم روستا رو میدونید ممنون میشم بذارید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.