2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
دیدنی‌ها و آدرس روستای کردان + تاریخچه

دیدنی‌ها و آدرس روستای کردان + تاریخچه

اگر قصد دارید به روستای کردان بروید می‌توانید در این مطلب با جاهای دیدنی و آدرس این روستا آشنا شوید.

دوات آنلاین-روستای کردان مکانی مناسب برای سفره یک روزه برای اهالی استان تهران و البرز است که هم آب و هوای بسیار خوبی دارد و هم می‌توانید از دیدنی‌های آن لذت ببرید.

 

روستای کردان دقیقا کجاست؟

بیتوته نوشت: کردان روستایی در شهرستان ساوجبلاغ، استان البرز و در 15 کیلومتری کرج است. مستندات موجود، اشیاء کشف شده و نقشه‌های قدیمی، رازهای بسیاری از این روستای جذاب و زیبا را فاش می‌کنند که روستای کردان قدمتی هزار ساله دارد و پیدایش آن به پیش از قرن ششم هجری قمری می‌رسد. در آن زمان کردان مرکز سیاسی و نظامی کرج بوده است.

 

موقعیت جغرافیایی مناسب، جاذبه ‌های طبیعی و گردشگری و نزدیکی به اتوبان تهران_ قزوین ازجمله عواملی است که کردان را به یکی از محبوب ‌ترین مناطق توریستی تبدیل کرده است.

روستای کردان کجا است

مسیر روستای کردان

برای سفر به این روستای زیبا و خوش آب‌ و هوا کافی است به سمت کرج حرکت کنید. پس‌ از عبور از کرج مسیر آزادراه قزوین-کرج را ادامه دهید. ۲۰ کیلومتر دیگر را که طی کردید با تابلو خروجی کردان مواجه می‌شوید. پس از وارد شدن به این مسیر به جاده روستای سرسبز کردان می‌رسید.

 

مکان‌های دیدنی روستای کردان

رود کردان از دیدنی های این روستا است

رود کردان

یکی از دلایل اصلی سرسبزی و حاصل خیزی زمین ‌های کردان رودخانه ی ارتفاعات کهار است. رودخانه ی کردان از شمال شرق این روستا به سمت جنوب غربی جاری می‌ شود و زمین‌ های کردان را سیراب و پر آب می‌ کند. این رودخانه از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده و در اطراف روستای نجم‌ آباد وارد رودخانه ی شور می‌ شود. کردان به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و  موقعیت جغرافیایی مناسب باغ های میوه زیادی دارد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به روستای شهرستانک برویم و از کجاها دیدن کنیم

 

پل بانو صحرا کردان

در نزدیکی روستای کردان پلی قدیمی به نام بانو صحرا کردان وجود دارد که قدمت آن به عصر صفوی بازمی‌گردد، امروزه فقط دو پایه از این پل باقی مانده است.

 

بیشتر بخوانید: روستای برغان؛ محلی مناسب برای سفر یک روزه

 

برج مقبره کردان

برج مقبره از جنس آجر ساخته شده است. این برج تاریخی پلانی خورشیدی و دایره‌ای شکل دارد و روی سکویی به قطر ۸ متر بناشده است. باستان‌شناسان قدمت این برج را به دورۀ سلجوقیان نسبت داده‌اند.

 

امام زاده حسین(ع) کردان

برجی مدور با پلان خورشیدی متعلق به دوره سلجوقیان که پیکر مطهر امامزاده حسین(ع) از نوادگان امام سجاد (ع) را در آغوش گرفته‌است (این برج در سال ۱۳۸۷ مجدداً ساخته شده‌است).

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.