2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

فلفل سیاه برای چی خوب است، از سرماخوردگی تا فشار خون

خواص فلفل سیاه در طب سنتی چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

دوات آنلاین -فلفل سیاه در طب سنتی فواید زیادی دارد که می توانید خلاصه ای از آن را در فیلم بالا مشاهده کنید. یکی از کاربردهای این فلفل برای درمان سرماخوردگی است. خواص دیگر آن را در ادامه بخوانید.

 

قبل از هر چیز بد نیست بدانید در دوران باستان فلفل سیاه به حدی ارزشمند تلقی می شد که از آن در ممعاملات تجاری به عنوان پول استفاده و تاجرای کالاهای مختلف  را با فلفل سیاه معاوضه می کردند. همچنین این ادویه از دیرباز کاربردهای پزشکی و درمانی داشته و از نگاه طب سنتی دارای طبع گرم و خشک است.

 

آن طور که فرشاد رشیدی، کارشناس فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به خبرگزاری صدا وسیما گفته از فلفل سیاه، برای درمان آرتریت ، سرماخوردگی و فشار خون استفاده می شود وتسکین دهنده رماتیسم و سرفه است .

فلفل سیاه برای درمان سرماخوردگی مفید است

پیپرین در فلفل سیاه

به گفته جزء فعال فلفل سیاه "پیپرین" نام دارد که قابلیت جذب مواد مغذی مانند ویتامین c و بتا کاروتن را افزایش میدهد. همچنین موجب جذب بیشتر کورکومین موجو در زردچوبه می‌شود، به همین دلیل در مقابله با سرطان، عفونت‌ها و التهاب موثر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوش های آرامش بخش از نظر طب سنتی

 

"پیپرین" با افزایش تولید سروتونین مانند یک داروی ضدافسردگی عمل می‌کند و با افزایش بتا اندروفین در مغز در آرامش روانی موثر است.

 

فلفل سیاه برای لاغری

در یک مطالعه کوچک، ۱۶ بزرگسال پس از نوشیدن یک نوشیدنی مبتنی بر فلفل سیاه در مقایسه با آب طعم دار در یک مدت مشخص کاهش وزن داشتند.

 

به گفته رشیدی فلفل سیاه با تقویت سوخت و ساز و متابولیسم بدن و باعث کاهش وزن و کمک به کنترل فشارخون می‌شود.

فلفل سیاه در طب سنتی چه خاصیت هایی دارد

فلفل سیاه برای معده

به نوشته همشهری  بسیاری از مطالعات و آزمایشات پزشکی تایید می‌کنند که فلفل سیاه فعالیت مجاری گوارشی را تقویت می‌کند و علاوه بر بهبود فرآیند هضم غذا، تحریک کننده ترشحات بزاقی است. این ادویه هم چنین در بهبود عملکرد معده نقش مفیدی دارد.

 

بدانید: شیر دارچین برای چی خوب است

 

فلفل سیاه پرزهای چشایی را تحریک می‌کند و پیامی ‌به معده می‌فرستد که باعث ترشح اسید هیدروکلوریک و در نتیجه هضم بهتر غذا می‌شود. وجود اسید هیدروکلوریک برای هضم پروتئین‌ها و دیگر مواد غذایی در معده ضروری است.

 

در استعمال داخلی به عنوان محرک اشتها، مدر، بادشکن، گرم کننده و ضد سم و برای رفع انواعی از مسمومیت‌های غذایی به کار می‌رود. همچنین فلفل سیاه برای معالجه اسهال تابستانه، اسهال خونی، کاهش احتمال سرماخوردگی و دردهای روماتیسمی مفید است.

 

حتما بخوانید: خاصیت های پرسیاوشان در طب سنتی

 

فلفل سیاه هم چنین خواص آنتی‌اکسیدانی فوق العاده‌ای دارد. این ادویه تاثیر فوق‌العاده‌ای برای مقابله با رشد باکتری‌های مضر بویژه در روده دارد.

 

همچنین این گیاه سودمند خاصیت ضد نفخ ، کمک به درمان سنگ صفرا، پیشگیری و درمان آلزایمر و رقیق کننده خون را دارد.

 

عوارض فلفل سیاه

فلفل سیاه را معمولا به عنوان چاشنی به میزان کم در غذا استفاده می کنیم اما اگر قصد دارید آن را برای کاربردهای درمانی مصرف کنید همان طور که در فیلم بالا توضیح داده شده باید بدانید این گیاه نیز مانند همه گیاهان دارویی عوارضی دارد و به همین سبب مشورت با متخصص الزامی است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/07/29
فلفل سیاه به مراتب از فلفل هایه تند بهتر هست و ملایمتر ، بهتر هست با دانه بندی درشت و در زمان احتیاج سائیده شود... ادویه باید نقش اسانس رو داشته باشه و یا مزه در سرماخوردگی همراه چای و عسل و لیمو میتوان خورد و ایرانیان قدیم همراه چای میخوردند بمقدار کم ... در طب سنتی چیزی داریم بنام انفیه که تحریک کننده ریه و باعث سرفه و عطسه میشه ...در قدیم استفاده میشده و حتی در کشور هایه اروپایی بعدا... در مورد انهم توضیحی بدهید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.