2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
معرفی دکتر علی میرعظیمی،  پزشک ایرانی که داروی احتمالی کرونا را کشف کرد

معرفی دکتر علی میرعظیمی، پزشک ایرانی که داروی احتمالی کرونا را کشف کرد

دکتر علی میرعظیمی دانشمند ایرانی ساکن سوئد موفق شده داروی احتمالی بیماری کرونا را کشف کند و این دارو در مرحله دوم آزمایش است. بیوگرافی کامل او و توصیه هایش برای مبتلا نشدن به کرونا را بخوانید

دوات آنلایندکتر علی میر عظیمی میکروب شناس ایرانی است که به اتفاق تیمش موفق به کشف دارویی شده است که احتمالا بتواند بیماری کرونا یا کووید 19 را درمان کند.

 

خبرآنلاین در گزارشی که از دکتر علی میرعظیمی دانشمند ایرانی مقیم سوئد تهیه کرده به موفقیت های تیم علمی که توسط دکتر علی میرعظیمی هدایت می شود اشاره کرده و با او مصاحبه ای انجام داده است.

 

تحقیقات دکتر علی میرعظیمی درباره کرونا

دکتر علی  میرعظیمی در دانشگاه  کارولینسکا سوئد کار می کند و درجه علمی او پروفسوری است. او رئیس تیم پژوهش دانشگاه کارولینسکا نیز هست. او در مصاحبه با خبرآنلاین می گوید: با شیوع بیماری کرونا یا کووید 19ما کار تحقیقی مان را روی دارویی که یکی از همکارانم از 15 سال پیش آغاز کرده بود را پایان دادیم و دارو را تولید کردم این دارو آزمایش اولیه را گذارنده و در مرحله دوم آزمایش است و در این مرحله روی انسانها آزمایش می شود در حال حاضر این دارو روی بیمارانی در کشورهای دانمارک، آلمان و اتریش روی 200 بیمار در حال تست شدن است و این 200 بیمار دارو را دریافت کرده و منتظر نتایج آن هستیم. اگر در این مرحله همه چیز خوب پیش برود در خوشبینانه ترین حالت 4 ماه و در سخت ترین شرایط یک سال طول می کشد که این دارو به تولید انبوه رسیده و در اختیار دیگر بیماران قرار بگیرد. ما فکر میکنیم با این دارو از پس این بیماری که در برخی موارد کشنده است به راحتی برمی آییم.

دکتر علی میر عظیمی سازنده داروی کرونا

مهاجرت دکتر علی میرعظیمی در کودکی

دکتر علی میرعظیمی در کودکی به همراه پدر و مادرش به سوئد مهاجرت کرده و به گفته خودش بیش از 40 سال است که در این کشور زندگی و کار می کند او در همین کشور تحصیلاتش را به پایان رسانده و به درجه پروفسوری رسیده است. با اینکه دکتر میرعظیمی وقتی خیلی کوچک بوده به سوئد رفته اما با کمی لهجه فارسی را صحبت می کند و کاملا بر زبان مادری اش مسلط است.

 

توصیه‌هایی برای پیشگیری از کرونا

او درباره اینکه مردم چطور تا زمان به نتیجه رسیدن دارو از ویروس کرونا در امان بمانند می گوید: بهترین راه این است که مردم از همدیگر فاصله بگیرند، دستهایشان را بشویند و و مراقب افرادی که بیماری فشار خون ، بیماری قندی و سایر بیماری های زمینهای هستند باشند. ضمن اینکه باید بسیار مراقب افرادی که سن بالایی دارند هم بود.

 

نظر دکتر میرعظیمی درباره فاصله گذاری اجتماعی

دکتر میرعظیمی درباره اینکه قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی کدام بهتر است می گوید: این بستگی به هر کشوری دارد مثلا در چین ممکن است قرنطیه درست باشد چون جمعیت زیاد است و مردم به خودی خود چندان رعایت نمی کنند اما در کشوری مثل سوئد  فاصله گذاری اجتماعی می تواند جواب دهد چون مردم به صورت خودکار حریم همدیگر را رعایت می کنند و به مسایل بهداشتی توجه می کنند.

 

او همچنین درباره اطلاعاتی که چین درباره بیماری داده است می گوید: بیشتر این اطلاعات درست بوده و هنوز زود است که قضاوت کنیم که اطلاعاتی غلط بوده است اما بیشتر این اطلاعات درست بوده و مطابق با واقعیت است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.