2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
راهنمای سفر یک روزه به روستای وردیج

راهنمای سفر یک روزه به روستای وردیج

روستای وردیج محلی مناسب برای سفر یک روزه و گشت و گذار است. چگونه به آنجا برویم و چه دیدنی هایی دارد؟

دوات آنلاین -در گرمای تابستان پیدا کردن جایی که برای سفر یک روزه و کمی تفریج و نفرج مناسب باشد می تواند حال آدم را جا بیاورد. یکی از محل های مناسب برای پیک نیک تهرانی ها روستای وردیج است.

آدرس روستای وردیج سر راست است

روستای وردیج کجاست

روستای وردیج در غرب تهران واقع شده و هم برای تهرانی ها محلی مناسب است و هم برای کرجی ها. فاصله این روستا از مرکز تهران یعنی مثلا میدان انقلاب حدود 45 دقیقه است و بیشتر از 45 کیلومتر نمی شود.

 

آدرس روستا هم خیلی سر راست است. باید وارد بزرگراه همت غرب بشوید. مسیر را در بزرگراه شهید خرازی ادامه بدهید و بعد از اینکه شهرک شهید باقری و بلوار پژوهش را رد کردید، به خروجی جاده وردیج – واریش می رسید.

 

بیشتر بخوانید: برای سفر یک روزه کجای جاده چالوس برویم

 

جاده وردیج از یک جایی به بعد باریک می شود اما زیاد خطرناک نیست و فقط باید سرعت مجاز را رعایت کنید. در طول مسیر جاهایی برای نشستن و پیک نیک وجود دارد و مغزاه هایی هم به چشم می خورد که می توانید مایحتاج خودتان را تامین کنید اما بهتر است جاده را تا آخر بروید و به خود روستا برسید.

آدمک های سنگی از دیدنی های وردیج است

دو راهی روستای وردیج

وقتی به روستا رسیدید یک دو راهی وجود دارد. یک از راه ها را بسته اند و فقط کسانی می توانند از آنجا بروند که قصد دارند به رستوران بروند یا اینکه از باغدارها تخت و سکو برای اقامت چند ساعته اجاره کنند. دلیل بستن راه هم باریکی خیابان های وردیج است.

 

اگر دوست داشتید می توانید هماهنگ کنید، از همان راه داخل بروید و سکویی در یک باغ در کنار رودخانه را کرایه کنید. قطعا راه انداختن بساط غذا و جوجه کباب در آنجا صفای خاص خودش را دارد.

 

بیشتر بخوانید: غار بادامستان کجاست و چگونه برویم

 

اگر دوست نداشتید از آن راه به داخل روستا برویم می توانید مسیر دوم را انتخاب کنید. این مسیر تا پای کوه می رود و در آنجا هم مغازه های خوراکی وجود دارد البته اگر روز شلوغی را انتخاب کنید در این قسمت جای پارک خیلی سخت گیر می آید.

در سفر یک روزه به وردیج خیلی خوش می گذرد

دیدنی های وردیج

کوه های وردیج و آیشار بسیار دیدنی است. سنگ ها و صخره هایی که شبیه آدمک هستند باعث معروف شدن وردیج شده اند و شما هم بد نیست چند دقیقه ای از این صخره ها بالا برود و کیم دور و اطراف را تماشا کنید. برای این کار نیازی به کوهنوردی نیست و پله تعبیه شد است.

 

غیر از کوه دیگر محل دیدنی زیادی در وردیج وجود ندارد و این روستا بیشتر برای پیک نیک و گذراندن یک روز خارج از شهر خوب است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/04/18
سلام واقعا دستتان درد نکنه ،به لطف راهنما شما ما به روستای وردیج رفتیم خیلی جالب و دیدنی بود بخصوص تندیس سنگها ،از هر منظری نمایی داشت ولی حیف مثل دیگر مکانهای گردشگری رعایت بهداشت نشده بود یک عده آشغالها و بطری های پلاستیکی و فلزی را در اطراف رها کرده بودند، مطلب دیگر که سرویس بهداشتی تعبیه نشده بود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.