2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
طرز تهیه مربا با پوست هندوانه

طرز تهیه مربا با پوست هندوانه

مربای پوست هندوانه شاید عجیب به نظر برسد اما خیلی خوشمزه است. پس روش درست کردن آن را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -اگر حال و حوصله کار آشپزخانه دارید ما برای شما یک پیشنهاد خاص و ویژه داریم. مربای پوست هندوانه درست کنید؛ مربایی عجیب اما بسیار خوشمزه. طرز تهیه آن را در ادامه بخوانید.

 

مواد لازم برای مربای پوست هندوانه

به نوشته چاردیواری جام جم برای درست کردن مربای پوست هندوانه به مواد زیر نیاز دارید:

پوست هندوانه: ۵۰۰ گرم

شکر: ۵۰۰ گرم

هل: ۲ تا ۳ عدد

گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم‌کرده: ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

آب: ۲ لیوان

مربای پوست هندوانه را چطور درست می کنند

روش درست کردن مربای پوست هندوانه

برای تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه ابتدا هندوانه را برش دهید و قسمت قرمز آن را جدا کنید و کنار بگذارید، بعد پوست سبز رنگ را تمیز بشورید و در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید یا از قالب آماده برای شکل دادن استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربا با انجیر سیاه و زرد

 

بعد قطعات خرد شده پوست هندوانه را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و به آن آب اضافه کنید به اندازه‌ای که کاملا روی پوست‌های هندوانه را بگیرد حتی و کمی بالاتر از سطح آنها باشد.

 

سپس در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت یک ساعت اجازه دهید پوست‌های‌ هندوانه کاملا پخته شود، بعد از این زمان پوست‌ها را آبکشی کنید.

 

دوباره پوست‌های هندوانه را داخل قابلمه بریزید و روی آن آب بگیرید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید، بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود.

 

حالا مقداری زعفران را همراه با کمی آب‌جوش در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا دم بکشد، بعد دو قاشق زعفران دم‌کرده غلیظ را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

در همین زمینه: طرز تهیه مربای زنجبیل در خانه

 

وقتی رنگ زعفران در مخلوط مواد کاملا باز شد، هل را که سوراخ کرده‌اید یا از قبل پودر شده است به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر هل در همه مواد پخش شود.

 

بعد از آن به سلیقه و دلخواه خودتان اگر می‌خواهید که مربا بافت ترد‌تری داشته باشد از مقداری آهک خوراکی استفاده کنید و داخل مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود.

نکته: استفاده از آهک خوراکی در طعم و مزه مربا تاثیری ندارد.

 

وقتی آب به جوش آمد یک لیموی تازه را برش بزنید و آب آن را بگیرید و سپس یک قاشق از آبلیمو‌ترش را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید. این کار از شکرک زدن مربا جلوگیری کند.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه مربای زردآلو و آلبالو

 

بعد اجازه دهید مربا قوام پیدا کند و به غلظت دلخواه برسد، بعد از روی حرارت بردارید و در قابلمه را ببندید و در دمای محیط قرار دهید تا مربا خنک شود و مانند شیشه بافت بلوری پیدا کند.

 

در این مرحله مربای پوست هندوانه را که خنک شده است در شیشه‌ بریزید و در آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید و برای مدت طولانی نگهداری کنید. در آخر مقداری از مربای پوست هندوانه را در ظرف مناسب بریزید و در وعده صبحانه همراه با کره، خامه و نان تازه سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.