2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
معرفی روستاهای اطراف فیروزکوه برای سفر یک روزه

معرفی روستاهای اطراف فیروزکوه برای سفر یک روزه

روستاهای هرانده، لزور، ارجمند و خمده از جاهای دیدنی اطراف تهران است که می توانید آنها را به عنوان مقصد سفر یک روزه در نظر بگیرید.

دوات آنلاین -اطراف فیروزکوه جاهای دیدنی زیادی دارد، به ویژه روستاهایی وجود دارند که طبیعت بکرشان بسیار دیدنی و جذاب هستند. اگر سامکن تهران یا اطراف آن هستید می توانید این مناطق را به عنوان مقصدی برای پیک نیک و سفر یک روزه در نظر بگیرید.

روستای هرانده از دیدنی های فیروزکوه است

روستای هرانده، مقصدی در جاده فیروزکوه

همشهری نوشت: هرانده، یکی از روستاهای زیبا، خوش آب وهوا و گردشگر پذیر در نزدیکی تهران و حوالی فیروزکوه است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و منحصر به فردی که دارد به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران تبدیل شده است.

 

هرانده همیشه یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه های سفر برای گردشگران و طبیعت گردان به شمار می رود و در تمام روزهای سال، پررفت و آمد و شلوغ است. روستا هرانده روی شیب دامنه کوهستانی جای گرفته و محل عبور و استقرار عشایری است که در فصل های مختلف سال در حال عبور از این منطقه هستند.

 

رودخانه های نمرود و قزقان چای از دل این روستا می کنند که رودخانه نمرود از شاخه های اصلی حبله رود محسوب می شود. در هرانده نهرها و رودهای پرآب، درختان بلند تبریزی، کوچه باغ های باصفا و چشم اندازهای دیدنی از دشت و کوه های اطرف جاذبه های طبیعی و بی نظیر این منطقه است.

 

در فصل زمستان کوچه باغ های خاص این روستا بسیار تماشایی است و عکاسی از مناظر بی بدیل پاییزی در اینجا بسیار جذاب و خاص است.

 

همچنین غار بورنیک در نزدیکی روستای هرانده قرار دارد و یکی از دیدنی های اصلی این منطقه به شمار می رود.

 

عمده محصولات این روستا سیب زمینی، زردآلو، سیب و گلابی هستند و البته انواع لبنیات مانند پنیر ، کره و ماست در این روستا تولید می شوند.

روستای ارجمند برای سفر یک روزه مناسب است

آدرس روستای ارجمند در نزدیکی فیروزه کوه

روستای ارجمند یکی دیگر از مناطق بسیار زیبا و پرطرفدار در نزدیکی شهر فیروزکوه است که پیشینه ای چند صد ساله و حتی زبانی مختص به خود دارد.

 

قدمت این شهر ییلاقی به حدود ۹۰۰ سال قبل باز می گردد که بناهای یافت شده این ادعا را ثابت می کنند. یکی از نشانه هایی که دلیلی بر اثبات این ادعاست وجود بقعه متبرک امامزاده دوازده تن است. حتی در محوطه این امامزاده آثاری از دفن اجسادی وجود دارد که چندین قرن از خاکسپاری آنها گذشته و هنوز قابل مشاهده است.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر یک روزه به روستای وردیج

 

همچنین روایتی هم درباره قدمت این منطقه در میان ساکنان آن نقل می شود که حکایت از ماجرای حضور یکی از نزدیکان ناصرالدین شاه در این مکان را دارد. حتی در برخی از سوابق تاریخی نشانه هایی به چشم می آید که روستای ارجمند قبل از فیروزکوه وجود داشته و محلی برای عبور کاروان ها به شمال کشور بوده است. البته که این روستا بعد از ساخت راه آهن تهران-شمال و عبور آن از کنار فیروز کوه اهمیت ارتباطی خود را از دست داد.

 

 هم اکنون این روستا به یکی از مقاصد مهم برای گردشگرانی که به فیروزکوه سفر می کنند تبدیل شده و با توجه به موقعیت و همچنین آب و هوایی که دارد بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

راهنمای سفر به روستای خمده در نزدیکی فیروزکوه

روستای خمده برای سفر یک روزه

خمده نام روستایی در بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه است که در منطقه سرسبز ،حبله رود یا نمرود قرار دارد. فاصله این روستا با شهر تهران چیزی در حدود ۱۲۰ کیلومتر است که به عنوان مقصدی برای سفر یک روزه و خاطره انگیز می تواند محسوب شود.

 

در همین زمینه: معرفی آبشارهای نزدیک تهران

 

مسیر روستا پرپیچ و خم و زیباست و هر گردشگر خوش ذوق و طبیعت دوستی را جذب عکاسی و تماشا و تحسین طبیعت می کند. حتی در روزهایی که هوا سرد است و برف تمام کوه های این منطقه را سفیدپوش کرده این مسیر و جاده صحنه های بی نظیر و منحصر به فردی را به گردشگران هدیه می دهد.

 

مسیر روستای خمده با خط راه آهن تهران-مازندران موازی است و در طول آن قطارهای عبوری زیادی را مشاهده می کنید که شانه به شانه شما در حرکت هستند.

 

همچنین در مسیر از زیر چندین پل قدیمی و تاریخی متعلق به دوران پهلوی عبور خواهید کرد. یکی از ویژگی های بارز  روستای خمده و اطراف آن وجود باغ های میوه فراوانی همچون سیب، گلابی و هلو است که به دلیل شرایط آبی مناسب و هوای مطبوع، آن زیبایی دو چندانی به این روستا بخشیده اند.

 

البته یکی دیگر از دلایل معروفیت روستای خمده وجود چشمه آب معدنی به همین نام است که در یک کیلومتری آن قرار دارد که در همه فصل ها این مقصد گردشگران است.

برای سفر یک روزه به روستای لزور بروید

سفر به لزور در فیروزکوه

در دل کوه های زیبا و سر به فلک کشیده دماوند کلی روستا و جاذبه طبیعی وجود دارد که هر کدام از جهاتی بسیار مهم و خاص هستند. در میان همه این مناظر و جاذبه ها کلی روستا هم دیده می شود که به نوعی پایگاه گردشگران برای گشت و گذار در این منطقه به حساب می آیند. یکی از این روستاها لزور است که آن را بزرگترین روستای گردشگری در استان تهران می نامند.

 

مردم این روستا معمولا به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و زمین های زیادی در اطراف این منطقه به وفور دیده می شود که زیر کشت هستند یا کاربری باغ دارند.

 

راهنما: جاهای دیدنی لواسان کجا است

 

در روزهای گرم سال و به دلیل خنکی نسبی هوا در اینجا گردشگران زیادی را در گوشه و کنار این منطقه مشاهده خواهید کرد که بساط کمپینگ به راه انداخته اند و شاید روزها در آنجا اتراق کرده و از طبیعت نهایت بهره را ببرند. اما در فصله ای پربارش و سرد مدل گردشگران این منطقه تغییر می کند و شاید به راحتی امکان برپا کردن بساط کمپینگ مهیا نباشد اما با وجود این طبیعت دوستان زیادی دیده می شوند که مشغول گشت و گذار در منطقه هستند و با برپا کردن آتش و وسایل زمستانی یک روز متفاوت را در طبیعت سر می کنند.

 

به باور بسیاری از همین گردشگران ، لزور یکی از باصفاترین و آرامش بخش ترین مکان ها در اطراف تهران است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.