2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه مربای زنجبیل در خانه

طرز تهیه مربای زنجبیل در خانه

روش درست کردن مربای زنجبیل بسیار ساده است و در این مطلب توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -مربای زنجبیل یک صبحانه بسیار مفید و در عین حال خوشمزه است که شما می توانید آن را خیلی راحت و آسان در خانه درست کنید.

 

مواد لازم برای مربای زنجبیل

به نوشته چاردیواری جام جم برای تهیه این مربای خانگی ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:

زنجبیل: یک کیلوگرم

هل: ۶ عدد

آب: نیم لیتر

زعفران دم‌کرده: یک قاشق غذاخوری

مربای زنجبیل را چطور درست می کنند

روش درست کردن مربای زنجبیل

برای تهیه مربای زنجبیل ساده ابتدای کار پوست زنجبیل را جدا می‌کنیم، سپس به‌صورت مکعبی ریز خرد می‌کنیم و درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم.

 

در همین زمینه: طرز تهیه مربا با انجیر سیاه و زرد

 

حالا اجازه می‌دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس حرارت را خاموش می‌کنیم و پس از گذشت پنج دقیقه آب درون قابلمه را دور می‌ریزیم. در ادامه این مراحل را به ترتیب پنج مرتبه تکرار می‌کنیم تا تلخی زنجبیل کاملا گرفته شود.

 

در این مرحله پس از پنج بار جوشیدن زنجبیل آب درون قابلمه را دور می‌ریزیم، سپس آب را به همراه شکر، هل و زعفران دم‌کرده به زنجبیل اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می‌دهیم شکر کاملا حل شود.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه و روش غلیظ شدن مربای به

 

در این مرحله اجازه می‌دهیم مربای زنجبیل روی حرارت جوش بزند تا قوام پیدا کند. در ادامه برای تست قوام مربا یک قاشق غذاخوری از شهد مربا برمی‌داریم و اجازه می‌دهیم خنک شود، سپس بین دو انگشت تست می‌کنیم.

 

اگر شهد مربا بین دو انگشت کش آمد مربا به قوام مطلوب رسیده است. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم، در آن را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم در دمای محیط کاملا خنک شود.

 

در ادامه یک ظرف دردار انتخاب می‌کنیم.درنهایت مربا را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم، سپس در آن را محکم می‌بندیم و درون یخچال قرار می‌دهیم تا به‌خوب خنک شود. سپس مربای زنجبیل را همراه کره و خامه به‌عنوان صبحانه سرو می‌کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.