2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
دستور پخت لبوی قرمز در خانه با قابلمه و زودپز

دستور پخت لبوی قرمز در خانه با قابلمه و زودپز

اگر می خواهید لبویی که در خانه می پزید مثل بیرون شود و قرمز هم بماند حتما فوت و فن هایی را که در این مطلب آمده است رعایت کنید.

دوات آنلاین -لبو در فصل سرد سال حسابی می چسبد اما پختن آن در خانه شاید در نظر اول کمی سخت باشد و فکر کنید هرگز لبوهای شما به قرمزی و خوش طعمی بیرون نمی شود در حالی که این کار فوت و فن خودش را دارد و شما خیلی راحت می توانید با استفاده از قابلمه  یا زودپز به نتیجه دلخواه خودتان برسید.

 

فوت و فن پختن لبو در قابلمه و زودپز

به نوشته رکنا، اینکه لبو را با نمک یا شکر بپزید به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. اگر طعم شیرینی را دوست دارید لبو را به همراه شکر بپزید و اگر به طعم شوری علاقه‌مند هستید به همراه نمک مصرف کنید. به جای شکر می‌توانید از نبات و عسل هم استفاده کنید.

 

توصیه می‌شود در هنگام خرید به سایز چغندر‌ها دقت کرده و از خرید چغندر‌های خیلی بزرگ خودداری نمایید. چغندر‌های متوسط و کوچک‌تر خوش طعم‌تر و خوش رنگ‌تر هستند.

 

بیشتر بخوانید: راه حل زود پختن سیرابی چیست

 

می‌توانید به ازای هر چغندر یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید. باید در هنگام پخت لبو‌ها درب قابلمه را به طور کج بگذارید تا بخار درون قابلمه بتواند چغندر‌ها را مغزپخت کند.

 

چغندر قرمز را به خوبی بشویید تا خاکی که به پوستش چسبیده به طور کامل جدا شود. بهتر است سر و ته چغندر را نزنید و آن را به طور درسته و بدون برش درون قابلمه قرار دهید تا ویتامین هایش حفظ شود. می‌توانید پس از پخته شدن چغندر قرمز سر و ته آن را جدا نموده و پوستش را به آرامی جدا کنید سپس به شکل دلخواه برش بزنید.

 

مقدار آب درون قابلمه باید در حدی باشد که به اندازه ۲ بند انگشت روی چغندر‌ها را بپوشاند یا به اندازه‌ای باشد که بیشتر چغندر درون آب قرار بگیرد.

طرز تهیه لبوی خانگی در قابلمه و زودپز

پختن لبو چقدر زمان نیاز دارد

زمان پخت لبو به سایز چغندر‌ها و شعله گاز بستگی دارد. اگر چغندر قرمز را درون قابلمه بر روی شعله گاز می‌پزید به ۲ تا 2.5 ساعت زمان برای پخته شدن نیاز دارد.

 

در همین زمینه: مدت زمان و بهترین روش پخت شلغم در قابلمه

 

اگر زمان کافی برای پخت لبو‌ها وجود ندارد از زودپز استفاده کنید. برای این منظور چغندر قرمز را به همراه آب و شکر درون زودپز بریزید و اجازه دهید همه مواد به مدت ۱ تا 1.5 ساعت با هم پخته شوند.

چه کار کنیم لبو در خانه قرمز بماند

ترفندهایی برای قرمز ماندن لبو

علت سفید شدن لبو هنگام پخت این است که ممکن است لبو‌های شما تازه نباشند یا نوع آن‌ها متفاوت باشد. استفاده از مقدار زیاد آب و جوشاندن طولانی مدت چغندر موجب کمرنگ شدن رنگ لبو‌ها می‌شود. آب باید به اندازه‌ای باشد که بیشتر حجم چغندر را در بر بگیرد.

 

حتما بخوانید: فوت و فن پختن آش رشته برای نفرات زیاد

 

برای خوش رنگ‌تر شدن چغندر، پوست آن را جدا نکنید و سر و ته آن را نزنید، زیرا هر بریدگی بر روی پوست چغندر موجب خارج شدن رنگ آن می‌شود، اگر انتهای چغندر خیلی کثیف است و نتوانستید آن را به خوبی تمیز کنید بهتر است جدا شود. اضافه کردن مقداری شکر به آب چغندر، به قرمز‌تر شدن لبو‌ها کمک می‌کند.

 

می‌توانید زمانی که چغندر‌ها درون آب جوش نرم شدند، چند قاشق سرکه به آن‌ها بیافزایید. با این کار با یک تیر ۲ نشان خواهید زد، زیرا سرکه مصلح لبو ست و رنگ لبو را زیباتر می‌کند. روش دیگر این است که اجازه دهید چغندر آنقدر درون آب بجوشد تا تمام آب درون قابلمه به مقدار زیادی جذب آن شود، با این کار لبو‌های شما خوش طعم، آب دار و قرمز می‌شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.