2024/06/23
۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير
آیا برای طراحی سایت نیاز به ثبت شرکت دارید؟

آیا برای طراحی سایت نیاز به ثبت شرکت دارید؟

ورود بسیاری از کسب و کارها به دنیای اینترنت و دیجیتال، شکل جدیدی از زندگی اجتماعی را برای مردم رقم زد. بسیاری از خریدها و معاملات در دنیای آنلاین انجام می‌شود، به همین منظور اگر کسب و کار خود را در این دنیای جدید معرفی نکردید، زمان آن رسیده که به فکر طراحی سایت برای کسب و کار خود باشید تا راهی سریع و کاربردی به این فضا برای خود باز کنید.

ورود بسیاری از کسب و کارها به دنیای اینترنت و دیجیتال، شکل جدیدی از زندگی اجتماعی را برای مردم رقم زد. بسیاری از خریدها و معاملات در دنیای آنلاین انجام می‌شود، به همین منظور اگر کسب و کار خود را در این دنیای جدید معرفی نکردید، زمان آن رسیده که به فکر طراحی سایت برای کسب و کار خود باشید تا راهی سریع و کاربردی به این فضا برای خود باز کنید.

 

طراحی وب سایت شرکتی، فرصت استثنایی برای جذب مشتری و برند سازی کسب و کارهای مختلف می باشد که در صورت طراحی قوی و حرفه ای، برای افراد این فرصت را ایجاد می کند تا بتوانند کسب و کار خودشان را به خوبی معرفی کرده و درباره خدمات و مزایای کارشان به خوبی صحبت کنند. طراحی سایت شرکتی موجب پیاده سازی حرفه ای دانش های فنی در بستر اینترنت می شود و همچنین سود، اعتبار و شهرت تجاری برای صاحبان مشاغل به ارمغان می آورد.

 

آیا برای طراحی سایت نیاز به ثبت شرکت دارید؟

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار خود دارید، نیاز به هیچ مجوزی ندارید. در حقیقت طراحی سایت امری بسیار ساده است که تا به امروز قانونی برای اخذ مجوز برای تاسیس کسب و کارهای اینترنتی وضع نشده است.

 

برای طراحی وب سایت در کرج، تهران، رشت، اصفهان و یا دیگر شهرهای ایران نیازی به دریافت مجوز نیست اما برای سایت های فروشگاهی برای ایجاد اعتماد در کاربران بهتر است اقدام به تهیه نماد الکترونیکی نمایید. شرکت‌های طراحی سایت در کرج و تهران از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر شهرها برخوردارند و در نتیجه تعداد مشتریان بیشتری از آنها خدمات دریافت می‌کنند.

آیا برای طراحی سایت نیاز به ثبت شرکت دارید؟

اصولا ثبت یا عدم ثبت شرکت بر روی امکان طراحی وب‌سایت تاثیری ندارد و شرکت‌های طراحی سایت، سایت های شرکتی را با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و مطابق با نیازهای مشتریان طراحی می کند.

 

همانطور که گفتیم نیازی نیست شرکت خود را ثبت کنید اما در راستایی که برند شما قوی می شود و کسب و کار شما به مرحله شناخت جمعی می رسد، بهتر است برند خود را ثبت کنید تا از نام شرکت شما سو استفاده نشود و بتوانید بهتر تبلیغات انجام دهید.

 

فرآیند ثبت دامنه مستقل از ثبت شرکت بوده و افراد می توانند دامنه مربوط به وب سایت خود را به دلخواه و به صورت حقیقی یا حقوقی ثبت نمایند. از نظر هاست نیز، نیازی به ثبت شرکت نیست و می‌توان به راحتی خدمات هاست را دریافت کرد.

 

از نظر درگاه‌ پرداخت نیز اگر می‌خواهید امکان فروش و پرداخت آنلاین برای کاربران فراهم کنید، لازم است نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) را دریافت کنید که نیاز به مجوز دارد. اما اگر نمی توانید مجوز دریافت کنید، می‌توانید از درگاه‌های پرداخت واسطه استفاده کنید که امکان پرداخت آنلاین را فراهم کرده و شامل اینماد خاکستری می شود.

 

مزایای طراحی سایت برای شرکت‌ها و سایر کسب و کار‌ها چیست؟

به منظور حرفه ای ظاهر شدن در دنیای دیجیتال مارکتینگ، باید یک وب سایت شرکتی مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید. بسیاری از کسب و کارها و برندهای بزرگ، فقط از طریق یک وب سایت به موفق رسیده اند. در ادامه به برخی از مزایای طراحی سایت برای شرکت ها و کسب و کارها می پردازیم.

