2024/06/28
۱۴۰۳ جمعه ۸ تير
چه بیمارانی نیاز به دستگاه اکسیژن ساز دارند؟

چه بیمارانی نیاز به دستگاه اکسیژن ساز دارند؟

اجاره دستگاه اکسیژن ساز به چه علت انجام می گیرد؟

امروزه با توجه به مشکلات و بیماری های موجود، بسیاری از افراد جامعه مبتلا به بیماری های تنفسی هستند و نیاز به استفاده از دستگاه اکسیژن ساز در منزل و یا محل کار خود به صورت مداوم یا مقطعی دارند که می توانند از خدمات اجاره دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند. استفاده از دستگاه اکسیژن ساز خانگی یا بیمارستانی برای افراد درگیر بیماری تنفسی بسیار مفید بوده و به بالا رفتن میزان اکسیژن خون بسیار کمک می کند.

 

با پیشرفت تجهیزات پزشکی، بسیاری از بیماران دیگر نیاز به مراجعه به بیمارستان برای استفاده از دستگاه اکسیژن ساز را ندارند و می توانند از دستگاه اکسیژن ساز خانگی استفاده کنند که نمونه های پرتابل آن قابل جابجایی و استفاده در خارج از محیط منزل با باتری می باشد.

 

به دلیل گران قیمت بودن دستگاه اکسیژن ساز بسیاری از افراد ترجیح می دهند، دستگاه اکسیژن ساز اجاره نمایند. در این روش شما می توانید تا زمان مورد نیاز خود دستگاه را از یک مجموعه معتبر اجاره نمایید و پس از رفع نیاز به مجموعه برگردانید.

 

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

دستگاه اکسیژن ساز یکی از تجهیزات ضروری برای بیماران تنفسی می باشد که سبب بالا رفتن میزان اکسیژن خون در این افراد شده و با اجاره دستگاه اکسیژن ساز یا خرید دستگاه اکسیژن ساز می توان بسیاری از مشکلات قلبی و تنفسی و کمبود اکسیژن بدن را در منزل بدون دغدغه و در آرامش برطرف کرد.

 

پودر زئولیت موجود در این دستگاه با گاز اکسیژن واکنش نشان داده و با این عمل شیمیایی، میزان خلوص اکسیژن از 21 درصد به بالای 95 درصد افزایش می یابد. همین افزایش سبب تنظیم اکسیژن سطح خون بیماران تنفسی می شود و شرایط مطلوب تری ایجاد می نماید.

 

دستگاه اکسیژن ساز دارای فیلتر آنتی باکتریال بوده و اکسیژنی کاملا بهداشتی به بیمار تحویل می دهد.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

انواع دستگاه اکسیژن ساز

اکسیژن ساز ها بر حسب استفاده بیمار به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

 

دستگاه اکسیژن ساز ثابت

اکسیژن سازهای خانگی ثابت، از برق شهری استفاده می کنند و چرخ دار هستند تا به راحتی قابل انتقال باشند. بیمار می تواند برای راحتی بیشتر خود نیز از نازال اکسیژن با طول بیشتر استفاده کند تا بتواند مسافت بیشتری در منزل جابجا شود. از آنجایی که دستگاه اکسیژن ساز ثابت با برق شهری تغذیه می شود، بهتر است از یک کپسول اکسیژن نیز استفاده شود تا در صورت قطعی برق شهری، بیمار با مشکل کمبود اکسیژن مواجه نشود.

 

جهت اجاره: دستگاه اکسیژن ساز 10 لیتری کلیک کنید.

 

دستگاه اکسیژن ساز پرتابل

دستگاه اکسیژن ساز پرتابل، دارای باتری قابل شارژ بوده و بیمارانی از این مدل استفاده می کنند که فعالیت های خارج از منزل دارند و نیاز دارند که دستگاه اکسیژن ساز برای تامین اکسیژن مورد نیاز آنها به صورت مدام همراهشان باشد. این مدل از اکسیژن سازها برای کنترل میزان مصرف باتری، از روش پالسی برای تولید اکسیژن استفاده می کنند. معمولا دستگاه اکسیژن ساز پرتابل در مقایسه با دستگاه اکسیژن ساز خانگی گران تر است بنابراین شما می توانید از یک مجموعه معتبر مانند موسسه پرستاری مهرگان نو اقدام به اجاره دستگاه اکسیژن ساز نمایید.

