2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
با هندوانه کال و بی مزه چه کار کنیم

با هندوانه کال و بی مزه چه کار کنیم

اگر هندوانه ای که خریدید شیرین نبود دو پیشنهاد جذاب برای شما وجود دارد.

دوات آنلاین -ماهرترین خریداران هندوانه هم ممکن است گاهی اوقات دچار بدشانسی شوند و هندوانه سفید، کال و بی مزه به تورشان بیفتد اما در این شرایط چه باید کرد؟ دو راه وجود دارد و شما می توانید با این میوه خوردنی های خوشمزه درست کنید.

 

با هندوانه کال اسموتی درست کنید

خراسان پیشنهاد داده با هندوانه نارس و بی مزه اسموتی درست کنید. پوست سبز هندوانه را بگیرید. سپس بخش قرمز آن را برش بزنید، دانه‌های آن را خارج کنید و در فریزر بگذارید. هرچه برش‌های هندوانه کوچک تر باشد مراحل تهیه اسموتی راحت‌تر پیش‌می‌رود. بعد از 3تا4ساعت برش‌های هندوانه را از فریزر خارج‌ کنید و در مخلوط‌کن بریزید.

 

بیشتر بخوانید: راه تشخیص هندوانه شیرین، رسیده و آبدار

 

دو قاشق برگ نعناع شسته ‌و خردشده را به همراه یک چهارم لیوان فرانسوی شکر به آن اضافه‌ کنید و اجازه دهید با هم مخلوط‌ شود. بهتر است در اسموتی به جای شکر از عسل استفاده ‌کنید. ضمن این که بسته به ذائقه خانواده تان می توانید از شکر و نعناع استفاده ‌کنید.

 

نکته: اگر زمان کافی برای گذاشتن هندوانه در فریزر ندارید، می‌توانید با اضافه‌ کردن چند قالب یخ، اسموتی را تهیه‌ کنید.

با هندوانه نارس چه می توان کرد

 دسر ژلاتینی با هندوانه نارس

در دسرها به دلیل وجود مواد دیگری مانند شکر و رنگ خوراکی، مزه و رنگ هندوانه تعیین‌کننده نیست. پس با هندوانه کال یا بی‌مزه هم می شود سراغ تهیه دسر رفت.

 

در همین زمینه: فواید هندوانه زرد چیست

 

برای تهیه دسر هندوانه به 3 لیوان آب هندوانه، یک لیوان بستنی وانیلی، 4 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین و یک لیوان سرپر شکر نیاز است. اگر تمایل دارید دسر رنگ بیشتری داشته‌ باشد رنگ خوراکی قرمز به این مواد اضافه‌ کنید.

 

برای تهیه این دسر ابتدا پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد  به روش بن‌ماری (ذوب‌کردن روی بخار آب) حل کنید. چند قطره رنگ خوراکی (در صورت تمایل) به این مخلوط اضافه  و خوب هم بزنید تا یکنواخت ‌شود.

 

 آب ‌هندوانه، بستنی و شکر را در مخلوط‌کن بریزید تا یکدست شود. اکنون وقت اضافه ‌کردن ژلاتین حل‌شده به این مخلوط است. دسر آماده‌شده را در قالب مد نظر بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد. دسر هندوانه آماده‌ است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.