2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
غار گل زرد؛ مقصدی برای سفر و گردش یک روزه

غار گل زرد؛ مقصدی برای سفر و گردش یک روزه

غار گل زرد در کجا واقع شده، فاصله آن تا تهران چقدر است و آیا رفتن به آنجا سخت است؟

دوات آنلاین -غار گل زرد در جاده هزار برای آنهایی که می خواهند سفر یک روزه بروند، کمی پیاده روی کنند و هوای تازه ای را به ریه های خود بکشند مقصدی بسیار جذاب است. این غار در استان مازندران شگفت زده تان خواهد کرد.

چگونه به غار گل زرد برویم

غار گل زرد کجاست

غار گل زرد با تهران فقط 65 کیلومتر فاصله داردو این غر در جاده هراز و در منطقه پلور واقع است. در جاده هراز، در فاصله ۶۵ کیلومتری تهران، کمی پیش از خروجی سد لار و نرسیده به راهدارخانه منظریه، جاده‌ای خاکی از سمت چپ مسیر اصلی منشعب می‌شود که ۴ کیلومتر طول دارد. بالا رفتن از آن تنها با خودروهای شاسی‌بلند و یا پیاده امکان‌پذیر است. این جاده در انتها به یک کلبه کوهستانی می‌رسد که از کنار آن تا دهانه غار نیم ساعت پیاده راه است.

 

این غار آهکی در سال 1358 کشف شد و یک غار رودخانه‌ای است که چندین حوضچه زیبا در آن قرار دارد.

 

ورودی غار گل زرد

یادتان باشد معمولا ماه شهرویر بهترین زمان برای سفر به این غار است. اگر به آنجا رفتید وسایل لازم مانند کفش مناسب، کوله پشتی حاوی خوراکی، زیرانداز، لیوان و ... را همراه داشته باشید و بدانید ورودی این غار تنگ است و باید به حالت نیم خیز وارد آن شوید.

غار گل زرد چه دیدنی هایی دارد

آیا پیاده روی در غار گل زرد سخت است

رودخانه ای که در غار گل زرد وجود دارد عمیق نیست. پس خیال تان از این بابت راحت. مسیر هم کاملا مشخص است و پستی و بلندی زیادی هم ندارد پس می توانید آسوده خاطر در آنجا راه بروید و از گوش دادن به صدای آب لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی آبشارهای نزدیک تهران

 

البته وقتی به وسط غار می رسید یک دو راهی سر راه تان قرار می گیرد. کدام را انتخاب کنید؟ زیاد مهم نیست چون هر دو مسیر به انتهای غار می رسد.

 

در طول مسیر حفره هایی را می بینید که به طور طبیعی در زمین ایجاد شده که به آنها استلاگمیت می گویند. از تماشای حوضچه آب حسابی کیف کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.