 

نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز مشابه یک دستگاه تصفیه هوا عمل کرده و دارای اجزای زیر می باشد:

 

  • فیلترها: به منظور جلوگیری از ورود ناخالصی ها
  • کمپرسور هوا: به منظور دریافت هوا و انتقال آن به فیلترها
  • پودر زئولیت: پودری متخلخل با قابلیت جداسازی نیتروژن هوا
  • خروجی اکسیژن: محل خروج اکسیژن با استفاده از نازال یا ماسک
  • فلومتر: تنظیم شدت جریان اکسیژن خروجی بر حسب لیتر بر دقیقه
  • لیوان اکسیژن: عبور اکسیژن تولیدی از داخل آن برای مرطوب سازی

 

هوای ورودی توسط کمپرسور دستگاه اکسیژن ساز از داخل مجموعه ای از فیلتر ها عبور داده و فشرده می شود تا وارد بستر زئولیت شده و نیتروژن آن جدا شود. از آنجایی که پودر زئولیت دارای سطح تماس بالایی است، خلوص اکسیژن را تا 95 درصد افزایش می دهد و برای انتقال به بیمار آماده می کند. معمولا در دستگاه های اکسیژن ساز از دو بستر زئولیت استفاده می شود که در زمان اشباع نیتروژن، دومی عمل جذب نیتروژن را انجام دهد تا بستر اول از نیتروژن تخلیه شود. این فرآیند ادامه پیدا می کند و خروجی آن توسط فلومتر تنظیم می شود.

 

چه کسانی به دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند؟

دستگاه اکسیژن ساز یکی از تجهیزات مهم در صنعت پزشکی می باشد که به افرادی که دارای مشکل در تامین اکسیژن برای بدن خود می باشند، کمک می ‌کند. افرادی که دارای بیماری های زیر هستند با تجویز پزشک باید از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند که البته با توجه به شدت بیماری میزان 5 لیتری، 8 لیتری یا 10 لیتری بودن دستگاه اکسیژن ساز مشخص می شود.

 

افراد مبتلا به بیماری ‌های ریوی

افرادی که مبتلا به بیماری‌های ریوی مانند آسم، بیماری مزمن انسدادی ریوی (COPD)، بیماری‌های آپنه خواب و سایر بیماری‌ های مرتبط هستند، باید از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند. این افراد به دلایل مختلف مانند کاهش ظرفیت ریوی و نیاز بیشتر به اکسیژن بیشتر ممکن است دچار خفگی و حمله های شدید تنفسی شوند که با استفاده از این دستگاه به مراتب این عوارض کمتر خواهد شد.

 

افراد مبتلا به بیماری قلبی

بیماری ‌های قلبی باعث کاهش ظرفیت قلب در ارسال اکسیژن به بدن می شوند و در این شرایط، باید از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کرد تا نیاز بدن به اکسیژن تامین شود. افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی مانند نارسایی قلبی هستند، معمولا از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می ‌کنند.

 

افراد مبتلا به بیماری‌ های خونی

بیماری‌ های خونی مانند فیبروز ریوی و سرطان ریه نیز باعث کاهش تولید اکسیژن در بدن می شوند و دستگاه اکسیژن ساز می ‌تواند به این افراد کمک کند تا اکسیژن بدن خود را تامین کنند. افرادی که مبتلا به این بیماری ‌ها هستند، ممکن است برای طولانی مدت به استفاده از دستگاه اکسیژن ساز نیاز داشته باشند.

 

افراد مبتلا به بیماری‌ های عروقی

بیماری ‌های عروقی مانند آترواسکلروز و بیماری عروق کرونری قلب باعث کاهش ارسال اکسیژن به اعضای بدن می شوند و در این حالت، دستگاه اکسیژن ساز می‌ تواند به این افراد کمک کند تا به حالت نرمال برسند.

 

افراد مبتلا به بیماری‌ های عضلانی و عصبی

بیماری ‌های عضلانی و عصبی مانند میاستنیا گراویس، ضعف عضلات تنفسی و اسکلتی و بیماری هانتینگتون می ‌توانند باعث کاهش عملکرد سیستم تنفسی شده و فرد را به استفاده از دستگاه اکسیژن ساز مجبور کند. افرادی که مبتلا به این بیماری ‌ها هستند، ممکن است برای طولانی مدت نیاز به استفاده از دستگاه اکسیژن ساز داشته باشند.

 

به صورت کلی افرادی که دچار مشکل در تامین اکسیژن برای بدن خود هستند، و بدن کششی برای تولید اکسیژن کافی را نداشته، به دستگاه اکسیژن ساز نیاز پیدا می کنند. این افراد ممکن است به صورت دائم یا موقت به دستگاه اکسیژن ساز وابسته باشند که البته به نظر پزشک بستگی دارد.

 

در صورت نیاز به اجاره دستگاه اکسیژن ساز، استعلام قیمت و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه مهرگان نو تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت نمایید.

 

شماره تماس جهت مشاوره و اجاره دستگاه اکسیژن ساز: 09129611307

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.