2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آبشارهای نزدیک تهران؛ گزینه هایی برای گردش یک روزه

آبشارهای نزدیک تهران؛ گزینه هایی برای گردش یک روزه

اگر ساکن تهران هستید و می خواهید به سفر و گردش یک روزه بروید می توانید یکی از آبشارهای زیبا را که در این مطلب معرفی شده است، انتخاب کنید.

دوات آنلاین -بسیار تأکید شده که طبیعت درمانگر است و درمان همه دردهای روحی و روانی طبیعت است. کم نیستند پزشکانی که قبل از تجویز هر نوع دارو و درمان، به بیمار تأکید می‌کنند که باید از هیاهو و استرس دور بشوید و به سمت طبیعت بروید. در شرایط زندگی امروز حتی اگر بیماری و مشکل خاصی هم نداشته باشیم، باز هم طبیعت می‌تواند افکار و خستگی‌های ناشی از روزمرگی‌ها را از تن بیرون کند و شرایط ایده‌آل‌تری برای روزهای کاری به‌وجود بیاورد. حال که صحبت از طبیعت و بازآفرینی قوای روحی و جسمی شد، سری زده‌ایم به چند آبشار زیبا و البته نزدیک به شهر تهران که در این روزهای پرهیاهو و البته بسیار گرم تابستانی، حسابی می‌تواند حال‌مان را دگرگون کند.

 

آبشار یخی آبنیک در نزدیکی تهران

همشهری با مقدمه بالا نوشت: آبشار یخی آبنیک فشم در روستای آبنیک قرار دارد. این چشمه علاوه بر آب تمیز و گوارایی که دارد از خواص درمانی فراوانی هم برخوردار است. روستای آبنیک که این آبشار در آن قرار دارد، بعد از لالان و در مسیر گرمابدر قرار گرفته است.

 

موقعیت مکانی این آبشار در انتهای دره آبنیک و در مجاورت با یک تنگه بسیار زیباست که افراد زیادی در این منطقه زمستان ها یخنوردی و تابستانها سنگنوردی را تجربه می کنند. اهالی روستای آبنیک به افرادی تنومند و خوش قامت معروف هستند و دلیل آن هم علاقه شدید آنها به کوهنوردی و بالارفتن از ارتفاعات این منطقه است.

 

اگر اهل کوه پیمایی باشید، منطقه ای بسیار زیبا و دیدنی به نام آبشار تلخاب هم در نزدیکی این آبشار وجود دارد که با حدود۳ساعت کوهپیمایی می توانید به آن دسترسی داشته باشید و از آن هم دیدن کنید.

 

هنگامی که کوه پیمایی خود را از روستای آبنیک شروع کنید، می توانید دشت جانسون را هم در مسیر مشاهده کنید. در این دشت تعدادی چشمه و همچنین یک سرچشمه بزرگ دائمی هم وجود دارد که بر زیبایی این منطقه افزوده است.

 

در فصل بهار و اوایل تابستان در دامنه کوههای این منطقه قارچ های خوراکی و همچنین گیاهانی چون سیرک، والک و تره کوهی به وفور قابل مشاهده است که علاوه بر زیبایی، بوی خوشی هم به طبیعت افزوده است.

آبشار کلوگان چقدر با تهران فاصله دارد

آبشار کلوگان کجاست

آبشار کلوگان یکی از جاذبه های طبیعی در استان تهران است که به بلندترین آبشار این منطقه نیز معروف است. آبشار کلوگان ارتفاعی حدود ۳۰ تا ۴۰ متر دارد و شبیه به یک آبشار دو طبقه است.

 

یک سکو در وسط آبشار وجود دارد و در پایین آن آبشار هم حوضچه های کوچکی ایجاد شده که برای آب تنی در فصل های گرم سال بسیار مناسب هستند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی روستاهای اطراف تهران برای سفر یک روزه

 

آبشار کلوگان در انتهای یک دره بسیار زیبا در مسیری روستایی به همین نام قرار دارد که برای دسترسی به آن باید ابتدا خودتان را به این روستای دیدنی و زیبا برسانید و پس از طی کردن دشت های سبز و پر از گل به این آبشار خواهید رسید.

