2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
تو کله پاچه چی بریزیم که خوشمزه تر شود

تو کله پاچه چی بریزیم که خوشمزه تر شود

یکی از رازهای خوشمزگی کله پاچه های بیرون ادویه های است که در آن می ریزند. با این ترفند در این مطلب آشنا شوید.

دوات آنلاین -شاید شما هم به این نتیجه رسیده باشید که کله پاچه های بیرون خوشمزه تر هستند اما کله پزی ها از چه ترفندی استفاده می کنند؟ راز اصلی در ادویه های است که استفاده می کنند.

 

ادویه مناسب برای کله پاچه

به نوشته فرارو، در حالت معمول، ادویه‌های اصلی کله پاچه شامل:  فلفل سیاه زردچوبه دارچین فلفل قرمز نمک  می‌شود اما ادویه کله پاچه خوشمزه بازاری و رستورانی کمی فراتر از این ادویه‌های ساده است علاوه بر این ادویه‌ها، از مواد غذایی دیگری نیز استفاده می‌شود که ممکن است به بهتر شدن طعم این وعده غذایی کمک کنند. این مواد شامل: پیاز، سیر، لیمو امانی، کرفس و برگ بو است. 

کله پاچه را با چی خوشمزه کنیم

راز خوش عطر شدن کله پاچه

استفاده از موادی که در بالا گفته شد برای خوش عطر شدن کله پاچه است و مراحل استفاده از این مواد به این صورت است که مواد فوق را در آب بریزید و اجازه دهید به جوش بیافتند تا بوی آن‌ها بلند شود. سپس کله پاچه تمیز شده را در این مخلوط قرار دهید تا قبل از پخت، عطر خوبی بگیرد. 

 

بیشتر بخوانید: راه حل زود پختن سیرابی چیست

 

ادویه‌های مخصوص دیگر برای کله پاچه که راز خوشمزه‌تر شدن کله پاچه هستند همان ترفندی است که برخی کله پاچه‌ها را خوشمزه‌تر میکند. ادویه کله پاچه علاوه بر ادویه‌های عمومی دارای ادویه‌های دیگری نیز می‌باشد که هر آشپز بر اساس سلیقه و مهمانان خود از آن‌ها در تهیه کله پاچه استفاده می‌کند. این مواد بوی بد کله پاچه را گرفته و به لذیذتر شدن کله پاچه کمک می‌کنند و طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشند.

 

با ترکیب این ادویه‌ها میتوانید ادویه کله پاچه بازاری و طباخی‌ها را در منزل تهیه کنید. 

هل سبز (۲ عدد) 

هل سیاه (۱ عدد) 

زیره سبز (۱ قاشق سوپ خوری) 

میخک (۲ عدد) 

سیاه دانه (۱ قاشق چای خوری) 

زیره سیاه (۱ قاشق چای خوری) 

تخم گشنیز (۱ قاشق مرباخوری) 

شوید (۱۵ شاخه) 

زعفران (۱ قاشق چای خوری) 

در طرز تهیه ادویه کله پاچه، اندازه‌هایی که گفته شد به سلیقه شما بستگی دارد. 

 

ترفندهای استفاده از ادویه در کله پاچه

 برای بهبود بوی کله پاچه، بهتر است کله و پاچه را به همراه برگ بو، سیر تازه و پیاز خام و کرفس در یخچال نگه دارید. این اقدام به مدت چند ساعت به مواد اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ترکیب شوند و بوی تازگی و خوشایند به غذا بیافزایند. 

 

در همین زمینه: فوت و فن های خوشمزه شدن دیزی سنگی

 

طبع کله پاچه به دلیل سردی آن به یک مقدار مناسب از دارچین نیاز دارد. دارچین به عنوان یکی از ادویه‌های اصلی، باید با دقت به غذا اضافه شود. این ادویه نه تنها به بوی کله پاچه کمک می‌کند بلکه به طعم نیز اضافه می‌کند. 

 

نمک را در ابتدا به غذا اضافه نکنید. بعد از گذشت ۸ تا ۱۰ ساعت و پخت کامل کله پاچه، می‌توانید نمک را به میزان مورد نیاز به غذا اضافه کنید. این کار باعث می‌شود نمک تا حد امکان تاثیر مخربی بر روی مواد غذایی نگذارد و طعم کله پاچه بهتر به نمایش درآید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.