 

  • یکی از بهترین روش ها برای به حداقل رساندن و کاهش هزینه ها، داشتن یک وب سایت است که فقط برای شروع به هزینه طراحی سایت، نگهداری و پشتیبانی از سایت نیاز دارد.
  • از طریق وب سایت خود می توانید بازاریابی محتوا، تولید محتوا، بازاریابی آنلاین، تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی و... داشته باشید.
  • با تولید محتوا به صورت مفید و مستمر در وب سایت کاری خود، کاربران شما را به عنوان یک منبع و مرجع معتبر برای خدمات و محصولات خواهند شناخت و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد.
  • سهولت دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات شما از دیگر مزایای طراحی سایت شرکتی است که با افزایش این دسترسی، وقت بسیار کمی برای خرید های آنلاین صرف خواهد شد.
  • فعالیت و فروش محصولات و کالا ها در فضای آنلاین با تعیین قوانین و مقررات ویژه می تواند باعث افزایش میزان درآمد و افزایش سود کسب و کار شما شود.
  • میزان هزینه ای که برای تبلیغات آفلاین مانند چاپ بنر، چاپ تراکت، و نصب آن باید پرداخت میشد، به مراتب حذف شده و صرف هزینه تبلیغات در فضای آنلاین می شود. بازاریابی از طریق وب سایت ها بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش های بازاریابی می باشد.
  • با طراحی سایت شرکتی، میزان اعتبار کسب و کار افراد افزایش می یابد و افراد بیشتری از وجود این برند آگاهی و اطلاعات کسب می کنند.

آیا برای طراحی سایت نیاز به ثبت شرکت دارید؟

بررسی هزینه‌های ضروری برای طراحی سایت شرکتی

هزینه طراحی سایت شرکتی به شیوه انجام کار و قابلیت های اضافه شده در سایت بستگی دارد که هم با محدود ترین بودجه ها و دستمزدهای چند صد میلیونی قابل انجام و طراحی است.

 

در واقع هزینه های طراحی سایت شرکتی به دو دسته تقسیم می شود:

 

  • هزینه استخدام فریلنسر برای طراحی سایت شرکتی
  • هزینه استخدام یک تیم طراحی سایت شرکتی

 

بدیهی است طراحی سایت شامل هزینه حق الزحمه به علاوه هزینه خرید هاست و دامنه و پنل های اختصاصی است که با توجه به کسب و کار شما در نهایت هزینه نهایی تعیین می شود. تعیین این تعرفه کاملا به شرکت طراحی سایت بستگی دارد که شیوه کار آن به چه صورت است. در شرکت های طراحی سایت بزرگ و معتبر بین المللی که وب سایت شرکتی با بالاترین کیفیت ممکن انجام می شود، هزینه طراحی سایت شرکتی بیشتر می باشد.

 

امکانات مورد نیاز در سایت شما تعیین می کند که قیمت نهایی چقدر است. البته در ابتدا باید تصمیم بگیرید که سایت کسب و کار خود را در چه بستری پیاده کنید. توصیه طراحان سایت به شما در انتخاب بین سایت های وردپرسی و کدنویسی شده، استفاده از سی ام اس کدنویسی اختصاصی می باشد چرا که در کسب و کار ها امنیت حرف اول را می‌زند.

آیا برای طراحی سایت نیاز به ثبت شرکت دارید؟

انواع مجوز لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

با دریافت مجوزهای لازم و ثبت شرکت خود می توانید درصد احتمال فیلترینگ سایت و عدم اعتماد مشتریان را به شدت کاهش دهید. اما ممکن است برایتان سوال باشد که برای ثبت برند و فروشگاه اینترنتی به چه مدارک و مجوزهایی نیاز است؟

 

دریافت اینماد برای فروشگاه اینترنتی

صاحبان کسب و کار برای اخذ اینماد می توانند در سایت Enamad.ir اطلاعات هویتی خود را ثبت کنند و پس از طی مدت زمانی، نماد خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که از سال گذشته دریافت اینماد برای کلیه کسب و کارهای اینترنتی اجباری شده و هیچ سایتی وب سایتی نمی تواند درگاه پرداخت اینترنتی دریافت کند، مگر آنکه از قبل نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد.

 

مجوز ستاد ساماندهی

اخذ مجوز ستاد ساماندهی موجب عدم فیلترینگ وب سایت به صورت ناگهانی می شود. اگر محتوایی خارج از عرف، شرع و دستورات فرهنگی باشد، اقدامات فیلترینگ سایت رخ می دهد که با دریافت این مجوز، قبل از اقدام به فیلترینگ به شما اطلاع رسانی می شود.

 

ثبت برند شرکت

ثبت برند از دیگر مراحلی است که بعد از برندسازی، باید به فکر آن باشید. در صورتی که این کار را انجام ندهید، ممکن است افراد سودجو با اسم کسب و کار شما برند تاسیس کنند و به ثبت برسانند. بعد از این اتفاق به دلیل نداشتن هیچ مدرک و مجوزی مبنی بر ثبت برند خود، نمی توانید ادعای مالکیتی داشته باشید. به منظور ثبت برند خود به صورت آنلاین کافی است به سایت iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید.

 

مجوزهای نظام صنفی کسب و کارهای اینترنتی

این مجوزها مربوط به مرحله پیشرفته کسب و کارهای اینترنتی است و در حقیقت کسب و کار شما زمانی به اخذ این مجوز نیاز پیدا می کند که در شناخته شده ترین حالت خود باشد. با اخذ چنین مجوزهایی می توانید مانند بسیاری از شرکت ها به کارمندان خود به صورت قانونی حقوق بپردازید و برای آن ها بیمه در نظر بگیرید.

آیا برای طراحی سایت نیاز به ثبت شرکت دارید؟

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.