2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین دمنوش های آرامش بخش از نظر طب سنتی

بهترین دمنوش های آرامش بخش از نظر طب سنتی

چه دمنوش هایی برای کم کردن استرس و اضطراب مفید هستند و از دیدگاه طب سنتی چه کمکی به ما می کنند؟

دوات آنلاین -استرس و اضطراب به بخشی شوم اما جدانشدنی از زندگی همه انسان های این دوران تبدیل شده و خیلی از ما وقتی در این شرایط قرار می گیریم سریع سراغ قفسه داروها می رویم تا با یک قرص کمی خودمن را آرام کنیم اما طب سنتی بر این عقیده است که مصرف برخی دمنوش ها در آرامش بخشیدن به ما بسیار مفید هستند.

 

دمنوش نعناع؛ ضد اضطراب

خراسان نوشت: بهترین دمنوش گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب و آرام‌بخش اعصاب ،دمنوش نعناع است. وقتی دچار استرس هستید احساس می‌کنید عضلات شما منقبض شده‌اند و شما تحت فشار هستید، نوشیدن دمنوش نعناع این خاصیت را دارد که عضلات شما را آرام و شما را از تنش دور ‌کند.

 

بیشتر بخوانید: چه دمنوش هایی برای معده خوب است

 

دمنوش استوخودوس اعصاب را آرام می کند

استوخودوس آثار تثبیت کننده‌ خلق وخو دارد و باعث کاهش استرس و آرامش اعصاب می‌شود. به دلیل تاثیر زیاد این دمنوش بعضی افراد از دمنوش استوقودوس به‌عنوان لورازپام گیاهی یاد می‌کنند.

طب سنتی برای کاهش اضطراب چه دمنوش هایی را پیشنهاد می کند

آرامش بخشی دمنوش بابونه

بابونه در بسیاری از فرهنگ‌ها، با آرامش عجین شده و تقریبا در سراسر جهان، این گیاه به دلیل  فواید آرام‌بخش آن معروف شده است.دمنوش بابونه علاوه بر رفع استرس و افزایش آرامش، می‌تواند به رفع ناراحتی معده، التهاب و کاهش درد هم کمک کند.

 

بدانید: چه چای و دمنوش هایی برای سرماخوردگی خوب است

 

گل محمدی؛ هم خواب آور و هم کاهش دهنده استرس

دمنوش گل محمدی عطر بسیار دلپذیری  دارد، خواب‌آور است و استرس و اضطراب را تا حد زیادی کم می‌کند. اگر شغل پر تنشی دارید به شما توصیه می‌کنیم روزانه صبح‌ها یک فنجان دمنوش گل محمدی میل کنید. نوشیدن یک فنجان از این دمنوش باعث می‌شود بر استرس کاری غلبه کنید.

برای کم کردن استرس خود چه دمنوش هایی بنوشیم

رفع افسردگی با بادرنجبویه

بادرنجبویه یکی از خویشاوندان نزدیک نعناع است که با رایحه لیمو، یک درمان پرکاربرد برای بی‌خوابی، اضطراب و افسردگی محسوب می‌شود. دمنوش این گیاه می‌تواند تقویت کننده GABA (یک انتقال دهنده عصبی که استرس را تسکین می‌دهد) باشد.

 

حتما بخوانید: خواص دمنوش سکنجبین در طب سنتی

 

با سنبل الطیب خوب بخوابید

ریشه سنبل الطیب می‌تواند در رفع بی‌خوابی و اختلال‌های خواب موثر باشد. دمنوش این گیاه هم به عنوان یک درمان برای بی‌خوابی ناشی از اضطراب کاربرد دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.