 

معمولا در فصل بهار اوج شکوه و زیبایی این آبشار است و رفته رفته با گرم تر شدن هوا، حجم خروجی آب آن هم کمتر می شود. البته حتی در اواسط تابستان هم آبشار کلوگان بسیار زیبا و چشم نواز است و به نسبت روزهای داغ تابستانی، هوا در کنار آن بسیار خنک و مطبوع است.

 

برای رفتن به سمت این آبشار بهتر است چند نکته مهم را در نظر بگیرید؛ اهالی این روستا نسبت به مزاحمت هایی که برخی از گردشگران برای آنها ایجاد کرده اند، ناراضی هستند و از این رو تابلوهایی را هم با همین مضمون در ورودی روستا نصب کرده اند.

 

همچنین مورد بعدی که باید رعایت کنید، جای پارک خودرو است که مطمئن شوید برای هیچ کدام از اهالی مزاحمتی ایجاد نکرده باشد.

چگونه به آبشار شکرآب برویم

آبشار شکرآب؛ مناسب برای سفر یک روزه

روستای شکراب یکی از روستاهای خوش آب و هوا و نزدیک به تهران است که در فاصله کمی از روستای آهار قرار دارد.

 

 آبشار ی که بدون شک معروف ترین جاذبه طبیعی این روستا، آبشار شکراب است. البته که امامزاده ۸۰۰ساله این روستا نیز در کنار شکراب، کوچه باغها و طبیعت زیبای آن، از دیگر جاذبه های گردشگری روستای شکراب به شمار می رود. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای استان تهران در بخش رودبار قصران شمیرانات است که برای رفتن به سمت آن ابتدا باید خود را به روستای زیبای آهار برسانید و سپس آماده ماجراجویی حدودا ۲ ساعته شوید.

 

مسیر بین آهار تا آبشار شکراب مسیری نسبتا طولانی است و بسته به توانایی شما، بین ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارد که پیشنهاد می کنیم با امکانات و تجهیزات لازم پای در این مسیر بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر یک روزه به روستای وردیج

 

مسیر رسیدن به آبشار شکراب پستی و بلندی های زیادی دارد، به همین خاطر کفش مناسب طبیعت گردی از ضروریات سفر به این منطقه است. حتی ممکن است در طول مسیر با مسافرانی که به دلیل نداشتن کفش مناسب تصمیم به بازگشت گرفته اند هم برخورد کنید.

 

لباس مناسب طبیعت گردی هم از دیگر موارد مهم برای رفتن به سمت آبشار شکراب است که البته بهتر است لباس اضافی هم همراه داشته باشید؛ زیرا ممکن است در انتهای مسیر هوس کنید تنی به  آب بزنید و به این لباس های اضافی نیاز پیدا کنید.

آبشار غلاک برای سفر یک روزه خیلی خوب است

برای گردش به آبشار غلاک بروید

شمال شرق تهران و منطقه شمیران، هر هفته پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است. علاوه بر اینکه روزهای پایانی هفته  آبشار غلاک طرفداران زیادی دارد، بین هفته هم کم نیستند کسانی که به سمت این آبشار حرکت می کنند و ساعت هایی را به تماشای آن می نشینند.

 

میزان بارش های آسمانی رابطه مستقیمی با زیبایی و پرآبی آبشار دارد. غلاک اما اگر در روزهای گرم سال و اواخر تابستان هم به آبشار غلاک بروید، باز هم بی نصیب نخواهید ماند و حسابی از سردی آب و هوای پای آبشار شوکه خواهید شد.

 

برای رفتن به سمت این آبشار تابلوهایی در ابتدای مسیر نصب شده که از شما می خواهد با انجام حرکت های کششی، بدن تان را کمی گرم کنید و آماده شیب تند ابتدای مسیر شوید. پس از پیمودن مسافتی با شیب تند به منطقه مسطحی می رسید که یک رستوران و دکه کوچک، مایحتاج شما را فراهم می کند و می توانید مقداری استراحت کنید.

 

در کنار این رستوران و در میان دره ای عمیق نخستین آبشار این مسیر به نام آبشار غلاک خودنمایی می کند که مقصد بسیاری از طبیعت دوستان است. این آبشار حتی از دور نیز زیبا و انگشت نماست و پس از گذشتن از دره درازش و چند پیچ و خم کوتاه به صدای آب نزدیک می شوید. در اطراف آبشار معمولا با گروههایی برخورد می کنید که برای اردو و یا تفریح به این محل آمده اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.