2024/07/08
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
بیوگرافی کامل بیرجه آکالای بازیگر نقش حیات در سریال تلخ و شیرین

بیوگرافی کامل بیرجه آکالای بازیگر نقش حیات در سریال تلخ و شیرین

بیرجه که اکنون به‌عنوان استاد بازیگری در دانشگاه تدریس می‌کند در زمینه مدلینگ نیز فعال است و بخشی از درآمد او به‌خاطر بازی در آگهی‌های تبلیغاتی است.

دوات آنلاین-بیرجه آکالای بازیگر ترکیه‌ای و استاد دانشگاه است که از سلبریتی‌ها مشهور این کشور محسوب می‌شود. شهرت او به‌خاطر بازی در سریال‌های مختلف است از جمله این‌که در سریال تلخ و شیرین نقش حیات را بازی کرده است.

 

بیرجه آکالای روز 19 ژوئن سال 1984 در شهر استانبول ترکیه به دنیا آمد. بیرجه از سنین کم به ورزش و هنر علاقه داشت و از حدود 12 سالگی تمرین در زمینه باله را شروع کرد و در این زمینه به موفقیت‌هایی رسید. او که دوست داشت در آینده نرمند شود در دبیرستان رشته هنرهای تجسمی را انتخاب کرد اما وقتی نوبت به دانشگاه رسید متوجه شد علاقه‌اش بیشتر به‌سمت و سوی سینما است به همین دلیل رشته تئاتر و فیلمنامه نویسی خواند و البته بعد از آن باز هم تصمیم گرفت تغییر رشته بدهد و این بار در رشته تربیت بدنی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد. او در  این دوران به خبرنگاری روی آورد و برای دو شبکه تلویزیونی خبرنگاری ورزشی انجام می‌داد.

 

شهرت برای بیرجه آکالای از سال 2004 و زمانی شروع شد که او در مسابقات دختر زیبای ترکیه شرکت کرد و به مقام اول رسید. این موضوع او را به چهره‌ای شناخته شد تبدیل کرد و وقتی در همین رشته مسابقات در اروپا مقام سوم را کسب کرد شهرتش افزایش یافت با این حال هنوز از آنچه می‌خواست فاصله داشت تا این‌که  در سال 2007 برای اولین بار جلوی دوربین رفت. او در سریال عاصی در کنار طوبی بیوک اوستون و مراد ایلدریم بازی کرد و اگرچه توانست نقدهای مثبت دریافت کند اما هنوز به‌عنوان بازیگر حرفه‌ای شناخته نمی‌شد تا این‌که در سریال شمیم عشق حضور یافت.

 

این سریال مسیر زندگی بیرجه را تغییر داد چون در کنار این‌که به‌عنوان بازیگری حرفه‌ای شناخته شد، ازدواج نیز کرد. او و نقش مقابلش مرات آنلمیش در سریال شمیم عشق به هم علاقه‌مند شدند و در سال 2011 ازدواج کردند البته زندگی مشترک آنها چندان دوام نیاورد.

 

برخی خبرها از خیانت بیرجه حکایت دارد. به هر حال این زوج یک سال بعد طلاق گرفتند و پس از آن بیرجه در سال 2014 با سرپ لونداغلو ازدواج کرد. سرپ لونداغلو هم بازی او در سریال کوچک آقا بود و این دو هنگام کار در این پروژه به هم علاقه‌مند شدند اما زندگی خانودگی بیرجه هرگز سر و سامانی نداشت و زندگی مشترک انها سه سال بعد و این بار به دلیل خیانت شوهر متلاشی شد و زن بازیگر برای دومین بار طلاق را در شناسنامه‌اش ثبت کرد.

 

بیرجه که اکنون به‌عنوان استاد بازیگری در دانشگاه تدریس می‌کند در زمینه مدلینگ نیز فعال است و بخشی از درآمد او به‌خاطر بازی در آگهی‌های تبلیغاتی است.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.